Mann og dame foran laptop

Stillingsannonsen på FINN

Hvordan du bygger opp en stillingsannonse og innholdet i den, har mye å si for responsen. Her gir vi deg tips og forklarer hvordan du jobber smart med en stillingsannonse på FINN.

Publisert 28. april 2020 kl. 11.39

FINN jobb er stillingsportalen de aller fleste besøker når man skal se etter ny jobb. I 2019 brukte hver nordmann i gjennomsnitt 59 minutter på FINN jobb, og det er jo en stund med tanke på at vi ikke bytter jobb hvert år. Stillingssidene våre hadde over 80 millioner besøk i 2019, så vi kan trygt si at dersom du skal lyse ut en stilling er det på FINN du bør gjøre det. Og det ble klikket 3,4 millioner ganger på “Søk her”-knappen på stillingsannonser i fjor. Ingen tvil om at det gir god effekt å være på FINN.

Kanskje har du laget noen hundre stillingsannonser fra før, eller kanskje dette er helt nytt for deg. Kundene våre er alt fra landsdekkende rekrutteringsbyråer og HR-avdelinger i store konsern, til mindre, lokale foretak. Uansett størrelse på kunden, har stillingsannonsen likt utgangspunkt og samme hensikt; den skal tiltrekke seg drømmekandidaten.

Det er flere ting som må være på plass i en stillingsannonse; en treffende overskrift, en god og forklarende tekst som beskriver stillingen, søknadsfrist, og kontaktinfo, er basisinformasjon. I tillegg til dette er det flere ting du kan legge til for å gjøre annonsen og stillingen enda mer interessant.

Vil du lære mer? Her får du de fem beste tipsene til en god stillingsannonse fra vår ekspert Roar hos FINN jobb.

Når kan du forvente effekt?

En stillingsannonse ligger ute til søknadsfristen du har lagt inn, men maksimalt i 42 dager. Annonsen har sin absolutte “prime time” de første dagene etter publisering. Da ligger den høyt oppe i resultatlisten, og relevante kandidater som har lagret søk for aktuelle stillinger mottar e-postvarsel.

Husk å følge med på effekten til annonsen i Bedriftssenteret eller FINN Admin, der du administrerer annonsene dine. Der ser du hvordan den presterer i form av antall visninger, antall klikk, antall favoritt-lagringer, og hvor mange som har fått den på e-post.

Gjør annonsen enda mer attraktiv

For å sikre deg at flest mulig ser annonsen din, og at drømmekandidaten skal søke, har vi flere produkter du kan benytte deg av. Når en kandidat er inne på en stillingsannonse er det først og fremst fordi stillingen er interessant. For å gi et godt inntrykk av bedriften som arbeidsgiver, anbefaler vi at du oppretter en Bedriftsprofil og bruker Tydelig profil.

Annonser med Tydelig profil oppleves som 35 prosent mer attraktive enn annonser uten!

Hva koster en stillingsannonse på FINN?

Vi har ulike prisnivåer for stillingsannonser; alt fra én stillingsannonse opp til over 500 annonser. Jo flere stillingsannonser du legger ut, jo rimeligere blir prisen per annonse. Du betaler etterskuddsvis og vi faktureres månedsvis hvor vi samler opp alle annonsene du har publisert den måneden.

Se prisoversikt i knappen under. NB: disse prisene gjelder for kunder som er registrert i vårt nye bedriftssenter.

Kontakt oss i FINN jobb

Har du spørsmål eller trenger du hjelp med noe? Ta kontakt med oss i FINN jobb på jobb@finn.no.

Bli kunde av FINN jobb og kom i gang med rekrutteringen av drømmekandidaten.