3D-tegning av boligprosjekt

50 interessenter etter bare tre timer med Kommer for salg

Det ble voldsom interesse for boligprosjektet i Lørenskog da megler Per Anders Lindstad fra EIE eiendomsmegling la ut en Kommer for salg-annonse på FINN. Etter bare tre timer hadde han hele 50 interessenter på listen! Dette måtte vi bare høre mer om.

Da eiendomsmegler Per Anders Lindstad hos EIE eiendomsmegling skulle samle interessenter til et nytt boligprosjekt, valgte han Kommer for salg — en annonse som lar deg markedsføre prosjekter før salgsstart. Han visste at enhetene var attraktive, men hadde ikke forestilt seg så voldsom interesse. Annonsen for boligprosjektet i Ødegårds vei på Lørenskog ble lagt ut på FINN tirsdag 9. februar. Etter bare tre timer på FINN hadde hele 50 personer registrert seg som interessenter, og i dag er 79 registrert på listen. De fire enhetene er nå reservert, og en interessent ønsket til og med å reservere alle enhetene selv!

— Å annonsere boligprosjekter handler om å samle interessenter, redusere omløpshastigheten, og sikre salget av enhetene, forteller Lindstad. — Jeg har valgt Kommer for salg-annonsen fordi den lar oss starte prosessen allerede før salgsstart, og det gir oss et stort fortrinn. Jeg får ofte spørsmål om prosjekter som ikke er helt avklart i så tidlig fase, men dette gjør at jeg kan forberede meg enda bedre til salgsstart, og holde kontakt med de som er interessert i enhetene.

  • Per Anders Lindstad, EIE eiendomsmegling

    Per Anders Lindstad, EIE eiendomsmegling

— Potensielle kjøpere er også potensielle selgere

Lindstad forteller at Kommer for salg gir svært gode muligheter for å markedsføre ikke bare selve prosjektet, men også fremtidige tjenester.

— Annonsen gjør det enkelt å bygge nettverk. 79 potensielle boligkjøpere er jo også 79 potensielle boligselgere. Jeg får god oversikt over målgruppen som er interessert i området og lignende prosjekter, som gjør at jeg kan yte premium rådgivning og følge dem opp ekstra. Vi mener jo at vi har de mest fornøyde kundene, sier han med et blunk.

At en annonse får så mye oppmerksomhet, er mye grunnet selve objektet. Lindstad er ikke i tvil om at beliggenhet, smakfull arkitektur, og mulighet for hybel har gjort akkurat dette prosjektet såpass populært hos målgruppen. Nå venter de bare på endelig godkjenning fra kommunen før byggingen kan gå i gang. Underveis kan han kommunisere med interessentene, og han regner med at det ikke skal bli vanskelig å få solgt de populære enhetene.

— Alle på listen har fått beskjed om at de fire enhetene er reserverte. De som har reservert enhetene får 24 timer på seg fra salgsstart til å avgjøre om de vil kjøpe eller trekke seg. Dersom de trekker seg åpner vi opp for de andre interessentene, og de vil da muligens få tilbud om å kjøpe før vi eventuelt annonserer prosjektet for salg på FINN. Dette er opp til utbygger å avgjøre, men det er ingen tvil om at Kommer for salg korter ned salgstiden.

Lindstad avslutter med at han er svært fornøyd med resultatene som Kommer for salg-annonsen har gitt han, og i dette tilfellet ble jo resultatene faktisk så gode at boligprosjektet på Lørenskog ikke nødvendigvis blir annonsert for salg.

Vi i FINN eiendom satser stort på nybygg, og 1. mars lanserer vi Nybygg Prosjekt — en helt ny annonse med nye, etterspurte funksjoner. Sammen med Kommer for salg-annonsen får du nå et nytt og kraftfullt verktøy for å markedsføre prosjektet ditt fra planleggingsfase til siste enhet er solgt. Lykke til med boligannonseringen!

Foto: EIE eiendomsmegling