Luftehund

Slik lager du en nyttig Koronahjelp-annonse

Her er tre tips til hvordan du lager en god og nyttig hjelpeannonse på FINN torget.

Mange store hjerter ønsker å bidra og tilbyr hjelp til folk som på en eller annen måte er rammet av Covid 19-viruset. Nå har FINN satt bistanden i system, med den nye kategorien Koronahjelp på Torget.

- Vi er opptatt av å bevare trygghet og humør, også i disse hjelpeannonsene, sier Kathrine Opshaug Bakke, produktdirektør for FINN torget.

Mer info om FINN torgets koronahjelp-kategori finner du her!

En tydelig hjelpeannonse

For å lage en markedsplass med trygge og nyttige Koronahjelp-annonser deler vi en liste med tre sjekkpunkter til deg som vil tilby hjelp til andre:

  1. Ha en tydelig overskrift

    Lag en overskrift som forteller HVA du kan bidra med (for eksempel TUR MED HUND), og i hvilket område du kan bidra (gjerne bydel).

  2. Bruk nøytrale, passende bilder

    Nå er det tid for å hente frem hobbyfotografen i deg! Bruk gjerne illustrerende bilder av tjenesten du tilbyr. Hundepass kan for eksempel illustreres med en hund, handletur kan presenteres med bilde av handleposer, handlekurv eller et tomt kjøleskap.

  3. Beskrivende annonse

    Beskriv på en kort og enkel måte hva du ønsker å hjelpe med, og eventuelt til hvem. Fortell litt om deg selv (vi er ikke på jakt etter personlige detaljer, men fint å vite hvem du er). Hvis du skal bidra med for eksempel digital skolehjelp, er det nyttig med referanser.

  • VIKTIG MED GODE BILDER:  Bruk gjerne illustrerende bilder av tjenesten du tilbyr. Hundepass kan for eksempel illustreres med en hund, handletur kan presenteres med bilde av handleposer, handlekurv eller et tomt kjøleskap.

    VIKTIG MED GODE BILDER: Bruk gjerne illustrerende bilder av tjenesten du tilbyr. Hundepass kan for eksempel illustreres med en hund, handletur kan presenteres med bilde av handleposer, handlekurv eller et tomt kjøleskap.

Når dialogen er i gang

FINN skal være en trygg og god markedsplass for oss alle. Nå er vi inne i en ny og annerledes situasjon, som preger oss alle. Vær derfor litt ekstra tålmodige og vennlig innstilt til hverandre.

  • Lag en konkret avtale: Det er nyttig for begge parter med en mest mulig presis avtale: NÅR finner hjelpen sted? Hvilke behov finnes? Når skal for eksempel varer eller hund leveres?
  • Hold avtalen! Å tilby tjenester og hjelp til hverandre er tillitsbasert. Respekter hverandre, og hold dere til avtalen dere inngår. Dette innebærer blant annet at den som får handlehjelp betaler for matvarene umiddelbart når hjelperen har levert varene på døren.
  • Smil til hverandre! Mange synes dette er tøffe tider, og det er ikke så rart. Nå står vi sammen, og dugnaden både på FINN og i resten av samfunnet viser mye omsorg for hverandre. Smil er gratis, og kan fint deles på avstand!

FINNs koronahjelp-annonser er en midlertidig kategori på Torget. Nå er det dugnadstid, og vi står sammen for å hjelpe hverandre. Annonsene gjennomgås manuelt av FINNs forbrukertrygghetsavdeling for å opprettholde en trygg og god markedsplass.

Opplever du noe uønsket i forbindelse med disse annonsene, eller opplever noe annet uønsket på FINN, si gjerne fra til vårt forbrukertrygghetsteam på epsot: forbrukertrygghet@finn.no .

Vi gjør oppmerksom på at det er svært viktig at alle forholder seg til gjeldende retningslinjer for smittevern fra norske helsemyndigheter og Folkehelseinstituttet!