Vennegjeng pakker bil for tur

BLINK motor

Vil du at flest mulig relevante kjøpere skal se objektet du selger? Med BLINK sørger du for optimal spredning i mange kanaler — og vi vet akkurat hvem vi skal vise annonsen din til.

Publisert 29. juni 2020 kl. 9.31

Mange FINN-brukere kan være en potensiell kunde, men det er ikke sikkert at disse er på FINN akkurat når du legger ut ditt objekt. De kan ha sett på lignende annonser, men ikke din, eller så kan personer som har sett etter en VW Golf kanskje være interessert i en Audi A3 eller Ford Focus. Så hvordan skal man få tak i disse personene?

BLINK viser annonsene dine til personer som ser etter nettopp den typen bil, båt eller campingvogn/bobil du selger. Målgruppen lager vi ut fra hva de har søkt etter på FINN de siste tre månedene, og oppgir som kriterie at de ikke har sett din annonse enda. Så vises annonsen din i Schibsteds kanaler og Norges største nettaviser som VG, Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad, i tillegg til lokale aviser som Fædrelandsvennen og Adresseavisen. Den blir også vist på Facebook.

Når du aktiverer BLINK gjelder det for alle FINN-annonsene dine, og varer i syv dager fra aktivering. Prisen er 600 kroner per annonse.

Disse resultatene kan du forvente med BLINK

Hvordan fungerer BLINK, egentlig?

Elise og Karin leter etter samme type bil, og har derfor sett på mange av de samme annonsene på FINN. Karin har enda ikke sett annonsen fra Bilparken selv om de har en e-Golf som passer perfekt for henne. Kanskje fordi hun ikke er på FINN akkurat når den annonsen er aktiv.

Effekt finner Karin i kanaler som Aftenposten, VG, E24 og Facebook, og viser bilannonsen til henne der hun er. Da går hun ikke glipp av det som kan være drømmebilen selv om hun ikke er FINN.

Dette får du med BLINK

Når du aktiverer BLINK på annonsene dine sørger du for den mest optimale spredningen av objektene dine. Her er en oversikt over hvilke kanaler vi bruker.

God spredning i Schibsteds kanaler

Aktiviteten blant relevante, potensielle kjøpere er svært forskjellig — noen leter aktivt etter nytt kjøretøy, mens andre titter en gang i blant. Det er med andre ord lett å gå glipp av oppmerksomheten fra de som ikke er på FINN hver dag.

Vi har tilgang på store mengder adferdsdata fra over tre millioner innloggede brukere på FINN. Blant annet vet vi hvilke personer som har sett på en spesifikk type annonse, og hvilke annonser de ikke har sett på. På denne måten kan vi målrette annonsen din til akkurat de potensielle kjøperne du er på jakt etter, men som enda ikke har sett akkurat ditt objekt.

Når vi kategoriserer en person som relevant for et objekt, benytter vi Schibsteds brede nettverk, Facebook og e-postvarsler fra FINN for å forsikre oss om at de ser annonsen.

Siden FINN er en del av mediehuset Schibsted, kan vi bruke kanalene til våre søsterselskaper — Norges største og mest leste nettaviser. Dette gjør at vi kan spre annonsen din på nettsidene til VG, Aftenposten, og E24, og lokale nettaviser som Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, og Fædrelandsvennen.

Husk at det ikke er sikkert du selv kan se annonsen i disse kanalene siden du ikke nødvendigvis er i målgruppen som en relevant person på jakt etter et bestemt type kjøretøy.

Målretting på Facebook

Vi viser også stillingsannonsen din med målretting på Facebook, basert på vår egen brukerdata fra FINN, og ikke Facebook sin målgruppe. Slik treffer vi med stor sannsynlighet de som er interessert i akkurat din annonse, og gir deg høy treffsikkerhet.

E-postvarsling til personer med lagret søk

FINN-brukere mottar e-postvarsler med tips om relevante annonser basert på deres lagrede søk. Annonsen din blir sendt ut som e-postvarsel når den publiseres. Når BLINK blir aktivert, sendes den til nye, relevante og potensielle kjøpere. Annonsen vises da som “Anbefalt annonser” i e-posten. Dette er annonser som ligger utenfor det lagrede søket, men som likevel er en relevant annonse som personen ikke har sett enda.

Hver av de syv dagene BLINK er aktiv, sendes annonsen som e-postvarsel hver gang en relevant kandidat legges til i målgruppen.

Lignende annonser

Nederst på annonsesiden ligger det lignende annonser som kan være aktuelle for personen som ser på et objekt. I annonser med BLINK er det kun dine egne objekter som blir vist som lignende annonser.

BLINK gir annonsen din optimal spredning

Velger du BLINK på dine annonser sørger du for optimal spredning i noen av landets mest besøkte nettsteder. Annonsene dine vises kun til en målgruppe med personer vi vet er interessert i objekter som det du skal selge. BLINK gir deg altså en enda større og helt relevant målgruppe ut over de du når på FINN motor.