Spesialrådgiver
Bærum kommune
- Frist 08.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Spesialrådgiver - kompetanse og kvalitetsutvikling
Vil du bli med på laget for å gjøre bærumsskolen enda bedre? Bærumsskolen har over 16.000 elever og er stadig i vekst. Å legge til rette for et skoletilbud hvor elevene opplever opplæringen som relevant og motiverende er et av skoleeiers viktigste oppdrag. En av våre dyktige spesialrådgivere slutter, og vi søker derfor etter etterfølger med et spesielt ansvar for kompetanse- og skoleutvikling.
Stillingen er fast med snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling i grunnopplæring i samarbeid med skoleeier og UH-sektor
- Utvikle og sammenstille indikatorer som støtter skoleledere og skoleeier i å prioritere og gjennomføre utviklingsarbeid i tråd med LK20
- Ansvar for opplæring i analysekompetanse slik at skoleledere tar datadrevne valg
- Bidra til strategisk utviklingsarbeid i samarbeid med skoleeier og skoleledere
- Ansvar for ett av hovedområdene i kommunens satsningsområder for å realisere bærumskolens rammeverk for kvalitet
- Være en viktig bidragsyter inn i arbeidet med elevenes digitale skolehverdag
- Medansvar av forvaltningen av ny statlig videreutdanningsordning
- Arbeidsoppgavene vil til en hver tid ses i sammenheng med øvrige oppgaver i avdelingen. Stillingsinnholdet kan dermed endre seg
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere pedagogisk utdanning på masternivå (relevant arbeidserfaring kan erstatte masterkravet)
- Solide kunnskaper om skoleutvikling, kompetansebehov og utdanningssektoren
- Erfaring med forvaltning av statlige ordninger og tilskudd er en fordel
- God forståelse for strategisk utviklingsarbeid
- Evne til å bygge gode relasjoner med skoler, UH-sektor og andre samarbeidspartnere
- Analytiske ferdigheter og evne til å omsette strategier til praktiske tiltak
- Erfaring som skoleleder vektlegges
- Erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver hos skoleeier eller andre organisasjoner vektlegges
- Høy digital modenhet
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som
- har god forståelse for skoleutvikling, kompetansebehov og utdanningssektoren
- er strategisk og analytisk – du ser helheten og evner å prioritere riktig
- er en god relasjonsbygger – du skaper tillit og samarbeider godt med skoler og eksterne aktører
- takler en hektisk hverdag, har gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
- er strukturert, håndterer komplekse oppgaver og er god til å planlegge
- er endringsvillig, du trives godt med utviklingsarbeid og nye utfordringer
Vi vektlegger personlig egnethet for stillingen.
Vi tilbyr
- En spennende og strategisk rolle med stor påvirkningskraft på kompetanseutviklingen i skolene
- Mulighet til å jobbe tett med skoler, UH-sektor og nasjonale ordninger
- Et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver innen utvikling og forvaltning
- Gode muligheter for kompetanseheving og personlig utvikling
- Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Offentlig tjenestepensjon
FerdigheterAI-generert
- Administrere offentlig finansierte programmer
- Administrere stipendsøknader
- Digitale ferdigheter
- Utdanningsadministrasjon
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Etter søknadsfristens utløp vil det
utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må
det grunngis i søknadsportalen. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til
offentlighetsloven § 25, jfr §11. Hvis ditt ønske ikke imøtekommes, vil du få
mulighet til å trekke søknaden før offentliggjøring.
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhustorget 2, 1337 Sandvika
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Annonseinformasjon
- FINN-kode 438825135
- Sist endret
