
Spesialrådgiver/Internrevisor
Sykehuset Innlandet HF
- Frist 07.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Spesialrådgiver/internrevisor
Vi søker en engasjert og faglig sterk medarbeider med interesse for interne revisjoner og forbedringsarbeid, og som ønsker å bidra til videreutvikling av Sykehuset Innlandets virksomhetsstyring. Stillingen er nyopprettet, og du får en unik mulighet til å forme innholdet og sette retning for arbeidet. Vi ser etter deg som har god forståelse for internkontroll og risikostyring og som motiveres av å bidra til kontinuerlig forbedring i sykehuset.
Stillingen er en fast 100 % stilling organisert i avdeling Økonomi og Virksomhetsstyring med kontorsted Brumunddal. Avdelingen har arbeidsoppgaver blant annet innen interne revisjoner, planlagte tilsyn, internkontroll, rapportering, analyse og strategiarbeid.
Hvorfor er dette en spennende mulighet?
- Stillingen er nyopprettet, og du får mulighet til å forme rollen og utvikle interne revisjoner og internkontrollområdet.
- Du blir del av et faglig sterkt miljø med bred kontaktflate i hele organisasjonen.
- Du får jobbe med interne revisjoner, risikostyring og kvalitetsarbeid – og bidra til kontinuerlig forbedring i Sykehuset Innlandet.
Ta gjerne kontakt for en uformell prat og ved eventuelle spørsmål.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Arbeidsoppgaver
- Sikre at revisjonsprogrammet følges opp og gjennomføres i henhold til plan
- Planlegge, organisere og rapportere interne revisjoner og planlagte tilsyn til ledelse og styret
- Støtte revisjonsaktivitet på ulike nivåer i foretaket gjennom kurs og opplæring
- Delta i risikovurderinger og gi veiledning på systemnivå
- Samarbeid og nettverksbygging internt og eksternt
- Representere avdelingen i relevante fora og nettverk
- Utføre andre oppgaver i avdelingen ved behov
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis på bachelor- eller masternivå
- Erfaring med revisjon, revisjonsledelse og styringssystemer er ønskelig
- Tilleggsutdanning som diplomert internrevisor er en fordel
- Kjennskap til spesialisthelsetjenesten er ønskelig
- Svært gode ferdigheter i norsk, både skriftlig og muntlig
Relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet
Personlige egenskaper
Vi søker en person med høy personlig integritet og god rolleforståelse. Du har evne til å arbeide selvstendig, samtidig som du skaper gode resultater i samarbeid med andre. For å lykkes i rollen, er detviktig at du har:
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge tillitsfulle relasjoner
- God organisasjonsforståelse og helhetlig perspektiv
- Analytiske evner og evne til å se sammenhenger
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne
- Evne til å ta initiativ og drive prosesser fremover
- Nysgjerrighet og løsningsorientering, med blikk for forbedringsmuligheter
- Strukturert arbeidsform og god gjennomføringsevne
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
FerdigheterAI-generert
- Internkontroll
- Internrevisjon
- Kvalitetsstyring
- Management Systems
- Rapportering
- Risikostyring
- Risikovurdering (forsikring)
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
ViSykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Furnesvegen 26, 2382 Brumunddal
- Bransje: Helse og omsorg, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Revisjon og kontroll
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Spesialrådgiver, Internrevisor, Risikostyring, Kvalitetsarbeid, Spesialisthelsetjenesten
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442374339
- Sist endret



