Avdelingsleder VTA og driftsavdelinger
BLÅ KORS ARBEID OG INKLUDERING AS
- Frist 06.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du ha en viktig lederrolle innen arbeid og inkludering?
Avdelingsleder VTA og driftsavdelinger
Vil du lede et meningsfylt arbeid hvor mennesker og mestring står i sentrum - samtidig som du har ansvar for drift, kvalitet og utvikling? Blå Kors Arbeid og Inkludering Oslo søker en engasjert og tydelig avdelingsleder for VTA (Varig tilrettelagt arbeid) og våre driftsavdelinger innen catering, bilpleie og malerarbeid. Som avdelingsleder får du en sentral rolle i å sikre kvalitet, effektiv drift og gode arbeidsfellesskap for våre ansatte og deltakere. Du har personal- og driftsansvar for avdelingene, og samarbeider tett med virksomhetsleder, teamledere og fagveiledere. Stillingen er en variert, operativ stilling som krever evne til å motivere, strukturere og se løsninger.Arbeidsområder:
- Ansvar for daglig drift og personal i VTA og driftsavdelingene
- Veilede og følge opp ansatte og deltakere med fokus på trivsel, mestring og nærvær
- Følge opp budsjett, KPI-er og resultater, og bidra til kontinuerlig forbedring av drift og kvalitet
- Utarbeide handlings- og tiltaksplaner i tråd med virksomhetens strategi, budsjetter og avtaler med Nav
- Bistå i rekruttering av VTA-deltakere og utvikling av tilpassede arbeidsoppgaver
- Delta på møter med Nav og andre relevante samarbeidspartnere
- Sikre varebestilling, innkjøp og vedlikehold, samt godkjenne fakturaer
- Bidra til produktutvikling og markedsføring i samarbeid med virksomhetsleder og øvrige nøkkelpersoner
- Drive kundeoppfølging og markedsarbeid sammen med teamet og markedskoordinator
- Være faglig oppdatert innenfor avdelingenes virkeområder
- Sikre god HMS og sikkerhet i alle driftsenheter
Kvalifikasjoner:
- Erfaring med personalansvar og daglig drift
- Erfaring fra Nav-tiltak eller lignende virksomhet, fortrinnsvis VTA
- Ledererfaring fra drift, produksjon, service eller arbeidsinkludering
- Forståelse for økonomi, kvalitet og kontinuerlig forbedringsarbeid
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, med evne til å formidle tydelig og profesjonelt både internt og eksternt
- Relevant utdanning, for eksempel fagbrev, teknisk, merkantil eller sosialfaglig bakgrunn
- Gjerne kjennskap til Lean-metodikk og erfaring med forbedrings- og utviklingsarbeid
- Gode digitale ferdigheter og evne til å bruke systemer for planlegging og oppfølging
Personlige egenskaper:
- Trives i en kombinasjon av operativ og administrativ rolle
- Strukturert, løsningsorientert og trygg i lederrollen
- Motiverende, tydelig og opptatt av å skape mestring og trivsel
- Gjennomføringskraft med evne til å omsette planer til konkrete resultater
- Gode samarbeidsevner, og flink til å bygge lag og tillit på tvers av fagområder
- Engasjert i mennesker, verdibasert ledelse og sosial bærekraft
Vi tilbyr:
- En lederrolle med reell mulighet til å påvirke og utvikle virksomheten videre
- Et varmt, inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø, med vekt på kvalitet, innovasjon og samhandling
- En fremoverlent organisasjon med solide resultater, god økonomi og et sterkt utgangspunkt for videre vekst og utvikling
- En organisasjon som ser både medarbeidere og deltakere, og som har et tydelig samfunnsoppdrag
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Fokus på kompetanseheving, faglig utvikling og læring i arbeid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, blant annet behandlingsforsikring og 7 % pensjon fra første krone uten trekk i lønn
- Fleksibel arbeidstid, med kjernetid fra kl. 09-15.
- Tilgang til bedriftskantine, treningsrom, bedriftsidrettslag og andre sosiale goder
- Gratis parkering med lademuligheter
- Lønn etter avtale
Søkere må ved ansettelse fremvise politiattest.
Søknadsfrist: 6.januar
For nærmere informasjon kontakt vår samarbeidspartner Skagerak Consulting ved Jan Inge Hiorth tlf. 911 10 038, eller Blå Kors ved virksomhetsleder Isabelle With, tlf. 908 99 006.
Vi ser frem til å høre fra deg!
FerdigheterAI-generert
AI-generert
- Digitale ferdigheter
- Kontinuerlig forbedringsprosess (CIP)
- Spore KPIer
Om arbeidsgiveren
I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling, oppfølging etter behandling og inkludering. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet. Blå Kors er en ideell aktør og eier og driver 62 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Med nærmere 1700 dyktige medarbeidere, 1600 engasjerte frivillige og 1700 aktive medlemmer når vi langt ut. Vår organisasjon ønsker også å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Vi ønsker å legge til rette for inkluderende rekruttering. Blå Kors arbeid og Inkludering, i samarbeid med NAV, tilbyr det forhåndsgodkjente arbeidsmarkedstiltakene Arbeidsforberedende trening og Varig tilrettelagt arbeid. I tillegg eier og driver selskapet Blå Kors Maler, Blå Kors Café og Catering, og Blå Kors Bilpleie. Les gjerne mer om oss her: www.blakors.no/arbeid-og inkludering
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Østre Aker vei 206F, 0975 Oslo
- Bransje: Håndverkstjenester, Ideelle organisasjoner, Storhusholdning og catering
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Ledelse, Produksjon
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Ledelse, Drift, Arbeid og inkludering, Catering, Bilpleie
(1/12)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 438986109
- Sist endret