Sosialfaglig veileder
Tysvær kommune NAV
- Frist 11.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Sosialfaglig veileder
NAV Tysvær har ledig 100 % fast stilling som sosialfaglig veileder.
Stillingen inngår i sosialfaglig oppfølging som består av 7 dedikerte medarbeidere med ulik bakgrunn og kompetanse. Teamet jobber med helhetlig oppfølging av sosialhjelpsmottakere med ordinært arbeid som mål. I arbeidet inngår tett kontakt med arbeidsgivere og samarbeidspartnere i og utenfor kommunen. Teamet har blant annet ansvar for å videreutvikle kontorets tilbud og oppgaver knyttet til aktivitetsplikten. Den vi ser etter vil ha store muligheter for å påvirke egen arbeidshverdag og utarbeide gode rutiner i et tverrfaglig kompetansemiljø.
Dine viktigste arbeidsoppgaver
- Tett og tverrfaglig oppfølging av brukere som mottar sosialhjelp for å oppnå arbeid, aktivitet, og livsmestring
- Oppfølging av egen portefølje med en sammensatt brukergruppe
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester
- Råd og veiledning, herunder økonomisk rådgivning
- Veilede egne brukere i aktuelle lovverk med fokus på muligheter
- Betjene NAV mottak i åpningstid og enkelte merkantile oppgaver
- Inngå i team sosial oppfølging der helhetlig oppfølging står sentralt
- Arbeide utadrettet i samarbeid med arbeidsgivere og tiltaksarrangører for å få til gode løsninger
- Tett samarbeid med andre team på NAV Tysvær for å få til en sømløs og individuell tilpasset oppfølging
- Samarbeide tett med andre aktuelle enheter i kommunen
- Fokus på å vise brukere muligheter
- Ønskelig med lokal arbeidsmarkedskunnskap
Er du den vi ser etter?
Du har:
- Relevant utdanning fra universitet eller høyskole på bachelornivå, gjerne med sosialfaglig bakgrunn
- Førerkort klasse B
Det er ønskelig at du har:
- Ønskelig med erfaring med veiledning av mennesker i en sårbar livssituasjon
- Erfaring fra saksbehandling og/eller oppfølging av av unge er en fordel
- Ønskelig med kjennskap til offentlig forvaltning
- God forståelse for Nav sitt samfunnsoppdrag
Vi legger stor vekt på personlig egnethet. I tillegg til å ha gode samarbeidsevner og være en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet, ser vi etter deg som har disse egenskapene:
- Utadvendt og engasjert
- Evne til selvledelse
- Strukturert
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Serviceinnstilt og glad i å jobbe med mennesker
- Samarbeidsorientert og liker å jobbe utadrettet
Før ansettelse må du kunne legge fram godkjent politiattest som ikke er eldre enn tre måneder.
Dette får du hos oss
- En variert og meningsfull arbeidshverdag der du gjør en forskjell!
- Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk.
- Offentlig tjenestepensjon gjennom KLP. Som KLP-medlem får du livsvarig pensjon, inkludert uføre- og etterlattepensjon og gode medlemsfordeler i bank og forsikring.
Litt mer om oss
NAV skal bidra til flere i arbeid og færre på passive ytelser. NAV Tysvær består av 22 ansatte med variert utdanning- og erfaringsbakgrunn. Arbeidet består i å drive veiledning av mennesker med ulike behov, med mål om livsmestring og selvhjulpenhet. Vi er en organisasjon i stadig utvikling som samarbeider bredt med andre aktører i markedet, både offentlige instanser og arbeidsgivere. Personlig utvikling, høy kompetanse og et trivelig arbeidsmiljø der vi gjør hverandre gode er betegnende for NAV Tysvær som arbeidsplass.
Hos oss vil du oppleve å få et inkluderende arbeidsmiljø med høy grad av trivsel. Du vil ha stort ansvar for egne resultater i en meningsfull jobb, med arbeidsoppgaver knyttet til et viktig samfunnsoppdrag. Vi tilbyr personlige utviklingsmuligheter med tilgang til NAVs og kommunens kurs, og du vil få en arbeidsplass der du vil utvikle et stort nettverk og lære mye.
Vil du bli en del av laget?
Søknad sendes elektronisk ved å klikke på «Søk her». Du kan laste opp relevante vitnemål og attester sammen med søknaden. Dersom du ikke har mulighet til å laste dem opp, kan du ta dem med til et eventuelt intervju.
Når søknadsfristen er utløpt, vil det utarbeides en offentlig søkerliste. Denne inneholder navn, alder, stilling eller yrkestittel og bostedskommune for alle søkere. Det følger av offentlighetsloven at opplysninger om deg som søker kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. I så fall vil du bli varslet før offentliggjøring.
FerdigheterAI-generert
- Juridisk kompetanse
- Kjøre
- Saksbehandle søknader
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Kommunen består av flere levende bygder, og Aksdal er kommunesenteret. Her finner du rådhus, kulturhus, kjøpesenter, turistinformasjon og attraktive boligområder med flere nye prosjekter på gang. Aksdal er også et viktig knutepunkt for kollektivtransport, med bussforbindelser til blant annet Oslo, Bergen, Stavanger og Haugesund. Haugesund sentrum ligger kun 15 minutter unna, og Haugesund Lufthavn Karmøy nås på en halvtime med bil. Tysvær har flere store næringsparker og er i vekst med spennende næringsutvikling og attraktive arbeidsplasser.
Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å levere gode velferdstjenester til innbyggerne våre. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke jobb hos oss, uavhengig av kjønn, alder, etnisitet og funksjonsevne. Samarbeid, stabilitet og gode løsninger gjør Tysvær kommune til en god arbeidsplass for 1250 ansatte.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusvegen 9, 5570 Aksdal
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Omsorg og sosialt arbeid, Sosionom
Nøkkelord
sosialfaglig, veileder
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442891154
- Sist endret

