Growth Lead
ABEL
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Growth Lead – Marketing & Performance (B2B2C Helsetech)
Om ABEL
ABEL er en norsk helsetech-bedrift med et tydelig mål:
Å redusere sykefravær og øke livskvalitet gjennom våre sertifiserte helseveiledere.
Vi kombinerer teknologi, menneskelig innsikt og data for å hjelpe ansatte i bedrifter med å få bedre helse, og hjelpe bedrifter med å spare millioner i sykefraværskostnader. ABEL samarbeider med selskaper som Odfjell, Bilfinger og IKM, og er i rask vekst.
Nå søker vi en Growth Lead som kan være drivkraften bak skaleringen av ABELs neste vekstfase. Som Growth Lead vil du eie og gjennomføre vekststrategien på tvers av salg, marked og produkt, med ansvar for bygge og optimalisere digitale funnels, teste hypoteser, utvikle eksperimenter og finne nye måter å drive vekst – datadrevet, men med kreativ teft.
Dette er ikke en tradisjonell markedsføringsrolle. Du vil jobbe tett med ledelsen, marked og produktteamet, og ha mandat til å påvirke hvordan vi posisjonerer og distribuerer ABEL, både Norge og videre internasjonalt.
1. Dine hovedoppgaver
Utvikle og lede ABELs vekststrategi (B2B og B2C)
Designe og optimalisere funnels fra lead til konvertering
Bygge og automatisere systemer for leadgenerering (e-post, paid, inbound, outbound)
Planlegge og teste kampanjer med tydelig måling (A/B, ROAS, CAC, LTV m.m.)
Samarbeide tett med design, marked og tech for landingssider, kampanjer og dashboards
Eksperimentere med nye kanaler, formater og AI-verktøy for skalering
Ta datadrevne beslutninger basert på innsikt fra verktøy og analyser
Finne balansen mellom struktur og raske eksperimenter
2. Erfaring og profil
Erfaring med CRM/automasjon (PlanHat, HubSpot, Pipedrive, GoHighLevel e.l.)
Erfaring med analytics/tracking (GA4, Looker Studio, Tag Manager, Meta, LinkedIn Ads)
Kunnskap om outbound og automasjon (Klavio, Apollo, Hubspot, Mailchimp)
Erfaring med eksperimentering og A/B-testing
God forståelse for marketing ops (SEO, e-post, paid social, PPC)
Erfaring med AI- og growth stacks
Tenker som en strateg, men handler som en hacker
Nysgjerrig, selvstendig og ekstremt resultatorientert
Kan vise til konkrete resultater fra tidligere vekstprosjekter
Bonus: erfaring fra B2B SaaS, helsetech eller HR-tech
Hvorfor ABEL
Du får være med å bygge et selskap i sterk vekst med tydelig samfunnsverdi
Tett samarbeid med tverrfaglige team innen brand, tech, helse og salg
Frihet til å teste, feile og finne ut hva som faktisk funker
Kontor i Oslo + fleksibel hybridhverdag
Konkurransedyktig lønn, opsjonsprogram og gode vilkår
Send oss en søknad med CV og eventuelle relevante lenker (for eksempel portfolio eller prosjekter du har jobbet på)
Ferdigheter
- A/B-Test
- Automasjon
- Customer Relationship Management (CRM)
- Designe automatiseringskomponenter
- Markedsføringskampanjer
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
ABEL er en norsk helsetech-bedrift med et tydelig mål:
Å redusere sykefravær og øke livskvalitet gjennom våre sertifiserte helseveiledere.
Vi kombinerer teknologi, menneskelig innsikt og data for å hjelpe ansatte i bedrifter med å få bedre helse, og hjelpe bedrifter med å spare millioner i sykefraværskostnader. ABEL samarbeider med selskaper som Odfjell, Bilfinger og IKM, og er i rask vekst.
- Sektor: Privat
- Sted: 0191 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Growth Hacker, Markedsfører
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
vekststrategi, b2b, b2c, helsetech, growth hacking
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442290977
- Sist endret