Med Effekt fra FINN jobb øker du sannsynligheten for å treffe drømmekandidaten. Du når relevante personer som har sett på lignende stillinger på FINN, men som ennå ikke har sett din annonse! Vi vet akkurat hvor vi finner dem – både på og utenfor FINN.
Effektpakkene våre er nå forbedret og leverer mer synlighet enn før!
Du får flere plasseringer enn tidligere på tvers av flere kanaler, inkludert Norges største nettaviser, og en rekke lokalaviser – blant annet Adresseavisen, Sunnmørsposten og Harstad Tidende.
Med Effekt fra FINN jobb øker du sannsynligheten for å treffe drømmekandidaten. Du når relevante personer som har sett på lignende stillinger på FINN, men som ennå ikke har sett din annonse! Vi vet akkurat hvor vi finner dem – både på og utenfor FINN.
Effekten av din stillingsannonse måles basert på hvor mange som har lest annonsen, hvor mange som klikker på "Søk her", hvor mange søknader du faktisk mottar, og hvor mange av disse som er relevante kandidater. Denne effekten kan være avhengig av flere ting, som for eksempel:
• Hvor attraktiv annonsen er
• Konkurranse fra andre lignende stillinger
• Hvor mange som er i målgruppen
Størrelsen på selve målgruppen har vi dessverre ingen innvirkning på, men vi kan hjelpe deg med å nå ut til den – enten den er liten eller stor.
Effekt fra FINN jobb er perfekt for deg som enten har en stilling som er krevende å rekruttere til, eller om du ønsker å skille deg ut for å nå flere, relevante kandidater. Effektproduktene våre øker sjansen for at jobbsøkeren får med seg at drømmejobben er ledig, selv om de ikke er på FINN - eller aktivt på jobbjakt.
One-stop shop: distribuer annonsen i flere av Norges største plattformer og kanaler helt enkelt og automatisk – i tillegg til FINN.no, hvor 4 av 5 søkere foretrekker å se etter stillinger og muligheter
Vi optimaliserer på tvers av kanaler for å gi deg best mulig synlighet og spredning
Få enkel statistikk som viser den direkte effekten av produktene
Skill deg ut blant andre annonser ved å komme helt øverst i søkeresultatet, samt forsiden av FINN.no
Treffsikker målretting basert på data fra brukeratferd på FINN - du når kandidater som tidligere har vist interesse for lignende stillinger, men som ikke har sett din annonse ennå
Nå relevante og passive kandidater i kanalene de befinner seg i – 50 % er ikke aktivt på jobbjakt, men vi finner dem!
Annonsering i flere lokalaviser er inkludert i effektpakkene våre, noe som øker sjansene for at stillingen også blir synlig i bedriftens lokalsamfunn
Få god spredning uten å måtte gjøre det manuelle arbeidet selv, slik som å forholde seg til og å velge ut forskjellige selskaper og plattformer – med Effekt fra FINN jobb får du alt i ett!
Når vi har kategorisert noen som relevant kandidat for en stilling, benytter vi Schibsteds nettverk, e-postvarsler fra FINN og målretting på Facebook for å forsikre oss om at relevante kandidater ser annonsen. Slik kan vi vise annonsen til akkurat de kandidatene du er på jakt etter, der de befinner seg!
På bare én uke treffer Schibsteds kanaler 91 % av Norges befolkning – det er en stor målgruppe, det!
Vær synlig helt øverst i resultatlisten og på forsiden av FINN med Betalt plassering
Betalt plassering sikrer mer og lengre synlighet ved å plassere annonsen øverst i resultatlisten blant relevante stillingsfunksjoner og bransjer, samt innenfor et spesifisert geografisk område. I tillegg vil annonsen beholde sin opprinnelige plassering. Du vil også være synlig under "Anbefalinger til deg" på forsiden av FINN.no.
Noen kandidater leter aktivt etter ledige stillinger, mens andre titter en gang i blant. Da er det lett å gå glipp av drømmekandidaten når du publiserer en annonse! Vi har tilgang på store mengder atferdsdata fra over tre millioner innloggede brukere. Blant annet vet vi hvem som har sett på en spesifikk type stillingsannonse, og hvilke annonser de ikke har sett.
Siden FINN er en del av mediehuset Schibsted, kan vi bruke kanalene til våre søsterselskaper. Det betyr at vi kan spre annonsen din på nettsidene til for eksempel:
Husk at det ikke er sikkert du kan se effektannonsen selv da du ikke nødvendigvis er i målgruppen som en relevant kandidat - mest sannsynlig har du allerede sett din egen annonse.
FINN sender e-postvarsler til jobbsøkere med tips om relevante stillinger basert på deres lagrede søk. Stillingsannonsen din blir altså alltid sendt som et e-postvarsel når den publiseres.
Når en av våre effektpakker aktiveres, sendes et nytt varsel som viser annonsen som “Anbefalt stilling” til nye, relevante kandidater. Stillinger i denne e-posten ligger ofte utenfor det lagrede søket, men er likevel relevante stillinger kandidaten ikke har sett enda.
Hver dag Effekt fra FINN jobb er aktiv, sendes annonsen som e-postvarsel til nye kandidater som legges til i den dynamiske målgruppen.
Du får full tilgang til en sanntidsrapport når stillingsannonsen er aktiv, samt en oppsummerende rapport etter at søknadsfristen har utløpt. Disse rapportene dokumenterer resultatene av selve stillingsannonsen og effektproduktet du har valgt. Der kan du se hvor mange som har:
lest annonsen
klikket på en av lenkene i annonsen
klikket på “Søk på stillingen”
lagret annonsen som favoritt
mottatt annonsen på e-post
Slik bestiller du Effekt fra FINN jobb
Effekt fra FINN jobb er den enkleste og mest effektive måten å nå flest relevante kandidater på. Vil du også prøve en av våre effektpakker på dine stillingsannonser? Bestilling gjøres i FINN Admin eller Bedriftssenteret, hvor du også finner priser.
Trenger du hjelp, eller vil du vite mer om effektpakkene våre? Ta kontakt med oss på jobb@finn.no eller på telefon 22 86 44 10, så hjelper vi deg gjerne.