
CXM Markedsfører
DNB Bank ASA
- Frist 11.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Vi søker CXM Markedsfører med gode analytiske evner!
Stillingen har plass i avdelingen CXM, som jobber for med å bli Norges råeste på personalisert kommunikasjon. Der vil du jobbe med CXM-markedsførere og data scientister og samtidig være del av tverrfaglige team. Vi analyserer kundedata for å designe best treffende kundesegmenter til kommunikasjonsaktiviteter, lager triggerbaserte kundereiser, tar ut kampanje i egne kanaler, og analysere aktivitetene for å forstå hvorfor det var suksess eller ikke suksess. Vi jobber i høyt tempo med mye aktiviteter, mye data, og jobber stadig for å bli mer data- og analysedrevet.
Vi ser etter en nysgjerrig problemløser som ønsker å forstå, beskrive og modellere hvem kundene våre er og hvordan de oppfører seg. Du forstår hvordan vi kan måle effekt av kundereiser og bruke dette til å optimalisere aktivitetene. Du er initiativrik og tar eierskap til prosjekt på en ansvarlig og selvstendig måte. Du har erfaring med analyse, effektmåling og design av eksperiment.
Sentrale oppgaver
Bidra til at vi når CXM målbildet: Rett budskap, til rett bruker, i rett kanal, til rett tid
Rett budskap - forstå kundens behov og evne å levere på det
Rett bruker - definere segmentering/triggere som gjør kommunikasjonen så treffsikker og relevant som mulig
Rett kanal - hvilken kanal er best egnet for å levere et gitt budskap
Rett tid - forstå når kunden åpen for å ta imot budskapet
Initiere, planlegge, sette opp, implementere og optimalisere av aktiviteter.
Være aktiv med effektmåling og analyse av markedsaktiviteter, finne hvilke kundegrupper som reagerer sterkest på aktivitetene og konkludere med implikasjoner for videre aktiviteter.
Være pådriver for eksperimentering og testing for å kontinuerlig optimalisere aktivitetene.
Være viktig bidragsyter inn mot prioriteringsmekanismer og orkestrering på tvers av alle aktiviteter og produkter.
Ønsket kompetanse og erfaring
God digital markeds- og forretningsforståelse
Erfaring med effektmåling og analyse
Erfaring med prioritering av kundekommunikasjon, gjerne automatisert orkestrering
Erfaring med segmentering og bruk av SQL
Erfaring med Adobe Experience Plattform er ønskelig
Relevant høyere utdannelse
Personlige egenskaper:
Faglig engasjert, med sterk vilje til å drive faget fremover
Humørspreder som jobber godt selvstendig og i team
Trives med tempo i hverdagen
Kandidater med bakgrunn fra digital analyse og data science oppfordres også til å søke.
Vi tilbyr
Vi er et dynamisk miljø hvor alle er med å forme veien fremover. Du får muligheten til å påvirke egen stilling og arbeidshverdag, med stor fleksibilitet og autonomi. Vi tilbyr gode rammevilkår for læring i et spennende felt i rask utvikling, og et av Norges mest spennende datasett. I tillegg er vi et hyggelig og engasjert team som er opptatt av det sosiale.
Hva DNB kan tilby deg?
I tillegg til konkurransedyktige vilkår, tilbyr vi spennende og utfordrende oppgaver som gjør det mulig å vokse faglig. Vi har gode pensjons- og forsikringsløsninger, tilbyr tilgang til bedriftshytter så vel som sport og kulturelle aktiviteter. Vi vil bidra aktivt til at du utvikler deg faglig, og du vil få mulighet for å delta på kurs og konferanser. Vi anerkjenner en god balanse mellom arbeid og fritid. Vi har fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor og redusert arbeidstid i mai - august.
Søk nå og bli med på reisen mot framtidens digitale kundeopplevelser!
NB! Grunnet ferieavvikling så vil vi ikke kunne sluttføre prosessen før i januar, men vi vil vurdere kandidater fortløpendende frem til juleferien.
FerdigheterAI-generert
- Analysere data
- Kundereise
- Kundesegmentering
- SQL
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Menneskene er selve DNA-et i DNB. Siden 1822 har kloke hoder jobbet sammen for å finne de beste løsningene for kundene våre. I dag er DNB mye mer enn Norges største bank - vi er en teknologidrevet finansinstitusjon som på stadig nye måter knytter mennesker og ideer til kunnskap og kapital. Mangfoldig er noe vi er, og inkluderende er noe vi hver dag velger å være. Vi gir rom for deg og dine tanker, og vi lover å gjøre vårt aller beste for at du skal føle deg hjemme hos oss. En jobb i Norges største finanskonsern byr på faglige utfordringer i et spennende arbeidsmiljø med mange muligheter. Gjennom ansatte med ulik kompetanse og bakgrunn kan vi sammen skape en attraktiv og fleksibel organisasjon, tilrettelagt for utvikling og endring.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Dronning Eufemias Gate 30, 0191 Oslo
- Flere arbeidssteder: Solheimsgaten 7C, 5058 Bergen, Beddingen 16, 7014 Trondheim
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Internettbaserte tjenester, IT
- Stillingsfunksjon: Analyse, Forretningsutvikling og strategi, Markedsfører
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
CXM, Adobe, Markedsføring, Markedsdata, Effektmåling
DNB (1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442374598
- Sist endret