
Konsulent
Asker kommune
- Frist 05.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Konsulent
Barnevernstjenesten i Asker har ledig 80 % fast stilling, som konsulent i avdelingen økonomi og administrasjon. Vi ser etter deg som trives med varierte arbeidsoppgaver, liker et høyt arbeidstempo og stiller høye forventinger til deg selv og dine kolleger.
Asker barnevernstjeneste har fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling. Kommunens verdier; raus, nær, modig og skapende er med oss i arbeidet vi utfører.
Et av våre mål er å øke sosial- og økonomisk bærekraft for vår virksomhet blant annet ved løpende utviklingsprosjekter.
Vi er lokalisert både i Asker sentrum og i Midtbygda Røyken. Asker barneverntjeneste er organisert i følgende avdelinger: mottak/innsats, undersøkelse, tiltak barn, tiltak ungdom, omsorg og administrasjon/økonomi.
Arbeidssted vil være i Asker sentrum og Midtbygda Røyken.
Arbeidstid mandag til fredag 08:00-15:30.
Arbeidsoppgaver
- Betjene ekspedisjon
- Sentralbord
- Postføring og dokumenthåndtering
- Behandle timelister
- Andre administrative oppgaver
- Det tas forbehold om endring i arbeidsoppgavene ut ifra virksomhetens behov
Kvalifikasjoner
- Fullført videregående skole
- Ønskelig med utdanning innen administrasjon (relevant erfaring på området kan kompensere for manglende utdanning)
- Erfaring fra administrativt og merkantilt arbeid
- Gode IKT ferdigheter
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Erfaring fra kommunal eller offentlig sektor er ønskelig
- Førerkort Klasse B
Personlige egenskaper
- Vennlig, strukturert og systematisk
- Gode samarbeidsevner og fleksibel
- Serviceinnstilt
- Må kunne kommunisere godt med ulike mennesker
- Stor arbeidskapasitet og beholde ro i hektiske perioder
- Lettlært og setter seg raskt inn i nye oppgaver
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- En stor og spennende barnevernstjeneste i endring og utvikling
- Dedikerte og engasjerte kollegaer som trives godt sammen
- Lønn iht. kommunens lønns -og stilingsregulativ
- Gode pensjons -og forsikringsordninger
- Ansattrabatt på treningssenter
FerdigheterAI-generert
- Administrative arbeidsassistanse
- Betjene sentralbord
- Digitale ferdigheter
- Dokumentasjonsforvaltning
- Erfaring fra offentlig saksbehandling
- Norsk
- Tid og fravær (personaladministrasjon)
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000
innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kirkeveien 206 A, 1383 Asker
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontorarbeid, Resepsjon, Sentralbord
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Sentralbord, Kontorfaglig, resepsjon, Registrere post
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442390347
- Sist endret