Arbeidsleder/Hotel Services Coach
OsloKollega Utvikling AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Vikariat
- Årslønn 629 709 kr
Vil du støtte mennesker i å finne sin plass i ordinært arbeidsliv, basert på individuelle styrker og interesser?
Vi søker en engasjerte Hotel Service Coach som brenner for et åpent og inkluderende arbeidsliv!
Vi har et ettårig vikariat som service coach i housekeeping. I rollene vil du bidra til opplæring, oppfølging og utvikling av jobbsøker på veien inn i arbeidslivet. Det er et krav at du har pedagogisk kompetanse eller relevant erfaring fra hotell/ servicebransjen.
Comfort Hotel Børsparken og OsloKollega samarbeider om arbeidstrening innen hotellfaget som handler om service, samarbeid og drift i et hotell, der jobbsøkere utvikler praktiske ferdigheter og arbeidslivskompetanse i ordinært arbeidsliv, kompetanse som er relevant i mange deler av arbeidslivet.
Comfort Hotel Børsparken drives av Strawberry, mens OsloKollega har ansvar for opplæring og daglig oppfølging av jobbsøkere. Opplæringen skjer i tett samspill mellom jobbsøkere, hotellets ordinært ansatte og arbeidsleder/service coach. Gjennom tydelige rammer, god fagkunnskap og tett oppfølging legges det til rette for mestring, progresjon og en trygg inngang til arbeidslivet.
Din rolle som arbeidsleder / Service Coach
Som arbeidsleder/service coach i OsloKollega har du hovedansvar for opplæring og oppfølging av inntil 10 jobbsøkere i housekeeping avdelingen. Du sikrer kvalitet i opplæringen gjennom struktur, tydelige forventninger og systematisk oppfølging, og bidrar til at hver enkelt får utvikle ferdigheter og arbeidslivskompetanse i ordinært arbeidsliv , dette basert på individuelle forutsetninger og mål.
Du er ansatt i OsloKollega, men har din daglige arbeidsplass på Comfort Hotel Børsparken. Her samarbeider du tett med hotellets ansatte om opplæring i praksis, og bidrar til trygge, forutsigbare og inkluderende arbeidsdager for både jobbsøkere og kollegaer.
Arbeidsoppgaver – Arbeidsleder/Service Coach
Ha hovedansvar for daglig oppfølging av jobbsøkere, med fokus på trygghet, mestring og progresjon i arbeidshverdagen
Planlegge, organisere og tilrettelegge arbeidshverdagen for den enkelte jobbsøker
Utarbeide og følge opp individuelle opplæringsplaner, og sikre nødvendig opplæring i praktiske arbeidsoppgaver
Være tett til stede i det praktiske arbeidet («hands on») og håndtere situasjoner som oppstår på en trygg og profesjonell måte
Planlegge, lede og fordele arbeidsoppgaver i avdelingen, og selv delta i det praktiske arbeidet ved behov
Samarbeide tett med ordinært ansatte i housekeeping og på hotellet om opplæring, drift og daglig oppfølging
Ha ansvar for oppstart og introduksjon av nye jobbsøkere, inkludert opplæring i rutiner, arbeidsoppgaver og forventninger
Bidra til utvikling av karrieremål og karriereplaner i samarbeid med karriereveileder
Dokumentere og rapportere oppfølging, tiltak og progresjon hos jobbsøkere i tråd med gjeldende rutiner
Bidra til å skape en trygg, forutsigbar og læringsorientert arbeidstrening, som styrker jobbsøkernes muligheter i ordinært arbeidsliv
Erfaring/kompetanse
Har pedagogisk kompetanse eller relevant erfaring fra hotell/ servicebransjen
Erfaring med å jobbe styrkebasert og ressursorientert, og evne til å se muligheter i den enkelte
Erfaring med å tilrettelegge og følge opp mennesker med ulike og sammensatte behov i ordinært arbeidsliv, gjerne innen inkludering, arbeidstrening eller ekstern praksis, er en fordel
Kjennskap til veiledningsfaget, og gjerne erfaring med (SE) og (CE) er en fordel
Erfaring med drift, organisering og praktisk tilrettelegging av arbeidsoppgaver, gjerne fra hotell-, renholds- eller servicesektoren (en fordel)
Gode samarbeidsevner og erfaring med å jobbe tett med arbeidsgivere og kollegaer i en operativ arbeidshverdag
Grunnleggende digitale ferdigheter, og gjerne kjennskap til MEWS, LoopOn eller tilsvarende systemer (en fordel)
Gode språkkunnskaper: flytende i et skandinavisk språk, samt gode muntlige og skriftlige ferdigheter i engelsk
Personlige egenskaper:
Du møter mennesker med et åpent og likeverdig menneskesyn, ser potensialet i hver enkelt og motiverer til ansvar for egen læring.
Du har et genuint engasjement for å jobbe med mennesker og opplever oppdraget som både meningsfullt og viktig
Villig til å tilpasse seg endringer og være orientert mot utvikling
Fleksibel og løsningsorientert
Teamarbeider med evne til å fokusere på egne oppgaver
Gode kommunikasjonsevner
Vi tilbyr:
Sosialt arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer
Trening i arbeidstiden
Gode utviklingsmuligheter
Fleksibel arbeidshverdag
Månedskort eller km-godtgjørelse til reiseutgifter i kjernetid
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
OsloKollega er en av Oslos største arbeids- og inkluderingsbedrifter. Vi jobber på oppdrag fra NAV. Vårt felles mål er å hjelpe så mange som mulig ut i ordinært arbeidsliv. I OsloKollega er vi ekte, som betyr at vi vil vel. Vi holder det vi lover og lever det vi lærer. Vi er offensive. Vi tar initiativ, er løsningsorienterte og modige i møte med våre omgivelser og med hverandre. Et inkluderende samfunn er et bedre samfunn, mener vi. Du er den viktigste bidragsyteren til at mennesker kommer seg videre i liv og karriere.
- Sektor: Privat
- Sted: Tollbugata 4, 0152 Oslo
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Hotell og overnatting, HR, organisasjonsutvikling og rekruttering
- Stillingsfunksjon: Booking, HR, personal og rekruttering
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
veileder, karriereveiledning, arbeidsformidling, samarbeid, inkluderende arbeidsliv
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442852213
- Sist endret

