Fargerike trehus i rekke

— Flere potensielle kjøpere og økt interesse med Ukens bolig

I et boligmarked med mange objekter, kan det være lett å overse det som kanskje er drømmeboligen. Thomas Kiligitto fra meglerkjeden Nordvik sier at strategisk bruk av Ukens bolig gir han flere potensielle kjøpere, og økt interesse for objekter som kan være litt vanskeligere å selge.

Publisert 6. april 2021 kl. 10.29

Gir større marked for boligkjøpere

Boligmarkedet i hovedstaden har den siste tiden vært brennhett, og boliger har blitt omsatt på rekordfart. For mange boligkjøpere har det betydd at objekter har blitt kuppet av andre allerede før visning — noe som kan oppleves demotiverende i lengden. Thomas Kiligitto er eiendomsmegler og partner hos meglerkjeden Nordvik sitt kontor på St. Hanshaugen i Oslo. Han mener at strategisk bruk av Ukens bolig gir potensielle kjøpere et enda større marked å velge fra.

— Leiligheter i første etasje, og leiligheter uten balkong, kan ofte bli oversett. Det finnes mange potensielle kjøpere som burde se disse objektene, for de kan også være aktuelle selv om det ikke er hundre prosent match. Min erfaring er at Ukens bolig fungerer spesielt bra for disse objektene.

Mer relevante annonser med nye Ukens bolig

I januar i år ble Ukens bolig lansert som nytt produkt. Ny teknologi gjør annonsene enda mer relevante for folk på boligjakt, og produktet ble også gjort tilgjengelig for alle våre kunder. Dette setter Kiligitto ekstra stor pris på.

— Det oppleves veldig demokratisk at dere har gjort produktet for alle nå! Det gjør at vi meglere kan konkurrere på like vilkår, sier han. — Og hvis jeg skal selge en ett-roms på Frogner i Oslo, så vises ikke annonsen til de som ser etter noe større. De som klikker seg inn på annonsen har blitt mer relevante enn før.

Kiligitto forteller at han selger inn Ukens bolig på alle sine annonser, og estimerer at 7 av 10 boligselgere velger produktet.

— Kundene kjenner jo til Ukens bolig, så det er dumt å ikke tilby det. Det hender ofte at noen spør “Hvordan kan også min annonse ligge i toppen”, fordi de har sett det på andre FINN-annonser.

Annonsene som han aktiverer Ukens bolig på, får generelt god respons, og det kanskje særlig fordi annonsen oppleves som relevant for de som klikker seg inn. Kiligitto estimerer rundt 15 prosent flere klikk på annonser med Ukens bolig, men en rask titt på tre nylig solgte objekter, viser opp mot 26 prosent økning i klikk. Her skal det være nevnt at han bruker produktet i kombinasjon med andre, som for eksempel BLINK, men statistikken vi viser til her gjelder for kun Ukens bolig.

— Min strategi er å aktivere Ukens bolig samtidig som jeg publiserer annonsen. Jeg ønsker mest mulig effekt med en gang, og at de som har sett annonsen legger merke til den øverst i resultatlisten hele uka. For det er jo bare fint at potensielle kjøpere blir minnet om boligen frem mot visning.

Vil du også vise boligannonsen din til enda flere relevante kjøpere?

Ukens bolig kjøpes for hver enkelt annonse, og kan kun bestilles for annonser som allerede er publisert.

Produktet kan bestilles på to måter; enten i FINN Admin, eller ved at du sender en e-post til ukensbolig@finn.no med FINN-koden på annonsen og hvilken dato du ønsker at Ukens bolig skal aktiveres. Produktet er aktivt i 7 dager fra datoen du velger å legge til Ukens bolig, og det er ingen begrensninger på hvor mange ganger du kan promotere samme annonse.

Lurer du på noe? Snakk med din kundekontakt hos FINN eiendom, eller send en e-post til eiendomkoordinator@finn.no, så hjelper vi deg gjerne!