Strategiske plannere, B2C og B2B
TINE SA
- Frist 07.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du ta ansvaret for å maksimere effekten av TINEs reklame- og medieinvesteringer?
Vil du ta ansvaret for å maksimere effekten av TINEs reklame- og medieinvesteringer?
Merkevare og Markedskommunikasjon er et faglig sterkt, læringsorientert og helhetstenkende kommunikasjonsteam som skal maksimere effekten av TINEs markedsinvesteringer. Nå styrker vi laget med to strategiske plannere som vil spille en sentral rolle i utviklingen av TINEs merkevarer og markedskommunikasjon. Vi søker én rolle som vil få hovedansvar for B2C og en annen som vil få hovedansvar for B2B. Begge ressursene vil jobbe tett sammen i en del felles, overlappende strategi- og innsiktsarbeid og støtte hverandre.
Rollene arbeider på tvers av hele TINEs brede merkeportefølje, fra Norvegia, Biola og YT til Litago og TINE-merket, og vil være en strategisk rådgiver og drivkraft for å sikre innsiktsbaserte beslutninger og optimal ressursbruk.
Hovedansvar
- Ansvar for å maksimere TINEs reklame- og medieinvesteringer på tvers av påvirkningskanaler, i et marked og medielandskap i sterk endring.
- Særlig ansvar for å forstå og dokumentere effekten av investeringer innen B2C eller B2B.
- Hovedkontakt mot mediebyrå og budsjettansvar.
- Ansvar for gjennomføring av årlig audit og for kontinuerlig optimalisering av medieplaner.
- Utvikle og videreutvikle TINEs business science/ROM/ROE-modeller i samarbeid med leverandører og interne interessenter.
- Bygge og forvalte robuste beslutningsgrunnlag basert på data, innsikt og modellering.
- Drive faglig forankring av mediestrategi og effektmåling i organisasjonen.
- Bidra aktivt med intern rådgivning i tverrfaglige team på tvers av merkevare, innsikt, design, kategori og byråpartnere.
- Styrke TINEs kommunikasjonsarbeid ved å kombinere faglig tyngde med kommersiell teft og evne til å forenkle kompleks informasjon.
Plannerrollene er sentrale nøkkelroller i det konsoliderte markedsteamet som ansvarer for merkevare og markedskommunikasjon, og krever evne til å sette seg inn i og navigere i et komplekst system av merkevarer, kategorier, data og beslutningsprosesser.
Egenskaper
- Analytisk og strategisk helhetsforståelse.
- Evne til å dykke dypt i data, men også løfte innsikt til klare konklusjoner og gode anbefalinger.
- Sterk logisk og kommersiell forståelse.
- Faglig trygghet i medie- og markedseffekter, samt evne til å utarbeide innsiktsbaserte beslutningsgrunnlag.
- God formidlingsevne - både skriftlig og muntlig.
- Høy gjennomføringsevne og arbeidskapasitet.
- Evne til å skape gode samarbeid og sikre god prosessflyt på tvers av funksjoner og fagområder.
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra, og kunnskap om ansvaret og oppgavene som er beskrevet.
- Utdanning på masternivå.
- Erfaring fra strategisk arbeid i byrå og/eller merkevaremiljø.
- Minimum 5 års erfaring med medie- og markedsstrategi.
- Erfaring med moderne effektmåling og modellering.
Om oss
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og skape resultater gjennom å bli sett og få muligheter. Arbeidsdagen preges av meningsfulle oppgaver, mestring, samarbeid, raushet og kompetansedeling. Du blir en del av et sterkt fagmiljø i kontinuerlig utvikling.
Send oss gjerne en søknad så snart som mulig dersom dette er interessant for deg, vi vil behandle henvendelser fortløpende.
FerdigheterAI-generert
- Analysere data
- B2B Marketing
- Konsekvensanalyse
- Marcom (Marketing Communications)
- Medieplanlegging
- Modellering og simulering
- Utvikle mediestrategi
- Vitenskapelige modeller
Om arbeidsgiveren
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, Biola, YT og TINE Yoghurt. Vi har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske datterselskaper, som f.eks. Diplom-Is, Wernersson Ost i Sverige, Norseland i USA og Ilchester Cheese Company i Storbritannia og TINE Ireland. Sammen utgjør disse konsernet TINE Gruppa.
TINE SA er et samvirke som eies av ca. 7 000 melkebønder, og vår forretningsidé er å foredle ren og naturlig råvare til god og sunn mat. Målet vårt er å gjøre det enkelt for folk å velge sunn og bærekraftig mat - til beste for mennesker, landbruk, forbrukere og handel.
TINE har over 5000 ansatte og en omsetning på over 28 milliarder kroner.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: TINE SA, Bedriftsveien, Oslo, Norge, 0950 Oslo
- Bransje: Markedsanalyse, Markedsføring og annonsering, Matvareproduksjon og -industri
- Stillingsfunksjon: Analyse, Markedsfører, Rådgivning
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Markedsstrategi, Reklame, Media, Planning, Strategisk analyse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441030807
- Sist endret