
Seniorrådgiver virksomhetsstyring
Oslo kommune
- Frist 11.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Seniorrådgiver virksomhetsstyring
Seniorrådgiver i seksjon styring
Er du glad i data, analyse og strategi, og motivert av å bidra til at andre lykkes? Da kan dette være noe for deg!
Vi ser etter en engasjert og nysgjerrig kollega til seksjon styring. Hos oss blir du en del av et team som jobber tett på ledelse på alle nivåer, og du får en variert arbeidshverdag i et spennende landskap mellom det operative, det analytiske og det strategiske. Vi står foran en digitaliserings- og automatiseringsreise, hvor du vil spille en viktig rolle. Du vil være med på å videreutvikle hvordan vi bruker data og digitale verktøy i virksomhetsstyring, og vi tror du er nysgjerrig på mulighetene som ligger i den rivende teknologiske utviklingen som skjer rundt oss. Du må være komfortabel med tverrfaglig samarbeid, og like komplekse problemstillinger.
Seksjon styring har ansvar for virksomhetens styringssystemer og ledelsesprosesser. Vi jobber blant annet med overordnede analyser, strategisk rådgivning og porteføljestyring, overordnede juridiske vurderinger innenfor vårt myndighetsområde, samt informasjonssikkerhet og personvern.
Høres dette ut som noe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
- delta i strategi og planarbeid
- utføre analyser, sammenstille styringsinformasjon og utarbeide beslutningsgrunnlag både til intern bruk og ekstern rapportering
- videreutvikle og sikre kvalitet i etatens styringsystemer, inkludert verktøy for produksjons- og porteføljestyring
- saksbehandling, formidling og rådgivning innenfor seksjonens ansvarsområder
- bidra i prosjekt- og utviklingsoppgaver, lede og koordinere større arbeider, formidle godt, og bistå i opplæring og kursing
- rollen vil utvikle seg over tid, og oppgaver og ansvar kan endres
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning fra universitet eller høyskole på masternivå med relevant fagkrets, fortrinnsvis økonomisk eller samfunnsfaglig utdanning, gjerne med statistikk i fagkretsen
- minimum fem års relevant arbeidserfaring
- erfaring med strukturering og tilrettelegging av data for analyse
- erfaring med analysearbeid og bruk av data og digitale verktøy inn i virksomhetsstyringen
- erfaring med Microsoft 365, SharePoint og Power Platform, eller lignende systemer/miljøer
- svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- gode generelle IT-kunnskaper, og en nysgjerrighet på teknologi og digitalisering
- søker med svært god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker
Personlige egenskaper
- trives med å håndtere flere oppgaver parallelt og skape fremdrift
- evner å kombinere det operative og strategiske perspektivet
- jobber strukturert, nøyaktig og effektivt
- gode samarbeidsevner og kan jobbe godt med ulike typer mennesker og fagmiljøer
- kommuniserer tydelig og bygger relasjoner på tvers av organisasjonen
- er positiv, serviceinnstilt og fleksibel i møte med nye utfordringer
Vi tilbyr
- mulighet til å bygge kapasitet og kompetanse på et område i rask utvikling
- tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
- personlige og faglige utviklingsmuligheter
- gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger som dekkes av arbeidsgiver
- fleksitid og treningsmuligheter i arbeidstiden
- lønn etter lønnstrinn 47-55 som tilsvarer en årslønn fra kr 766 300 til kr 893 000
FerdigheterAI-generert
- Analysere data
- Digitale ferdigheter
- Digitalisering
- Informasjonssikkerhet
- Microsoft 365
- Microsoft SharePoint
- Porteføljeforvaltning
- Statistikk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Plan- og bygningsetaten har ansvar for kommunens arealplanlegging, plan- og byggesaksbehandling, byggetilsyn, kartforvaltning og måle- og deletjenester. Etaten kan tilby interessante og utfordrende jobber i arbeidet med byens arealmessige og arkitektoniske utvikling. Våre ca. 500 medarbeidere arbeider i et spennende, fleksibelt og tverrfaglig miljø i moderne lokaler sentralt i byen.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre
ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert
til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne,
kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk
bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom
du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan bli ført opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil det i så tilfelle bli gitt varsel om.
Oslo kommune/Plan- og bygningsetaten ber aldri om BankID-informasjon i søknadsprosessen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Vahls gate 1, 0187 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Forretningsutvikling og strategi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Strategi, Virksomhetsstyring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442282534
- Sist endret