
Annonseprodukter for alle markeder
Bygg en sterkere merkevare og fang oppmerksomheten til Norges befolkning. Ta en titt på alle våre annonseprodukter!

Ny innsikt fra Bruktundersøkelsen 2025 fra FINN gir nye muligheter for deg som er bedriftskunde! Ifølge årets undersøkelse har 81 % av oss kjøpt brukte varer det siste året, og flesteparten av oss planlegger å selge ting vi ikke lenger bruker i vår. Det kan du som selger nytt eller brukt på FINN torget dra nytte av.
Hele 7 av 10 planlegger altså å selge ting de ikke lenger bruker denne våren. Når folk er inne på FINN for å selge eller kjøpe brukt, er de ofte også åpne for å kjøpe varer fra din bedrift! Enten de har solgt noe og har penger på konto, eller er i gang med å oppgradere eller rydde hjemme, er de aktive og klare for neste kjøp. Vi vet at mange ønsker å ta bærekraftige valg, men ofte er folk først og fremst på jakt etter gode kjøp, enten varen er ny eller brukt.
Her er de viktigste funnene fra undersøkelsen – og hvordan du kan utnytte dem til din fordel!

Undersøkelsen viser at 67 % av dem som planlegger å selge noe denne våren, ønsker å bruke FINN. FINN er ikke bare stedet hvor privatpersoner kjøper og selger brukte varer – det er også en arena hvor vi oppdager gode tilbud fra profesjonelle aktører.
Hvordan kan du utnytte dette?
Øk eksponeringen med FINNs annonseprodukter: Vi har mange du kan velge mellom for å få i gang enkle og raske salg.
Vær synlig der kjøperne er: Tusenvis av oss er inne på FINN torget hver dag for å handle brukt, hvor vi også ser annonser fra bedrifter som tilbyr både nytt og brukt.
– FINN skiller seg ut fordi vi dekker hele spekteret av bruktmarkedet, fra klær og interiør til sportsutstyr, og elektronikk, sier kommunikasjonssjef i FINN, Adele Cappelen Blystad.
69 % planlegger å annonsere innen "Fritid, hobby og underholdning"
65 % planlegger å annonsere innen "Klær, kosmetikk og tilbehør"
59 % sier de har potensiale for inntekt i kategorien "Møbler og interiør"
59 % vurderer å selge brukt elektronikk i kategorien "Elektronikk og hvitevarer"
Når privatpersoner selger unna det de ikke trenger, åpner det seg ofte nye behov – de skal kanskje oppgradere, bytte ut, eller fylle et tomrom. Du kan være den de velger å kjøpe fra, så lenge du er synlig på riktig sted til riktig tid.
Undersøkelsen viser at økonomi fortsatt er den viktigste driveren for bruktkjøp, men bærekraft blir stadig viktigere:
13 % rydder for å gi ting videre til andre
Nesten 20 % oppgir at miljøhensyn påvirker hvorfor de handler brukt
– Vi ser en kombinasjon av økt økonomisk bevissthet og en sterkere forståelse av at det å handle brukt er bra for miljøet. Flere ønsker å ta mer bærekraftige valg i hverdagen. Samtidig viser undersøkelsen at svært mange helt enkelt finner glede i å gjøre et godt kjøp, sier Blystad.
Hvordan kan du bruke dette i markedsføringen din?
📢 Spill på bærekraft. Vis hvordan dine produkter (enten nye eller brukte) kan bidra til en mer sirkulær økonomi.
📢 Fremhev kvalitet og verdi. Mange kjøpere ser etter varer som varer lenge, er godt priset og bidrar til smarte løsninger i hverdagen.
🚀 Oppdater annonsene dine! Bruk relevante søkeord, gode bilder og selgende tekster.
🚀 Vær strategisk. Selger du i en av de populære kategoriene? Nå er det ekstra viktig å være synlig.
🚀 Bruk FINNs annonseprodukter aktivt. Torget er fullt av potensielle kunder som er på jakt etter gode kjøp – både brukt og nytt. Treff dem med gode annonser!
Bruktmarkedet vokser – og det gjør mulighetene for deg som selger også. Nå er det perfekt timing for å vise deg frem og selge mer!

Bygg en sterkere merkevare og fang oppmerksomheten til Norges befolkning. Ta en titt på alle våre annonseprodukter!