Glade mennesker

Stor suksess med FINN økonomi

FINN økonomi ble lansert januar 2018. I løpet av det første året har fokuset vært å få et skikkelig fotfeste blant brukerne på FINN, og ikke minst hos samarbeidspartnere. Ved starten av 2019 har vi en sterk vekst i antall unike brukere.

Publisert 9. desember 2019 kl. 13.49

FINN økonomi er markedsplassen for finansielle produkter og tjenester på FINN.no. Gjennom denne markedsplassen tilbyr vi privatkunder tilbud på boliglån, billån og forsikring. Dette presenterer vi som en sammenligningstjeneste hvor pris og kvalitet på tilbyder fremgår for kundene, slik at de kan velge det som passer best for dem. Valgmulighetene dukker opp etter at kunden har fylt inn skjema med opplysninger om sin privatøkonomi, slik at våre samarbeidspartnere automatisk kan beregne relevante tilbud.

Vår ambisjon er å ha en bred markedsplass med flest mulig tilbydere som til sammen dekker hele landet. Trafikkutviklingen under viser god interesse for FINN Økonomi.

- Vi jobber aktivt med å forbedre tjenesten, blant annet er det lagt ned en stor innsats på å lage helt nye skjemaer, sier Erik Kristiansen, salgsdirektør i FINN personlig økonomi. - Vi ser at små justeringer på skjemaer gjør store utslag på gjennomføringsgraden hos brukerne.

Videreutvikling av tjenesten

Han forteller videre at de jobber med å stadig lansere nye verktøy som lånekalkulatorer med mer. Brukerne setter stor pris på verktøyene som lages, og disse vil utvikles videre over tid da de sikrer gjenbesøk og økt tiltro til tjenesten.

- Som alle nettstedeiere har vi også et fokus på økt trafikk fra Google. Vi ser at trafikken fra Google er relevant for våre tjenester og den konverterer godt til lånesøknader, forteller Kristiansen.

FINN økonomi har vært et av mange prøveprosjekter på forsiden av FINN. Nå er det besluttet å flytte FINN økonomi fra å være en test til å bli en del av kjernevirksomheten til FINN.no. Fremover kan vi forvente ytterligere satsning og forbedringer av tjenesten. Også markedsføring av tjenesten skal intensiveres.

- Med økt kjennskap og kunnskap til tjenesten forventer vi økning i trafikk, og en enda høyere konverteringsrate på all trafikk, avslutter Erik Kristiansen entusiastisk.

Fokuset fremover skal være å fortsette den gode trenden på billån, men vi skal også løfte boliglån og forsikring. Der blir markedsføring og videre arbeid med trafikkilder viktig.