SOLGT

Suzuki TL1000S

Omregistrering
Ikke oppgitt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Km.stand
40 500 km
Årsmodell
2000
Tilstand
Brukt
Effekt
125 hk
Slagvolum
996 ccm
Vekt
220 kg
Ant. eiere
3
Type
Sport
Farge
Rød

Beskrivelse

Hei!

Med tungt hjerte velger jeg nå å selge min trofaste følgesvenn gjennom de fire siste sesongene grunnet overgang til en mer pendlevillig sykkel med plass til mer bagasje.

Dette er et utrolig pent og helt eksemplar av arten, i riktig farge, og med de rette modifikasjonene. Sykkelen har i Skrivende stund gått 40278 kilometer, hvor jeg har stått for alle etter 28000.

Sykkelen ble hentet i Sverige av en kar fra Valdres. Jeg kjøpte sykkelen av han i 2015. Han hadde satt skilt på den to måneder før jeg kjøpte den. Jeg lette i flere år før jeg endelig fant dette eksemplaret. Ingen tegn til at den noen gang har vært i bakken.

TLene er jo kjent for å være "The Widow Maker", og kastet folk ut i grøftene da de første motorjournalistene fikk muligheten til å prøvekjøre disse syklene da de kom i 1997. Det gjorde at 97 modellen ble tilbakekalt, fikk montert styredemper, flyttet termostathus og nytt oljeglass.

Dette er en 2000 modell. Den har derfor originalt både styredemper, forbedret clutch, andre kammer (som gjør at du ikke får av/på gass) og forbedret termostat.

Servicene er fulgt opp til 20 000km, og står i heftet. Etter det har servicer og vedlikehold blitt tatt av eier, men sykkelen har stått veldig mye stille etter dette.

Selv tok jeg en full gjennomgang av sykkelen da jeg overtok den. Skiftet bremsevæske, kjølevæske, motorolje (har gjort dette hver 5 000 i mitt eie, og en gang i året de årene jeg ikke har kjørt så langt), luftfilter og tennplugger.Jeg har alltid vært påpasselig med å bruke originalt oljefilter, da disse syklene liker det best mtp. tilbakeslagsventilen. Batteriet ble byttet for to uker siden. Bremseklosser foran og bak ble byttet i juni.

Jeg har kjørt sykkelen på Motul 10w-40 mineral, på anbefaling fra Hestmann motor, en av de råeste på Suzuki i Norge.

Disse syklene er dessverre blitt kjent for rimelig sjanseløs bakdemping. Suzuki introduserte med denne modellen rotasjonsdemper bak, for å spare plass. Dette er bare driten. Greia er at rotasjonsdemperen ble sittende for nærme bakre sylinder, ble altfor varm og sluttet å fungere. Heldigvis finnes det ombyggingssett til demper fra Yamaha R1. Dette fikk denne sykkelen rett etter jeg overtok den, så her er det ingen problemer med bakdempingen overhodet. Øvre demperfeste som pleier å ryke på disse har her fått sveist på en plate på utsiden som forsterkning, så her er det ingen fare for at den kommer til å knekke.

Dette er en veldig helt og pent eksemplar. Selvfølgelig, noen bruksmerker er det jo etter snart 20 år på veien, men sett i forhold til alder er det svært lite.

Dekkene skiftet jeg høsten 2015, på 30500 kilometer. Den ble da skodd med Michelin Pilot Power 2CT. Disse har jo sittet i 10 000km, hvor mye er kjørt på motorvei, så det kan nok være lurt å skifte disse neste sesong.

På 30500km ble også ventiljustering foretatt og throttlebodyen ble synkronisert. Dette fikk fart på sakene for å si det sånn. Ble en helt annen sykkel etterpå. Dette ble gjort hos MC-Oslo.

Stått vinterelagret innendørs i varmt lokale hver vinter, og stått i garasje under hele mitt eie.

Ta gjerne kontakt for en hyggelig Suzukiprat. TL er noe for seg selv, så her er det mye å prate om. :)

Kom gjerne med et fornuftig bud, men jeg håper jeg slipper å måtte besvare bud som åpenbart hører innunder kategorien skambud. Byttehandel er dessverre ikke aktuelt, da jeg allerede har ny sykkel for hånden. Hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne avskiltet TLen og satt den til lagring og tatt den frem igjen om ti år! Godt vi har en TL til i familien, slik at jeg får kjørt litt når abstinensene kommer. :)

Dette er en sykkel med nydelig V-twinlyd, ålreit sittestilling og mengder av sjarm!

Det som følger med i handelen er:
- 1. stk Suzuki TL1000S (selvfølgelig, noe annet skulle tatt seg ut!)
- 2. stk nøkler
- Servicehefte
- Ixileksos (jeg har kjørt den på originaleksos hele tiden)
- Originale blinklys (står montert LED-blinklys på den nå)
- Original vindskjerm dersom jeg finner den igjen på loftet ;)
- Depostøtte bak
- Noen brosjyrer fra Suzuki.
- Den originale rotasjonsdemperen - som en kuriositet ;-)

Som sagt, ta gjerne kontakt for en hyggelig Suzukiprat, eller hvis det skulle være noen spørsmål. Sykkelen selges uten noen form for garanti, da det er en snart 20 år gammel sykkel. Tiden flyr fort.

Sykkelen kan også leveres i Oslo dersom ønskelig.

- Daniel

Utstyr

  • Effektanlegg
  • Solodeksel
  • Tankpad
  • Vindskjerm

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

1710 Sarpsborg

Annonseinformasjon

FINN-kode 124503234
Sist endret 13. okt. 2018 21:54

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.