
Customer experience analytiker
Gjensidige
- Frist 7.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å bruke dine analytiske ferdigheter til å hjelpe Gjensidige til å bli mer datadrevet?
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap notert på Oslo Børs, med rundt 4600 medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Vi sikrer liv, helse og verdier med utgangspunkt i visjonen vår: «Vi skal kjenne kunden best og bry oss mest».
Brenner du for å skape gode kundeopplevelser?
Vil du jobbe med å ta ut potensialet knyttet til å bruke data og analyse til å maksimere kundeopplevelsen i hvert kontaktpunkt mot bedrifts- og landbrukskunden? Da er det deg vi søker etter!
Om Commercial og området
Gjensidige Forsikring er størst i Norge på forsikring til næringslivet, og vi er i rask vekst i Danmark. Vi er over 900 ansatte som jobber for og med kundene våre - alt fra gårdsbedriften og den lille håndverksbedriften, til noen av Norges og Danmarks største bedrifter og konsern. Divisjonen omsetter for over 20 mrd NOK, og har også ansvar for den svenske virksomheten.
Hos oss blir du en del av området Tribe Commercial, hvor vi jobber i tverrfaglige team som kombinerer analyse og kunnskap om kundene med design, teknologi, markedsføring og CRM. Totalt er vi over 100 personer. Sammen utvikler vi smartere løsninger som gjør arbeidshverdagen enklere og tryggere for bedrifts og landbrukskundene våre.
Vi har allerede et av de fremste inhouse-miljøene på design og teknologi, dyktige forretningsutviklere og analytikere, og et sterkt CRM og marketingmiljø. Nå fortsetter vi med å bygge fagmiljø på tvers av nyetablerte leveranseteam for å levere markedets beste forsikringstilbud til næringslivet og landbruket. Vi ser derfor etter en engasjert Customer experience analytiker til vårt Center of Excellence (CoE) Data, Analytics & AI.
Hverdagen din som customer experience analytiker
Analyse og modellering av kundedata for å utvikle og optimalisere personaliserte kundeopplevelser i både utgående og inngående kommunikasjonskanaler
Måling av effekter og rapportering av aktiviteter så vi hele tiden utvikler og forbedrer våre kommunikasjonsaktiviteter
Videreutvikle eksisterende kommunikasjonsaktiviteter gjennom å implementere omni-kanal, trigger-baserte og automatiserte løsninger
Bidra aktivt i det tverrfaglige teamet med rådgivning og sparring ved utvikling og optimalisering av kommunikasjonsaktiviteter
Planlegge, utvikle og forbedre CRM-aktiviteter for å øke kundeverdien og sikre effektiv bruk av forskjellige kanaler
Analyse og kartlegging av potensialet i markedet og iverksetting av tiltak for å realisere potensialet
Agil organisering og arbeidsmetodikk
Om deg som søker
Du har gjerne følgende kompetanse/erfaring:
Relevant høyere utdanning innenfor markedsføring, statistikk, matematikk, IT
Erfaring med SQL, da stillingen omfatter kobling av datakilder og bearbeiding av SQL-Script
Erfaring fra arbeid med utvikling av CRM-aktiviteter mot bedrifts- eller privatmarked er en fordel
Erfaring med programmering (for eksempel SQL / Python)
Erfaring med automatisering/scripting av analyser (med Python, R, SAS eller lignende)
Erfaring med github eller tilsvarende
Erfaring med visualiseringsverktøy som Power BI, Tableau eller lignende
Du har gjerne følgende egenskaper/ferdigheter:
Gode analytiske og metodiske ferdigheter
Kunde- og forretningsorientert og opptatt av forbedringer
Liker å jobbe med komplekse problemstillinger som du evner å forenkle og iverksette som gode løsninger
Gode samarbeidsegenskaper
Tar initiativ og er selvgående
Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, svensk eller dansk i tillegg til engelsk (både skriftlig og muntlig)
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
I Gjensidige har vi jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden jobber med å utvikle oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i forsikringsbransjen og samfunnet ellers. Hos oss vil du være en del av et stort fellesskap som trekker i samme retning mot et tryggere samfunn for alle, hvor du kan være stolt av at vi gjør mange konkrete grep for verden rundt oss.
Gjensidige er en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge karrieren din ved å bevege deg på tvers av organisasjonen. Fleksibilitet og åpenhet er essensielle egenskaper for at vi skal utvikle oss. I Gjensidige er det derfor superhøyt under taket, og nulltoleranse for trangsynthet.
Vi tilbyr også:
Mulighet for å jobbe delvis fra hjemmekontor, etter avtale.
Spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning og sommertid.
Flotte kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne, etnisitet eller bakgrunn. Hos oss jobber alle slags mennesker, med hver sin personlighet og historie - og det er nettopp dette mangfoldet som gjør oss sterke.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk før ansettelse. Du trenger ikke å skrive søknad, bare last opp CVen din og svar på noen korte spørsmål som hjelper oss å bli bedre kjent med deg.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med: Anne Berit Dalgard, (+47)90194189, Anne-Berit.Dalgard@gjensidige.no
Søknadsfrist: 07.01.2026
FerdigheterAI-generert
- Automatisering
- Customer Relationship Management (CRM)
- Planlegge markedsaktiviteter
- Programmeringsspråk
- Rapportering
- SQL
- Statistikk
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap med over 200 års erfaring, kjent for vårt fokus på gode kundeopplevelser og trygge løsninger. Som ansatt i Gjensidige blir du en del av et selskap med tydelige verdier og et sterkt engasjement for samfunnet. Vi har et godt arbeidsmiljø der du kan utvikle deg både personlig og faglig, og du får være med på spennende prosjekter som er med på å forme fremtidens forsikringsbransje. Vi har fleksible arbeidsordninger og konkurransedyktige fordeler - noe som gjør oss til et attraktivt sted å jobbe.
- Sektor: Privat
- Sted: Schweigaards gate 21, 0191 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Markedsanalyse
- Stillingsfunksjon: Analyse, Markedsfører, PR og informasjon
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
dataanalyse, crm, sql, automatisering, kundeopplevelser
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440055467
- Sist endret
