Innlandstrafikk - Rådgiver
Innlandet fylkeskommune Kollektivtransport
- Frist 13.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å forme fremtidens kollektivtransport
Beskrivelse
Innlandstrafikk har ledig 100 % fast stilling som rådgiver.
Om seksjonen
Seksjon kollektivtransport i samferdselsavdelingen - Innlandstrafikk - har ansvaret for kollektivtransport i Innlandet fylkeskommune. Sentrale arbeidsoppgaver for å sikre et moderne, klimavennlig og pålitelig kollektivtilbud i Innlandet er planlegging og organisering av skoleskyss, ruteplanlegging, anskaffelser av transporttjenester med buss og drosje, markedsføring, ruteopplysning, samt utvikling og forvaltning av digitale tjenester og løsninger.
Innlandstrafikk har arbeidssted på Lillehammer og eget kundesenter i Folldal. Vi er for tiden 57 ansatte fordelt på disse to kontorstedene.
For mer informasjon, se innlandstrafikk.no.
Vil du være med å forme fremtidens kollektivtransport?
Vi søker deg som brenner for smarte løsninger innen kollektivtransport. Du vet at gode reisemuligheter ikke bare handler om tid og sted. Med utgangspunkt i FN bærekraftsmål bidragsyter til at Innlandstrafikk tilbyr kvalitet på våre tjenester og materiell med god kvalitet. Du er nytenkende og klar for å gjøre en forskjell!
Arbeidsoppgaver
- oppfølging av driftskontrakter og dialog med våre transportører
- utvikle gode rutiner for kontraktsoppfølging
- oppfølging av våre miljøkrav i kontraktene
- oppfølging reguleringsparkering og bussdepot med tilhørende fasiliteter
- stille krav til kjørtøy i nye kontrakter
- lede prosser i oppstart av nye kontrakter
- universiell utforming på materiell og andre aktuelle områder
Arbeidsoppgavene vil være mangfoldige og formes i tråd med faglige prioriteringer og utviklingen i tjenestene.
Kvalifikasjonskrav
- høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå eller tilsvarende fra relevante fagområder, eks. transport, kjøretøyteknologi, økonomi og administrasjon eller annen relevant arbeidserfaring
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Ønskede egenskaper
- systematisk og nøyaktig
- selvgående og evne til å se muligheter
- evne til å håndtere mange aktiviteter samtidig
- nysgjerrig og evne til å tenke nytt
- opptatt av bærekraftige løsninger innen transport
- nysgjerrig på bruk av ny teknologi (KI)
- gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
Vi tilbyr
- spennende og interessante arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø
- spennende og fremtidsrettede arbeidsoppgaver
- faglige utfordringer og gode utviklingsmuligheter
- et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø, med engasjerte kollegaer
- innplassering i stillingskode basert på utdanning og erfaring, i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
- treningsrom og mulighet for å trene i arbeidstiden
Vil du bli med på reisen mot en grønnere fremtid? Søk nå!
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Bilteknikk
- Oppfølging av serviceavtaler
- Ruteplanleging
- Transport
- Universell utforming
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kirkegata 76, 2609 Lillehammer
- Flere arbeidssteder: Parkgata 64, 2317 Hamar, Gjøvik, 2802 Gjøvik
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441995839
- Sist endret