Rådgiver internkontroll og beredskap
Oslo kommune
- Frist 14.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver internkontroll og beredskap- DIGITALISERINGSETATEN
Har du kontroll på sysakene og sans for digitalisering?
Er du typen som får godfølelsen av at ting er på stell? Liker du også å være grundig med beredskap, slik at du føler deg godt rustet for alt som kan komme?
Da er det sannelig bra vi fant deg, for vi ser nemlig etter en rådgiver for internkontroll og beredskap i Digitaliseringsetaten. Vi er en nyetablert etat som skal være en drivkraft for digitalisering og leverandør av helhetlige IKT-tjenester i landets største kommune.
Kort sagt skal vi jobbe for å gi innbyggere, virksomheter og ansatte det de trenger for en enkel og effektiv hverdag. Da er vi helt avhengige av å ha stålkontroll på egen virksomhet, og det er her du kommer inn i bildet
Arbeidsoppgaver
Er du drømmekandidaten, glir du rett inn i rollen som rådgiver for internkontroll og beredskap. Vi har allerede mye på plass på beredskapssiden, men ser spesielt behovet for å videreutvikle og standardisere rutinene våre for internkontroll.I det daglige vil du være en pådriver for at internkontroll og beredskap ikke er en hodepine i etterkant, men en del av arbeidshverdagen i DIG. Du blir med på å videreutvikle arbeidsmetodikk og rammeverk for fagområdene i etaten, og holder deg oppdatert på relevante lover og regler.
Vi tror du har erfaringen og kunnskapen som trengs for å skape tillit i en slik rolle. Vi tror også du er selvgående nok til å kunne strukturere egen innsats, bygge relasjoner og oppnå resultater i samspill med andre.
I DIG er vi opptatt av å lære av hverandre og lære sammen. Som rådgiver hos oss vil du tilby opplæring og kurs om spisskompetansen din, og ta føringen når vi gjennomfører felles beredskapsøvelser med team og fagområder.
Kvalifikasjoner
Vi tror du har erfaringen og kunnskapen som trengs for å skape tillit i en slik rolle. Vi tror også du er selvgående nok til å kunne strukturere egen innsats, bygge relasjoner og oppnå resultater i samspill med andre.
I DIG er vi opptatt av å lære av hverandre og lære sammen. Som rådgiver hos oss vil du tilby opplæring og kurs om spisskompetansen din, og ta føringen når vi gjennomfører felles beredskapsøvelser med team og fagområder.
Så... Vi ser etter deg som har:
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelor- nivå. Relevant arbeidserfaring kan I enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- God erfaring med internkontroll og/ eller beredskap systemer som støtter arbeidet
- God kunnskap om relevante lover, forskrifter og regelverk
- Erfaring i rådgiverrolle
- Erfaring med presentasjoner, undervisning og veiledning
- God forståelse for og evner å bruke digitale verktøy for å forenkle arbeidshverdagen
Personlige egenskaper
Du er:
- Tillitsskapende og trygg i rådgiverrollen
- Kvalitetsbevisst, strukturert og selvstendig
- Evner å finne praktiske og sikre løsninger - Effektiv og resultatorientert
Vi tilbyr
Digitaliseringsetaten – eller DIG – blir stiftet 1. januar 2026. Det er en ny storsatsing på IKT og digitalisering i kommunen, som vil bestå av kruttsterke fagmiljøer fra Oslo Origo og Utviklings- og kompetanseetaten. Arbeidsstedet for din seksjon vil være i lekre, nyoppussede lokaler rett ved Helsfyr T.
Som en ny etat vil vi bruke de neste årene på å bygge en ny kultur, utforske nye muligheter og etablere bunnsolide samarbeid både internt og eksternt. Den reisen vil vi veldig gjerne ha med deg på – så sett av tid i jula til å sende oss søknaden din!
Du får mulighet til:
- Å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner
- Ha en fleksibel arbeidsform og mulighet for hjemmekontor
- bygge kompetanse og faglig utvikle deg
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Å jobbe på en sentralt beliggende arbeidsplass. Rett ved siden av på T- bane og buss på Helsfyr
- Å lønnes i lønnstrinn 46–58 (751 500 - 948.800) i enkelte tilfeller, kan høyere lønn vurderes
FerdigheterAI-generert
- Kunnskap om relevante lover og forskrifter
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Oslo kommune en av Norges største arbeidsgivere. Vi utvikler hovedstaden og leverer tjenester og tilbud til innbyggerne i Norges største by. Oslo vokser, og du kan bidra til å gjøre Oslo til en god by og bo i – også i framtiden.
Byrådsavdelingene er byrådets nærmeste administrasjon. Byrådet er parlamentarisk ansvarlig overfor bystyret. Byrådsavdelingene forbereder og gjennomfører saker for byrådet og har ansvar for styring av underliggende virksomheter. Hver av de åtte byrådsavdelingene ledes av en byråd, og administrativt av en kommunaldirektør.
Byrådsavdeling for finans koordinerer arbeidet med kommuneplanens samfunnsdel og har et overordnet ansvar for økonomistyringen i Oslo kommune. Ansvarsområdet inkluderer økonomiplan og budsjett, regnskap, rapportering og finansstyring. Byrådsavdelingen har også ansvar for kommunens sentrale arbeidsgiverfunksjoner, krav og føringer for anskaffelses- og investeringsprosesser, statistikkformidling, virksomhetsovergripende IKT-styring og -utvikling, samt et overordnet ansvar for digitalisering, personvern og informasjonssikkerhet i Oslo kommune. Byrådsavdeling for finans er ansvarlig for eierstyringen av Oslo Pensjonsforsikring AS, og for etatsstyring av Innkrevingsetaten, Utviklings- og kompetanseetaten og digitaliseringsetaten Oslo Origo.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grensesvingen 6, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Kontorarbeid
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Internkontroll, Beredskap, Compliance, virksomhetsstyring, økonomi
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442880285
- Sist endret

