Digitaliseringskoordinator
Lillehammer kommune
- Frist 12.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Er du en person som brenner for utvikling av helhetlige og sammenhengende digitale tjenester?
Vi styrker laget med en digitaliseringskoordinator. Hos oss får du muligheten til å være med å fremme digital transformasjon og innovasjon, bidra til utvikling av digitale tjenester som gir stor nytte, og styrke kommunen sin gjennomføringskraft og endringsevne på digitalisering. Du blir en del av et godt og positivt fagmiljø som jobber strategisk og operativt med utvikling og forvaltning av bærekraftige og moderne digitale tjenester til innbyggerne, våre ansatte og næringslivet.
Arbeidsoppgaver
Som digitaliseringskoordinator vil du:
- Bidra til utvikling og gjennomføring av kommunens strategi og handlingsplan for digitalisering
- Koordinere og bidra i digitaliseringstiltak på tvers av sektorer
- Støtte og sette krav til sektorene i tjenesteutviklingen og den daglige forvaltningen
- Sikre god sammenheng mellom digitalisering og tjenesteutvikling
- Være en pådriver for å identifisere forbedringer og realisere gevinster, både med eksisterende og nye digitale løsningen
- Samarbeide tett med vår driftsleverandør Ikomm, ulike fagmiljøer, samarbeidspartnere og leverandører
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har:
- Relevant høyere utdanning innen digitalisering og tjenesteutvikling, gjerne på masternivå (lang og spesielt relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning)
- Minst 3 års relevant arbeidserfaring innen digitalisering og tjenesteutvikling
- Praktisk erfaring med arbeidsoppgavene til en digitaliseringskoordinator
- God forståelse for digitalisering i offentlig/kommunal sektor eller tilsvarende komplekse organisasjoner, og hvordan digital transformasjon kan skape verdi for både en tjenestetilbyder og ulike brukergrupper
- Gode digitale ferdigheter
- Svært god evne til muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er en fordel om du har kompetanse eller erfaring med noen av disse områdene:
- Digitalisering og tjenesteutvikling i en kommune
- Porteføljestyring og/eller arkitekturstyring
- Utredninger, tjenestedesign og brukerreiser
- Informasjonssikkerhet, personvern og beredskap i digitale løsninger
- Skytjenester, kunstig intelligens og IoT
- Erfaring med samhandling mellom offentlig sektor og teknologimiljøer eller næringsliv
- Erfaring med endringsledelse og kulturbygging i digitaliseringsprosesser
Personlige egenskaper
Du er en person som
- er positiv og utadvendt, gjerne med et glimt i øyet
- har sterk gjennomføringsevne og er en pådriver for endringer
- har et brukerorientert perspektiv og evner å sette deg inn i andres behov
- er nysgjerrig på teknologi og opptatt av hvordan digitalisering kan skape verdi for brukerne
- har et øye for det som haster mest og gir størst nytte på kort sikt, og samtidig evner å tenke langsiktig
- har gode samarbeidsevner, liker å jobbe som et lag, og bygger tillit på tvers av fagmiljøer og ulike aktører
Vi tilbyr deg
- en sentral rolle i kommunens satsing på digital transformasjon og innovasjon
- muligheter til å påvirke utviklingen av digitale tjenester som gir verdi for innbyggere og ansatte
- et faglig sterkt og engasjert miljø med høye ambisjoner og stort handlingsrom
- tett samarbeid med ledelse, fagmiljøer, teknologibedrifter og eksterne leverandører
- varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver i en kommune med store utviklingsplaner
- gode muligheter for faglig utvikling og kompetansebygging
- lønn i hht hovedtariffavtalens bestemmelser, og gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Digitalisering
Om arbeidsgiveren
Våre verdier er tillit, respekt og profesjonalitet. Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål/lenke til vitnemålsportalen og attester fra tidligere arbeidsforhold lastes opp i Webcruiter. Eventuelt tas med i papirkopi til intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storgata 51, 2609 Lillehammer
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
digitalisering, digitale tjenester, tjenesteutvikling, digital transformasjon, innovasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 439899298
- Sist endret
