Account Manager
JCDecaux Norge
- Frist 11.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med rådgivende salg i en voksende mediekanal
JCDecaux videreutvikler satsingen mot annonsører som kjøper medieplass direkte og vi har behov for mer rådgivende salgskraft i vårt dyktige team. Vi opplever sterk vekst i dette segmentet, og søker nå to Account Managere som vil jobbe tett med mellomstore og større annonsører - kunder med egne fagmiljøer og tydelige forventninger til rådgivning, kvalitet og gjennomføring.
Dette er en rolle for deg som trives i møtet med kunder, vil ta ansvar for egen portefølje og motiveres av å bygge forretning over tid.
Les om Jørgen som jobber som Account Manager i JCDecaux her.(lenke)
Om rollen
Som Account Manager får du ansvar for en portefølje av direktekunder, med stort potensial for vekst. Du jobber både med å utvikle eksisterende kunder og med å etablere nye relasjoner. Det kommer mange henvendelser inn - samtidig forventes det at du selv er aktiv i research, møtebooking og nysalg.
Arbeidshverdagen er kommersiell og relasjonsnær. Du bruker mye tid sammen med kundene, både i møter, presentasjoner og oppfølging. Rollen innebærer blant annet å:
- booke og gjennomføre kundemøter
- gjøre research og behovsanalyse
- utarbeide og presentere løsningsforslag og tilbud
- følge opp kampanjer og sikre gjennomføring og effekt
- jobbe strukturert med egen portefølje, mål og prioriteringer
- være en god vert og representant for JCDecaux i kundedialogen
Porteføljen består av annonsører av en viss størrelse, med egne beslutningstakere og fagpersoner innen markedsføring og reklame. Fra 2026 flyttes mindre direktekunder over i et programmatisk løp, slik at du i større grad kan konsentrere deg om rådgivende salg og vekst i porteføljen.
Du blir en del av et salgsteam som jobber tett sammen, og samarbeider også med erfarne KAM-er i byråteamet og øvrige fagmiljøer i JCDecaux.
Vi tror du har erfaring fra:
- rådgivende salg eller porteføljeansvar innen media, byrå, teknologi eller beslektede miljøer
- arbeid mot mellomstore eller store annonsører
- dialog med profesjonelle kjøpere og beslutningstakere
Dine egenskaper:
- du liker å bruke tid med kunder og bygge relasjoner
- er komfortabel med å sette mål for egen portefølje og jobbe målrettet over tid
- jobber strukturert, men er også fleksibel i møte med kundens behov
- kommuniserer tydelig, både muntlig og skriftlig (på norsk og engelsk)
Du trenger ikke kunne alt om utendørsreklame fra før. Det viktigste er kommersiell forståelse, nysgjerrighet og evne til å skape tillit. Du vil få god støtte og hjelp fra teamet rundt deg. og bli en del av et etablert salgsmiljø, med erfarne kolleger og et tydelig rammeverk. Du får opplæring i produktene, innsikt i markedet og støtte til å komme raskt inn i porteføljen. Vi jobber som et lag, med korte beslutningsveier og en kultur der man deler erfaringer og spiller hverandre gode.
FerdigheterAI-generert
- Account Management mediebransje
- Forskning
- Porteføljeforvaltning
- Presentasjon av tilbud
- Rådgivende salg
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
I 60 år har JCDecaux spilt en viktig rolle med å forme bybildet i en rekke land verden over. I dag er JCDecaux verdens største utendørsreklameselskap, med over 1 million reklameflater i mer enn 80 land på 5 kontinenter. JCDecaux Norge ble etablert i 1998 og opererer i dag de mest attraktive utendørsavtalene i landet. Vi er markedsleder og har reklameplasser på togstasjoner, T-banestasjoner, busser, trikker, kjøpesentre og i bybildet i de tettest befolkede områder i Norge
Norge er et av landene i JCDecaux-konsernet hvor digitaliseringen av utendørskanalen har kommet lengst. Vi besitter følgelig høy kompetanse og erfaring når det gjelder effektiv bruk av digitale reklameflater. JCDecaux er også det mest innovative og innflytelsesrike utendørsselskapet i Norge, og den ledende tilbyderen av programmatiske kjøp i vår kanal.
Utendørsreklame er en av vekstvinnerne på mediemarkedet. En av hovedgrunnene er den nevnte digitaliseringen, men vi har også kanal- og kommunikasjonsegenskaper som stadig blir viktigere for norske og internasjonale annonsører. Vårt publikum vokser, og vi evner å skape god dekning raskt. Vi er også meget sterke mot unge målgrupper. I sum har vi egenskaper som norske annonsører etterspør.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: 0484 Oslo
- Bransje: Markedsføring og annonsering, Medie- og innholdsproduksjon
- Stillingsfunksjon: Løsningssalg, Rådgivning, Salg
Nøkkelord
Utendørsreklame, Mediesalg, Salgskonsulent, Account Manager
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442139076
- Sist endret