Par sitter i sofa med laptop i fanget

Økt fokus på møbler i høst

Høsten er høysesong for flytting og innredning av nye boliger. I 2018 ble det gjort nesten tre millioner søk etter møbler i august. Med ekstra fokus på møbler blant våre brukere, forventer vi ekstra trykk i denne kategorien fremover.

Publisert 24. januar 2020 kl. 12.45

Møbelleverandøren VidaXL har annonsert på Torget siden 2016. Deres markedsansvarlig, Cody Chen, forteller at de slik kan øke omsetningen uten at det koster skjorta.

- Ved å legge ut annonser på FINN trekkes enda flere kunder til nettbutikken vår. Dette er kunder som kanskje ellers ikke ville ha funnet oss, men gjør det fordi de søker etter produkter vi tilbyr på FINN.

Kontormøbel-kjempen AS har annonsert sine møbler på FINN siden januar 2019, og forteller at dette er en enkel og effektiv måte å nå kundene sine på.

- Vi bruker FINN som en markedsføringskanal hvor vi har egen butikk. I tillegg har vi annonser som vises til relevante brukere på FINN, VG og E24 som bidrar til økt trafikk til annonsene og vår egen nettbutikk, forklarer Janick Wilhelmsen.

Økt omsetning til lav pris

- Med annonser på FINN torget kan vi tjene mer til en lavere kostnad enn annen type markedsføring, sier Chen hos VidaXL. - For bedrifter er merkekjennskap viktigere enn å tjene penger her og nå. Merkekjennskap bygger vi ved å være tilstede på FINN, der kunder i kjøpsmodus søker etter akkurat våre produkter.

Hans beste tips til andre som vil lykkes på FINN er å legge ut sine bestselger-produkter. Hvis du har et produkt som selger ekstra bra i egen butikk eller nettbutikk, er det gode sjanser for at det også vil selge bra på FINN. VidaXL har også god erfaring med å oppdatere annonsene ofte slik at de ligger øverst i resultatlista.

Wilhelmsen hos Kontormøbel-kjempen sier at god visuell fremstilling er viktig å tenke på.

- Ta gode bilder med produktet i fokus, uten for mye rot i bakgrunnen. Husk flere bilder som viser alt ved produktet du skal selge. God tekst med nøyaktig beskrivelse av farge, mål, merke og tilstand er også viktige tips.

Velg riktige søkeord

Våre private brukere får i disse dager et nyhetsbrev med fokus på møbler. Dette vil nok skape ekstra trykk på annonser, så vi anbefaler å legge ut slike produkter nå.

Nedenfor ser du topp ti søkeord på samme tid i fjor. Husk å få med riktige og ofte brukte søkeord i annonsene dine. Da øker du sjansen for at dine annonser dukker opp i resultatlistene. Våre selgere kan også svare deg på hvilke søkeord som brukes mest innen kategorien du annonserer. De nås på e-postadressen annonsering-torget@finn.no eller på telefon 22 33 32 33.