
Prosjektleder
Sykehuset Innlandet HF
- Frist 25.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Prosjektleder Eiendom og internservice for nytt Mjøssykehus
Vil du være med å forme fremtidens sykehus?
Sykehuset Innlandet står foran en spennende og viktig oppgave, med planleggingen av det nye Mjøssykehuset. For å lykkes med dette trenger vi en prosjektleder som kan være bindeleddet mellom mottaksprosjektet og fagmiljøene i Eiendom og internservice. I denne rollen får du en unik mulighet til å påvirke løsninger som sikrer et moderne, kostnadseffektivt og funksjonelt sykehusbygg – og bidra til at driften blir optimal fra dag én.
Som prosjektleder blir du en sentral aktør i forprosjektfasen, med ansvar for samarbeid, koordinering og strategisk støtte. Du vil bidra til å redusere risiko for feil og unødvendige kostnader, samtidig som du legger til rette for utvikling av kompetanse og gode løsninger for fremtidens drift.
Stillingen rapporterer til direktør og er en del av ledergruppen i Eiendom og internservice (EIS).
Arbeidsoppgaver
Din hovedoppgave blir å sikre at behov, krav og erfaringer fra eiendoms- og servicefagene blir tydelig formulert, samordnet og ivaretatt i planleggingen av Mjøssykehuset.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Delta aktivt i mottaksprosjektet for SI gjennom prosjektmøter og nødvendig prosjektarbeid, herunder bidra inn i prosjekteringsmøter sammen med sykehusets mottaksprosjekt, Helse Sør-Øst (byggherre) og eksterne rådgivere
- Faglig bindeledd, koordinere og følge opp aktiviteter mellom mottaksprosjektet og EIS, og sørge for god informasjonsflyt
- Sikre at områdene innen eiendom og servicefag (drift, prosjekt/utvikling, forsyning, renhold, matforsyning, transport, service, sikkerhet osv.) får tidlig påvirkning i planleggingen av nytt sykehus
- Bidra til strategisk planlegging for driftsorganisasjonen, samt analyse og utvikling av kompetansebehov i framtidig drift av Mjøssykehuset
- Identifisere risiko og foreslå tiltak for kostnadseffektive løsninger
- Bidra til utarbeidelse av funksjonskrav, arealbehov og tekniske spesifikasjoner
- Sikre at livsløpsperspektiv (driftsøkonomi, energi, vedlikehold og logistikk) ivaretas
Kompetanseprofil og personlige egenskaper
- Høyere relevant utdanning (særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet)
- Ønskelig med erfaring fra drift og forvaltning av store/komplekse bygg
- Kompetanse og erfaring med prosjekt-/prosessarbeid, gjerne innen bygg, eiendom eller helsesektoren
- God systemforståelse og evne til å se helheten i samspillet mellom de ulike støttetjenestene, samt god forståelse for samhandling mellom drift og prosjekt
- Et systematisk og strukturert arbeidssett
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Vi tilbyr
- En spennende og samfunnsviktig rolle i et av Norges største sykehusprosjekter
- Mulighet til å påvirke fremtidens helsetjenester
- Et godt fagmiljø med engasjerte kolleger
- Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
Det er ønskelig med oppstart senest 1. mai 2026.
FerdigheterAI-generert
- Funksjonelle krav
- Optimalisering av kostnader
- Produktspesifikasjoner
- Prosjekteringsledelse
- Prosjektledelse av byggteknologi av middels og store bygninger
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Divisjon Eiendom og internservice forvalter helseforetakets eiendomsmasse og leverer tjenester til alle helseforetakets over 40 lokasjoner i Innlandet. Divisjonen har seks fagavdelinger, Renhold og tekstil, Forsyning og transport, Servicetorg, Eiendomsdrift og utvikling, Innkjøp og kontrakt og Matforsyning. Våre om lag 700 medarbeidere er nøkkelen for å lykkes, og divisjonen legger til rette for et godt og utviklende arbeidsmiljø som er rekrutterende og som sikrer riktig kompetanse tilpasset fremtidige behov.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Furnesvegen 26, 2380 Brumunddal
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Prosjekt, Bygg, Eiendom, Byggdrift, Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442973462
- Sist endret
