Avdelingsleder
Bærum kommune
- Frist 14.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du lede og utvikle fremtidens hjemmetjeneste?
Hjemmebaserte tjenester Distrikt Bekkestua består av avdelingene Lysaker, Blommenholm og Stabekk, samt Bekkestua omsorgsbolig. Nå søker vi avdelingsleder til avdeling Lysaker – en nøkkelrolle i et fremoverlent lederteam med fire avdelingsledere og en tjenesteleder.
Distriktet har per tiden lokaler sentralt på Bekkestua, med kort vei til kollektivtransport. Vi jobber målrettet for at hjemmet skal være førstevalg, med fokus på brukermedvirkning og hverdagsmestring. Vårt viktigste mål er å levere tjenester av høy kvalitet – utført av motiverte og dyktige medarbeidere.
Som avdelingsleder får du en sentral rolle i å utvikle tjenesten, styrke fagmiljøet og skape et godt arbeidsmiljø. Vi søker en leder som brenner for lederskap, og som ønsker å inspirere, motivere og bygge sterke team.
Tiltredelse: Etter avtale.
Kontakt oss gjerne for spørsmål om stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Utøve tydelig og inspirerende lederskap i tråd med Bærum kommunes ledelsesprinsipper
- Personal- og fagansvar for egen avdeling
- Økonomi- og budsjettansvar for egen avdeling
- Utvikle og opprettholde et godt arbeidsmiljø
- Bidra til at tjenesten når fastsatte mål og resultatkrav
- Sikre at tjenesten utøves i samsvar med kvalitetskrav og lovverk
- Være en aktiv samarbeidspartner i lederteamet
Kvalifikasjoner
- Utdannet sykepleier (HPR-nummer registreres i CV)
- Formell lederutdanning er en fordel
- Erfaring som leder
- Kjennskap til hjemmebaserte tjenester er en fordel
- Kjenner lovverket for tjenesteområdet
- Har god digital forståelse og er en erfaren IT-bruker
Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått norskprøve B2 eller tilsvarende
Personlige egenskaper
Vi ser etter en tydelig og inkluderende leder som motiverer, skaper trygghet og bygger gode team.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø med kompetente og engasjerte medarbeidere som bidrar til kvalitet og utvikling
- Et velfungerende lederteam og godt arbeidsmiljø
- Lederopplæringsprogram i kommunen
- Offentlig tjenestepensjon
- Vi verdsetter ansatte som ønsker å utvikle seg, og din faglige og personlige vekst er en viktig prioritet.
Gyldig politiattest iht. helse- og omsorgsloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
FerdigheterAI-generert
- Hjemmepleietjenester
- IT-kompetanse
- Kvalitetskrav
- Omsorgsfag
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Etter søknadsfristens utløp vil det
utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må
det grunngis i søknadsportalen. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til
offentlighetsloven § 25, jfr §11. Hvis ditt ønske ikke imøtekommes, vil du få
mulighet til å trekke søknaden før offentliggjøring.
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Gamle Ringeriksvei 21, 1356 Bekkestua
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Annonseinformasjon
- FINN-kode 438066291
- Sist endret
