
Rådgiver Utbetalinger
Storebrand
- Frist 11.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å videreutvikle våre markedsledende tjenester for pensjon og livsforsikring?
Storebrand forvalter pensjonsavtaler som sørger for at over 300 000 pensjonister får penger på konto hver måned. I tillegg forvalter vi pensjonsprodukter der daglige pengetransaksjoner mellom aktørene i bransjen er nødvendig for å oppfylle forpliktelsene til kundene. Dette er vi stolte av, og det er et samfunnskritisk ansvar vi tar på stort alvor. Storebrand har besluttet å egenutvikle nye løsninger for utbetaling og likviditetsoverføringer, inkludert tilhørende skatteberegninger og offentlig rapportering (eks. a-meldingen). Operasjonell drift av prosessene skal insources, og en ny driftsmodell skal bygges opp.
Vi er i gang med å bygge opp teamet som skal ha ansvaret for å følge opp utbetalingsprosessen og sørge for at pengene utbetales til rett tid, og er derfor på jakt etter en dyktig medarbeider for å være med å drifte gjennomføring av disse prosessene. Teamet vil være organisert innenfor Bedriftsmarkedsenheten.
Viktigste arbeidsoppgaver
Som Utbetalingsrådgiver vil du ha en sentral rolle på det nye teamet og i gjennomføring av oppgaver knyttet til oppfølging, saksbehandling og drift.
Dette innebærer blant annet å
Sikre kvalitet og presisjon i gjennomføring av utbetalingsprosessene, herunder kontroll og gjennomføring av utbetalinger,
Rapportering i a-ordningen månedlig
Avdekke og rette eventuelle feil i utbetalinger, skatteberegninger og rapportering av skatt
Bistå i beredskapsarbeidet i forbindelse med eventuelle kritiske feil og hendelser.
Bistå oppgjørsavdelingene i spørsmål om utbetalinger fra kunder, særlig tilknyttet skattetrekk og rapportering av skatt
Følge opp krevende skatterelaterte saker mot skattemyndighetene,
Være en faglig «go-to» når det gjelder skattespørsmål og bidra i opplæring i faget internt
Rapportering og oppgaver knyttet til periodeavslutning, herunder utarbeide underlag for avstemminger
Frem til vi er i drift i ny løsning i årsskiftet 2026/2027, vil du være med og identifisere behov i ny løsning og hvordan det nye teamet skal arbeide. Her får du bruke din erfaring innen utbetaling, skatt og offentlig rapportering, samtidig som du får mulighet til å være med fra oppstart av ny driftsorganisasjon i en ny digital løsning og nye prosesser.
Hvem er du?
Vi søker en kvalitetsorientert og effektiv medarbeider som ønsker å jobbe i skjæringspunktet mellom pensjon, utbetalinger, skatt og rapportering, og i tillegg er glad i å samarbeide med andre på tvers av ulike fagområder. Hverdagen vil til tider være hektisk, og det er derfor viktig at du liker et høyt tempo, evner å ha god struktur, en positiv innstilling, og at du også kan jobbe selvstendig.
Det er et krav at du har dokumentert erfaring fra operasjonelt arbeid med økonomi, utbetaling av pensjon eller lønn, samt god kunnskap om og erfaring med både enklere og komplekse oppgaver knyttet til skatt og offentlig rapportering. Videre har du god erfaring med bruk av IT-systemer, samt gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter i både norsk og engelsk. Du har også minst 3 års formell utdanning på bachelornivå.
Hvorfor velge Storebrand?
Hos oss får du rom til å ta plass og din mening hørt. Det tilrettelegges for personlig utvikling og læring gjennom kontinuerlig kompetanseutvikling i form av faggrupper, konferanser, kursing og innovasjonsdager.
Vi tror på verdien av å ha forskjellige perspektiver og bakgrunner i organisasjonen vår, og jobber derfor aktivt for å skape et sosialt miljø som er inkluderende og mangfoldig. Vi har fått annerkjennelse for dette arbeidet blant annet ved tildelingen av SHE-index prisen i 2023 og i 2024, en likestillingsindeks som måler og sammenligner kjønnsbalansen i selskaper.
Vi holder til på Lysaker, sentralt plassert i nærheten av kollektivtransport, og med god kapasitet på sykkelparkering og garderober. Vi er også opptatt av din helse og har helseforsikring som sørger for at du er svært godt ivaretatt. Kontoret vårt huser også kiropraktor/fysioterapeut og et bredt spekter av treningsmuligheter gjennom velutstyrte treningsrom og egen gymsal. Videre vil du som ansatt få glede av meget god pensjonsordning, gunstige forsikringer i tillegg til subsidiert ansattlån for boligkjøp.
Søknadsfrist: 11.januar 2026
Hvis du har spørsmål om stilling så kontakt Kaja Michaelis på epost: kaja.michaelis@storebrand.no
Vi ser frem til å høre fra deg.
Ferdigheter
- Behersker IT-/datasystemer
- Beregne skatt
- Distribuere stønader
- Erfaring med Skatteetaten
- Rapportering
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Professor Kohts Vei 9, 1366 Lysaker
- Bransje: Annet, Bank, finans og forsikring, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Regnskap, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
utbetaling, skattespørsmål, skatteberegning, økonomi, pensjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442267675
- Sist endret
