
Avdelingsledervikariat for demensavdeling
Asker kommune
- Frist 09.12.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Avdelingsleder til demensavdeling på Bråset bo- og omsorgssenter
Vi har ledig vikariat som avdelingsleder i vår demensavdeling på Bråset bo- og behandlingssenter, Heldøgnsomsorg 2 i Asker kommune.
Liker du å jobbe i et hektisk miljø i en stor virksomhet er dette kanskje stillingen for deg?
Vi jobber med tørn- og heltidskultur i alle våre avdelinger, så du må like å jobbe med endringsprosesser og delta aktivt i utviklingsarbeidet.
Du blir en del av en stor ledergruppe, så det er viktig at du både liker å jobbe selvstendig i avdeling, og være en del av et team.
Avdelingen består av 28 plasser for mennesker med demens. Ved Bråset bo- og omsorgssenter har vi 8 avdelinger med til sammen 200 plasser, fordelt på somatiske kort- og langtidsavdelinger, samt avdelinger for demens og lindring. Vi søker deg som er god til å bygge relasjoner og er opptatt av å skape resultater sammen med medarbeiderne. Vi har et godt arbeidsmiljø med høy trivselsfaktor og er opptatt av tjenesteutvikling, kompetanse og kvalitet.
Ledere i Asker kommune er forpliktet til å samhandle på tvers av virksomheter og tjenesteområder, samt tenke på individets og fellesskapets beste. Våre ledere skal være gode rollemodeller, tydelig på forventning til medarbeidere, samt stimulere til læring, utvikling og arbeidsglede på en støttende og inkluderende væremåte.
Arbeidsoppgaver
- Budsjett, fag og personalansvar for avdelingen, sikre god økonomistyring innenfor avdelingens rammer
- Leverer god tjenestekvalitet i tråd med med avdelings rammer og mål.
- Utøve nærledelse og ha høy tilstedeværelse i avdelingen
- Ha fokus på kontinuerlig forbedringsarbeid og læring
- Bidra til personsentrert omsorg og innføring av Vips praksismodell
- Planlegge, organisere, og utvikle avdelingens oppgaver i tråd med virksomhetens tørn og heltidskulturprosjekt.
- Arbeide for et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Ha et nært samarbeid med fagteam, ledergruppen, tillitsvalgte og vernetjenesten
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som sykepleier med minimum 3 års erfaring.
- Utdanning innen ledelse er ønskelig
- Erfaring som leder, det er ønskelig at du har erfaring med ledelse fra institusjonstjenester
- Erfaring innen demensomsorg
- Gode turnus kunnskaper er ønskelig
- Kan bruke datasystemer, evne til å sette seg inn i og benytte nye systemer som velferdsteknologiske løsninger
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, fremmedspråklig må dokumentere bestått B2
- God forståelse for, og erfaring med økonomistyring og rammebetingelser
- Personlig egnethet vil vektlegges
Personlige egenskaper
- Rolig, tydelig og trygg som leder
- Like å jobbe med mennesker
- Strukturert og systematisk
- Løsningsorientert og målrettet
- Like å stå i endring og omstilling
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i en virksomhet i utvikling og endring.
- Godt arbeidsmiljø
- Deltagelse i en stor ledergruppe med faglig sterke, motiverte og inkluderende kolleger.
- En virksomhet med fokus på fag, kvalitet og utvikling
- Gode styringssystemer.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ
FerdigheterAI-generert
- Bruke IKT-systemer
- Demensomsorg
- Kontinuerlig forbedringsprosess (CIP)
- Økonomistyring
- Omsorgsfag
- Velferdsteknologi
Om arbeidsgiveren
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000
innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 3440 Røyken
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Heldøgnsomsorg, Avdelingsleder, Institusjonstjenester
Annonseinformasjon
- FINN-kode 438879130
- Sist endret

