Person på kafé holder mobil i hånda

Trenger dere mer påvirkningskraft hos målgruppen?

Det er ikke alltid lett å nå gjennom hos målgruppen sin — særlig ikke når det er snakk om temaer de kanskje ikke forstår seg helt på fra før. Sammen med Max Social og noen av landets mest kjente profiler, kan dere nå få enda større påvirkningskraft.

I november 2020 lanserte Schibsted den nye satsingen, Max Social, som er et nettverk av influencere, og som huser noen av landets mest kjente profiler. Disse kjenner du fra TV, sosiale medier, scener, podcaster, bøker, musikk og underholdning. Med Max Social som produkt i Schibsteds verktøykasse, har du tilgang til skreddersydde 360-kampanjer som ingen andre mediehus i Norge kan tilby.

VGTV har i lang tid hatt suksess med å bygge opp innholdsuniverser og profiler, som Harm og Hegseth, Spårtsklubben og Foppal. Profilene har bygget seg opp til å bli influencere med sterk påvirkningskraft hos sine målgrupper. Hittil har de vært signert hos eksterne management, og Schibsted kunne derfor ikke tilby pakkeløsninger der profilene var integrert i innholdet på tvers av egne og VGs kanaler. Men nå har vi hentet profilene våre hjem!

— Våre profiler er kategoriledere og representanter for bredden av interesser i samfunnet, sier Vilde Kristine Darvik, kommersiell utvikler hos Max Social. — De lager innhold for et publikum som velger å konsumere det de produserer. Felles for dem alle er at de kommuniserer med målgruppen sin på en “nedpå” måte som de relaterer seg til. Slik kan kompliserte temaer og problemstillinger snakkes om i et format følgerne forstår — og digger.

  • Vilde Kristine Darvik, kommersiell utvikler i Max Social

    Vilde Kristine Darvik, kommersiell utvikler i Max Social

Her kan du se alle profilene hos Max Social. Du har helt sikkert sett mange av de før!

Større påvirkningskraft med budskapet ditt

Så hvordan kan du som jobber med bank og forsikring dra nytte av Max Social? Hvordan kan dere få målgruppen til å følge med på temaer som sparing, lån, og hvor viktig det er å være forsikret? Jo, la de lytte til en de ser opp til! For det er dessverre ikke alle som har like stor interesse for å ta til seg slike budskap, men når det kommer fra en profil med påvirkningskraft, er saken ofte en annen.

— Max Social jobber målgruppebasert og er opptatt av innsikt og effekt. Vi vet akkurat hvordan du skal nå 19 år gammel gamer som ikke vet at han bør forsikre den svindyre PC-en sin. Og vi vet hvordan vi skal få småbarnsmødre til å bytte bank for få de kundefordelene hun går glipp av i dag. Til og med å få unge jenter til å investere i fond, bare fordi deres store helt har sagt at det er smart. Sammen med våre kunder lager vi innhold som skaper effekt på de mest relevante plattformene, avslutter Darvik.

Vil du vite mer om hvordan din bedrift kan samarbeide med Max Social? Ta kontakt med Vilde Kristine Darvik på vilde@maxsocial.no, eller snakk med din kundekontakt i FINN personlig økonomi.