
MarTech ansvarlig / CRM spesialist
Norges Automobil-Forbund
- Frist 5.1.2026
- Ansettelsesform Fast
NAF søker en medlemssentrisk og teamorientert MarTech ansvarlig og CRM spesialist
I NAF kommuniserer vi daglig med våre 500 000 medlemmer, kunder og potensielle medlemmer. Vi skal i årene fremover bli enda råere på medlemssentrisk kommunikasjon, bygge kundereiser, systematisere, automatisere og endre våre arbeidsprosesser. Vi skal modernisere systemet vårt og optimalisere og automatisere mange salgs- og markedsføringsprosesser, og trenger derfor en MarTech ansvarlig og CRM spesialist med på laget.
Hvem håper vi at du er?
Vi trenger deg som har kunnskap om og erfaring fra en tilsvarende rolle, som har stor interesse for CRM-fagområdet og datadrevet og automatisert kundedialog. Du må ha god forståelse for CRM faget, eie innholdet i systemet med tilhørende kundereiser, segmentering og kampanjer.
Vi er inne i prosess med anskaffelse av nytt MA system, så vi forventer at du lærer deg et nytt, dersom vi velger noe du ikke kan fra før.
Vi trenger deg som proaktivt går til verks for å forstå og utfordrer våre prosesser, og som kan omsette det til bestillinger for teknisk utvikling. Du vil få mange samarbeidsflater, både internt og mot leverandør, så du må være ansvarlig i måten du opptrer på og du må være en god relasjonsbygger. Du er analytisk og løsningsorientert og må gjerne eksperimentere for å skape engasjement hos medlemmene våre.
Fellesskapet står høyt i NAF, så det er en forutsetning at du er en lagspiller og bidrar der det trengs.
Du har mest sannsynlig en bachelorgrad eller mer, men det viktigste er at du har erfaring fra tilsvarende rolle.
Hva er ansvar og oppgaver?
Rollen inngår i vårt CRM Dialog team, som en del av område Markedsføring og vekst. CRM Dialog har det overordnete ansvaret for at NAF har en helhetlig, datadrevet og relevant dialog med medlemmer og kunder – gjennom hele livsløpet. Vi skal engasjere medlemmene våre med relevant informasjon, produkter og tjenester, og teamet er ansvarlig for systemene, rammene og metodikken for målrettet personlig og automatisert kommunikasjon i NAF. Du vil få en viktig rolle i utviklingen av dette.
Som MarTech ansvarlig og systemeier vil du ha ansvaret for å sikre at systemet støtter vår strategi og bidrar til at vi når våre mål. Du blir bindeleddet mellom CRM Dialog, Markedsføring & vekst og vårt teknolog miljø, og du må samarbeide tett med dem og vår leverandør. Du vil ha endrings- og utviklingsansvaret for funksjonalitet gjennom å prioritere utviklingsbehov og forbedringer, samt endringer, oppgraderinger og integrasjoner.
Videre vil du ha ansvaret for å tilgjengeliggjøre data og legge til rette for kanalsamspill som muliggjør datadrevet kommunikasjon i alle kanaler. Det betyr også ansvar for datakvaliteten og igangsette prosesser for dataforbedring.
Som CRM spesialist vil du være med å bygge avanserte kundereiser og jobbe kreativt med videreutvikling og automatisering av triggerbasert kundedialog. Som superbruker av systemet vil du ha et overordnet ansvar for å sikre at brukere har riktig kompetanse. Du vil få muligheten til å delta i tverrfaglig samarbeid og ulike prosjekter.
Hvem er vi?
Forhåpentligvis vet du litt om NAF fra før, vi har jo vært til stede i 100 år – men det er veldig forskjellig hva folk assosierer oss med. Vi er til for mange og har en mengde med tjenester og produkter som vi ønsker at medlemmene skal ta i bruk og vite om. Vi må derfor systematisk jobbe med å finne det som engasjerer det enkelte medlem, og snakke med dem om nettopp det.
Vi er ca. 130 ansatte som hører til på kontoret i Oslo sentrum. Vi liker å tro at vi er en likandes gjeng, og våre medarbeiderundersøkelser bekrefter at dette er en god arbeidsplass. Vi jobber kontinuerlig med å bli mer smidige og agile i måten vi jobber på, og vi tror at folk gjør en god jobb når de får ansvar. Du vil få to ledere som vil følge deg og utvikle deg videre; en personalleder og en leveranseleder. Vi tror på tverrfaglig arbeid og setter rammer for arbeidet gjennom ambisjoner og OKR som målprosess.
Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser og gode personalordninger, i tillegg til utfordrende og meningsfylte oppgaver. Våre lokaler er moderne og flotte, og vi har både god kaffe og god lunsj i Kroa.
Har du lyst til å være med dette? Ble du trigget av rollen og muligheten?
FerdigheterAI-generert
- Automatisering
- ERP (CRM)
- Forbedre datakvalitet
- Kontinuerlig forbedringsarbeid
- kvalitetssikring av data
- Segmentere
- Utviklingsarbeid
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Skippergata 4, 0152 Oslo
- Bransje: Ideelle organisasjoner, IT, Markedsanalyse
- Stillingsfunksjon: CRM-spesialist, Markedsfører
Nøkkelord
CRM, MA, MA/CDP, Systemansvarlig
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442142882
- Sist endret