
Velferdsforvaltningen - Saksbehandler helse- og omsorgstjenester
Asker kommune
- Frist 04.01.2026
- Ansettelsesform Vikariat
Velferdsforvaltningen - Saksbehandler helse- og omsorgstjenester
Har du lyst til å jobbe i en faglig utfordrende og spennende jobb som saksbehandler? Ønsker du å bruke din kompetanse fra helse og omsorg i forvaltningsleddet?
Asker kommune søker en engasjert og faglig sterk saksbehandler til vårt dyktige team i Tjenestetildeling. Hos oss får du kombinere brukernært arbeid med administrativt ansvar, i et miljø som verdsetter innovasjon, samarbeid og nye idéer. Vi har et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø med stor takhøyde og et fokus for forenkling og effektivisering av rutiner og saksprosesser.
Om oss
Velferdsforvaltningen i Asker kommune arbeider for å styrke innbyggernes evne til å mestre livets utfordringer - enten de er knyttet til helse, økonomi eller bolig. Vi legger vekt på tverrfaglig samarbeid og dialog med innbyggerne, for å sikre at de blir mest mulig selvhjulpne. Virksomheten består av fire avdelinger - Tjenestetildeling, Bolig- og økonomiforvaltning, Samordning og fellestjenester, samt Tildeling, rådgivning og koordinerende enhet. - og rundt 80 ansatte innen tjenesteområdet Velferd.
Om stillingen
I avdeling Tjenestetildeling jobber vi med å fatte vedtak etter gjeldende lovverk innenfor kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi er organisert i ulike fagteam, og vi har nå ledig stilling i teamet som fokuserer på tjenester til hjemmeboende med somatiske utfordringer. Stillingen er ettårig vikariat i 100 % stilling
Om stillingens ansvarsområde
I rollen som saksbehandler vil du:
- Kartlegge behov, veilede og fatte vedtak etter gjeldende lovverk
- Arbeide både selvstendig og i team for å finne løsninger som ivaretar både brukere og kommunen
- Prioritere og håndtere egen saksportefølje i perioder med høyt sakstilfang, og sikre fremdrift i henhold til frister og interne prioriteringer.
- Innhente og vurdere relevant dokumentasjon/opplysninger som grunnlag for vedtak
- Delta i hjemmebesøk, nettverksmøter og telefonoppfølging med innbyggere
- Ha en variert hverdag med faglige utfordringer, i tett samarbeid med støttende og engasjerte kollegaer
Stillingens innhold kan justeres etter avdelingens behov
Vi ser etter deg som har:
- Minimum 3- årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning
- God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lovverk
- Evne til å være strukturert og robust, med evne til å håndtere høy arbeidsmengde og prioritere strengt i en stor og variert saksportefølje
- Erfaring fra klinisk virksomhet, men også fordel innen saksbehandling
- Førerkort klasse B
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Videreutdanning innen helserett er en fordel
Som person er du:
- Løsningsorientert og engasjert i faget ditt
- Grundig og analytisk, med evne til å se helheten
- En god teamspiller, med sterke kommunikasjonsferdigheter
- Positiv og fleksibel, med fokus på samarbeid og utvikling
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Hos oss får du:
- Spennende arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert organisasjon
- Et svært hyggelig, inkluderende og humørfylt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Ledere som tenker utvikling og innovasjon, som gir deg tillit til å vokse
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitid og arbeidslokaler sentralt i Asker med kort vei fra kollektivtilbud
- Rabatter ved ulike treningsstudio
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ
FerdigheterAI-generert
- Kjøre
- Kunnskap om relevante lover og forskrifter
- Offentlig administrasjon og forvaltning
- Omsorgsfag
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000
innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Erteløkka 9, 1384 Asker
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
helse, omsorg, forvaltning, saksbehandler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442169028
- Sist endret
