
Bildegalleri
Turkis vintage skinnjakke à la 1970
Til salgs
Frakt fra 69 kr + Trygg betaling 106 kr
Trygg handel med Fiks ferdig
Etter levering har du 24 timer til å se over varen. Hvis det er noe galt med varen, får du pengene dine tilbake.
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
Passform: Normal i størrelsen
Størrelse: M
Type: Andre jakker
Materiale: Skinn
Farge: Blå
Turkis skinnjakke i 70-talls stil.
Retro eller vintage.
Størrelse: T2 er fransk og tilsvarer 38-40 – Medium. Kanskje er den litt liten for størrelsen.
Den var skarpere turkis da jeg kjøpte den, noe man kan se under krageslagene. Fargen nå er litt mer "avslappet".
Ingen slitasje på knapper, knappehull eller lommer
Jakken er pent foret med fin detaljering som skinnkant på innerlomme
Jeg brettet ut ermene nederst for å få lengre ermer, så der kan man velge om de skal brettes inn igjen eller forbli nedbrettet. Der henger foret i ermene løst i nedre kant
Overflaten: Jeg er veldig opptatt av taktilitet og patina og liker denne jakken spesielt godt pga den sanselige overflaten
HISTORIEN:
Jeg gikk på dette store utendørsmarkedet i Paris, husker ikke hva det het. Det er flere tiår siden. Jeg falt pladask for denne jakken. Jeg prøvde den flere ganger. Kom jeg til å gå litt ned i vekt, tro? Jeg gjorde nok det. Denne jakken kunne jeg ikke la gå fra meg. Litt stiv i skinnet. Jeg er usikker på om den var ny eller brukt, for det fantes en blanding.
Det var en araber som solgte, og jeg har det alltid morsomt med å prøve meg på noen arabiske gloser, så det var latter og en hyggelig handel. Så hadde jeg ikke penger! Han forklarte hvor jeg kunne få tatt ut penger og la til: "Du kan bare ta den med deg, jeg vet du kommer tilbake og betaler". Hvordan kan du ha så stor tillit til folk? spurte jeg. "Jeg selger ting til folk hele tiden, da lærer man seg å se. Deg er jeg 100% sikker på". Det har jeg ikke glemt. Jeg lot den ligge mens jeg gikk til minibanken – for tenk om noe hadde skjedd så jeg plutselig ikke hadde kommet tilbake : D
Og så tok jeg den på meg og følte meg kjempefin. Men det med vekta.... det var visst litt omvendt av sånn som jeg hadde planlagt det! Jeg tror jeg har brukt den to ganger... Og ikke har jeg klart å gi slipp på den, for jeg synes den er så kul. Men nå – vær så god, nå sender jeg den videre :)
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 11.6.2026 kl. 11:17 ・ FINN-kode: 466454086
Utforsk våre nye sider for klær og mote
Ta en titt
