
Porteføljeforvalter
Storebrand
- Frist 4.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med og forme fremtiden for meglet skadeforsikring hos Storebrand?
Skadeforsikring Bedriftsmarked vokser raskt og har ambisjoner om å øke veksttakten ytterligere årene som kommer. Vi søker derfor etter en dynamisk porteføljeforvalter som vil være med på å skape fantastiske kunde- og megleropplevelser. Dette er din sjanse til å bli en del av en spennende satsning og gjøre en reell forskjell!
Om din arbeidshverdag
Du vil være det primære kontaktpunktet for meglerne og skal bistå de med daglige henvendelser på telefon og e-post vedrørende administrasjon av eksisterende kunder. Det er deg megler møter når de skal endre og kjøpe flere forsikringer for sine kunder som er plassert hos oss, har spørsmål til forsikringsdekningene, ønsker gjennomgang av forsikringsavtalene eller har spørsmål til betaling av forsikringene.
Vi er stadig i utvikling og endring og en viktig del av jobben er å holde seg oppdatert innenfor fagområdet. Hos oss er kompetanseutvikling i fokus og du får mulighet til å sertifisere deg som forsikringsrådgiver gjennom Godkjenningsordningen (www.finaut.no)
Stillingen inngår i Meglet Skadeforsikring Bedrift – en avdeling i området Skadeforsikring Bedrift. Teamet består at åtte høyt kompetente og motiverte medarbeidere. Vi er et sammensveiset team og miljø preget av høy trivsel og iver etter å bistå meglerne vi samarbeider med.
Hvem er du?
Du har sterk interesse for gode kunde- og megleropplevelser, og kan vise til dokumenterte resultater fra tidligere roller. Du trives med å håndtere komplekse administrative prosesser. Du er strukturert, ansvarsbevisst og har høy gjennomføringsevne – med sans for detaljer og kvalitet i leveransene. I tillegg har du god forretningsforståelse og evne til å se løsninger fremfor problemer.
For å lykkes i rollen tror vi at du må ha minimum 2 års arbeidserfaring innen skadeforsikring, gjerne fra bedriftsmarkedet. Du må ha meget gode ferdigheter i office-pakken, spesielt Excel og PowerPoint. Du må være trygg i dialog med både meglere og interne samarbeidspartnere, og du trives med å jobbe i et høyt tempo samtidig som du bevarer struktur og fokus.
Høyere utdanning fra høyskole eller universitet er ønskelig. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning. Du må beherske norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig.
Vi ser etter deg som er nysgjerrig, initiativrik og som motiveres av å skape verdi for både kunder og kollegaer. Du trives med å jobbe i team, men evner også å jobbe selvstendig og ta eierskap til egne ansvarsområder.
Hvorfor velge Storebrand?
Hos oss får du rom til å ta plass og din mening hørt. Det tilrettelegges for personlig utvikling og læring gjennom kontinuerlig kompetanseutvikling i form av faggrupper, konferanser, kursing og innovasjonsdager.
Vi tror på verdien av å ha forskjellige perspektiver og bakgrunner i organisasjonen vår, og jobber derfor aktivt for å skape et sosialt miljø som er inkluderende og mangfoldig. Vi har fått annerkjennelse for dette arbeidet blant annet ved tildelingen av SHE-index prisen i 2023 og i 2024, en likestillingsindeks som måler og sammenligner kjønnsbalansen i selskaper.
Vi holder til på Lysaker, sentralt plassert i nærheten av kollektivtransport, og med god kapasitet på sykkelparkering og garderober. Vi er også opptatt av din helse og har helseforsikring som sørger for at du er svært godt ivaretatt. Kontoret vårt huser også kiropraktor/fysioterapeut og et bredt spekter av treningsmuligheter gjennom velutstyrte treningsrom og egen gymsal.
Videre vil du som ansatt få glede av meget god pensjonsordning, gunstige forsikringer i tillegg til subsidiert ansattlån for boligkjøp.
Hvis du har spørsmål om stillingen så ta kontakt med Carina Røren Husmoen på epost: carina.roren.husmoen@storebrand.no
Søknadsfrist: 4.januar 2026.
Vi ser frem til å høre fra deg.
Ferdigheter
- Administrativ prosessstyring
- Eiendomsforsikring
- Kundeadministrering
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Power Point 2011
- Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Professor Kohts Vei 9, 1366 Lysaker
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Kundeservice, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
skadeforsikring, porteføljeforvalter, forsikringsrådgiver, megleropplevelser, bedriftsmarked
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442509595
- Sist endret