Little houses

Økt annonsetrafikk med BLINK

Med BLINK blir boligannonsen din vist til nye, potensielle kjøpere.

Publisert 9. desember 2019 kl. 12.38

Basert på våre data skal BLINK finne relevante interessenter til en bolig, som ikke aktivt har søkt seg frem til denne på FINN. Med dette produktet leverer vi mer enn 20 prosent økt trafikk på en annonse. Og responsen fra denne målgruppen er nesten like relevant som fra de som har funnet frem til annonsen på egenhånd.

Flere eiendomsmeglerkjeder har utviklet egne produkter basert på kjøpte og egne data, for å oppnå en slik effekt. Vi anslår at 50-70 prosent av alle boligannonser har en ekstra digital eksponering som følge av dette. Da skulle man tro at forbrukerne endret atferden sin? At relevante boliger blir presentert der de surfer på nett, leser artikler, eller sjekker sosiale medier?

Facebook mindre relevant for boligkjøpere

Stadig flere oppgir at de ser boligannonser på Facebook, viser Eiendomsundersøkelsen fra 2018. Samtidig oppgir kun 48 prosent av disse at de opplever annonser i denne kanalen som relevante.

Trafikken på FINN eiendom økte med hele 6 prosent i 2018. I Eiendomsundersøkelsen oppga 80 prosent at de har sett boligannonser på FINN, og 91 prosent av disse mener at dette er den mest relevante kanalen for dette innholdet.

Treffsikker annonsering

Med godt datagrunnlag og riktig teknologi kan man klare å finne den ene ekstra budgiveren for boligen du skal selge. Og data har vi nok av, bare se her:

Med BLINK kan du altså øke trafikken til boligannonsen med 20 prosent. Med vår tilgang til alle Schibsteds kanaler, kan vi finne potensielle kjøpere for boliger over hele landet.

Ønsker du å vite mer om BLINK? Ta kontakt med FINN eiendom på telefon 22 86 44 10 eller på e-post til eiendomkoordinator@finn.no.