Ingvild Elise Christoffersen, Key Account Manager i FINN jobb
Ingvild Elise Christoffersen, Key Account Manager i FINN jobb

5 tips til deg som har effektprodukter på fast avtale

Ingvild har lang erfaring med effektproduktene fra FINN jobb. Her deler hun sine beste tips til hvordan du optimaliserer stillingsannonsen din på FINN og i andre kanaler!

Her er mine fem beste tips til hvordan du sørger for at både FINN-annonsen og effektannonsen fungerer optimalt!

Bedriften du jobber i har fast avtale om effektprodukter fra FINN, og da er det et par ting du bør tenke på når du lager stillingsannonser. Med “effektannonse” mener vi når annonsen din vises i Schibsteds kanaler og på Facebook, sånn som dette:

  • Effektannonse eksempel

1. Bedriftsprofil og Tydelig profil

Har du Bedriftsprofil? Kjempebra! Har du ikke, så kan du opprette en enkelt her.

Bedriftsprofil er gratis og er en slags “hjemmeside” for bedriften på FINN jobb. Sørg for at profilen deres har et godt toppbilde, gjerne i fine farger, og helst av smilende mennesker. Prøv også å fylle ut så mye du kan i beskrivelsen. Legg til 1-2 videoer, mange bilder og ansattprofiler.

Vi anbefaler også å bruke produktet Tydelig profil om dere ikke allerede har det. Send oss en e-post, så hjelper vi dere med dette. Tydelig profil er en “oppgradert annonse” med bilde øverst, lenker, og bedriftens profilfarger. Annonsen gir rett og slett et bedre førsteinntrykk og ser mer spennende ut.

  • BPTP tre skjermer

2. Tag bildene i Bedriftsprofilen

Lurer du på hvilket bilde som kommer med i effektannonsen? Dersom det ikke ligger et bilde i selve annonsen, så brukes det første bildet i bedriftsprofilen deres.

Husk derfor å tagge bildene i bedriftsprofilen for å koble dem til ulike kategorier. Du kan for eksempel tagge et bilde for IT-stillinger, og da vil dette bildet brukes i alle effektannonser med IT som hovedkategori. Da er du sikret at det alltid vil vises et relevant bilde i effektannonsen!

3. Sørg for at stillingstittelen er riktig og ikke for lang

Den eneste teksten som vises i effektannonsen er stillingstittelen, og her er det ikke plass til en lang setning. I tillegg står det "(Bedriftsnavn) søker", så pass på at stillingstittelen faktisk er en stillingstittel. Under ser du eksempel på hvordan det bør se ut.

  • Annonse NEI
  • Annonse JA

4. Annonsens innhold

Effektproduktene gjør at flere relevante kandidater både ser og klikker seg inn på annonsen din, men det er innholdet i annonsen din som avgjør om kandidatene søker eller ikke. Derfor er det veldig viktig at du har laget en annonse som presenterer stillingen, arbeidsoppgavene og bedriften din på en appellerende måte.

Er du usikker på hvordan du lager en skikkelig god annonse? I denne videoen gir min kollega, Roar, deg noen gode tips!

5. Følg med på annonsestatistikken

Er du nysgjerrig på hva effektproduktene leverer av resultater? Følg med på statistikken din i Admin, der du administrerer annonsene dine. Finn frem til annonsen din, klikk på “Flere valg” helt til høyre, og deretter på “Vis detaljert annonsestatistikk”. Har du ikke tilgang til Admin? Si fra til oss, så fikser vi det for deg. Du når oss på telefon 21 89 77 06 eller e-post jobb.effekt@finn.no.