B2 B sykkel

Planlegg i tide – snart er det høysesong for sykler

Antall søk innen sykkelsport dobler seg fra februar til mars. Denne perioden er bare starten på høysesongen, for søketallene øker vanligvis utover våren.

Sørg for ekstra synlighet

- Innsikten vi sitter på gjør at vi kan forutsi etterspørsel etter produkter. Derfor har vi utviklet merkevarepakker som gjør annonser mer synlige og som når ut til flere relevante kjøpere, sier Kathrine Opshaug Bakke, produktdirektør for FINN torget.

  • Datamaskin med FINN.no på skjermen

    Slik kan en merkevarekampanje for salg av sykler se ut på FINN torget.

I løpet av en måned kan det være 800 000 besøk innen sykkelkategorien på våre sider. Til sammenligning har en sportsbutikk kanskje 300 kunder i samme tidsrom. Med FINN som salgskanal vil du kunne nå ut til en bred målgruppe. Tenk så godt bestselgeren din hadde solgt med en sånn kundemasse!

Det ble gjort over 98 000 søk innen sykkelkategorien i februar i fjor. Tallet steg til nærmere 170 000 i mars. Antall publiserte annonser fra forhandlere i 2017 var 1021 i februar og 1320 i mars.

- Å være godt synlig for brukerne når de er i kjøpsmodus og møte dem med innbydende bilder og informasjon, øker sannsynligheten for at de velger akkurat ditt produkt, forklarer Opshaug Bakke. - Som forhandler har du her en mulighet til å skille deg positivt ut.

Vil du vite mer om dine muligheter for økt synlighet på FINN? Ta kontakt med vårt team på FINN torget på telefon 22 33 32 33 eller på e-post til annonsering-torget@finn.no.