
Erfaren anskaffelsesrådgiver
Tolletaten
- Frist 7.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Erfaren anskaffelsesrådgiver
Vil du bli en del av et fremtidsrettet anskaffelsesmiljø?
Økonomi- og anskaffelsesavdelingen søker deg med kompetanse og erfaring fra offentlige anskaffelser. I stillingen vil du gjennomføre anskaffelsesprosesser og forvalte rammeavtaler og kontrakter for hele etaten.
Du blir en del av økonomi- og anskaffelsesavdelingen - et sterkt fagmiljø med 17 dyktige kolleger - ledet av en avdelingsdirektør og underlagt Tolletatens styringsstab. Her jobber vi strategisk med anskaffelser og økonomi, og du får muligheten til å påvirke utvikling av avdelingen, bidra til innføring av kategoristyring og sikre at Tolletaten får mest mulig verdi ut av sine anskaffelser. Dette er rollen for deg som ønsker å kombinere faglig tyngde med utvikling, samarbeid og struktur.
Sentrale arbeidsområder:
gjennomføre anskaffelser i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser
kontraktsoppfølging
digitalisering av anskaffelsesprosessen
utarbeidelse av analyser og styringsinformasjon
utviklingsoppgaver som eksempelvis digitalisering, analysearbeid, utarbeidelse av styringsinformasjon og arbeid med virksomhetsplaner
Arbeidsoppgavene vil til enhver tid bli vurdert ut fra avdelingens- og den enkelte kandidats samlede kompetanseprofil.
Vi ser etter deg som har:
fullført mastergrad innenfor relevant fagområde som eksempelvis økonomiske/juridiske/IT-fag . Fullført bachelorgrad og svært god realkompetanse kan erstatte kravet om mastergrad.
erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelsesprosesser, evt. erfaring fra anskaffelser i privat sektor. Forståelse for anskaffelsesregelverket er viktig.
gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
erfaring med IT-anskaffelser er en fordel
Vi gjør oppmerksom på at dersom du blir ansatt, vil du måtte levere en tilfredsstillende uttømmende og utvidet politiattest.
Personlige egenskaper:
Vi ønsker oss en ny kollega som:
bidrar til god samhandling og har gode samarbeidsevner
er analytisk og jobber strukturert
er ansvarlig og selvstendig
bidrar til et miljø der vi deler kunnskap, støtter hverandre og har det gøy på jobb
Hos oss får du:
et tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte, erfarne og dyktige kollegaer
faglig utvikling gjennom ansvar og involvering
fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for bevegelse i arbeidstiden i inntil 1 time pr. uke
pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
mulighet for arbeid fra hjemmekontor 1-2 dager i uken
arbeidssted sentralt i Oslo sentrum i moderne lokaler
stillingen lønnes som rådgiver kr 600 000 - 750 000 eller seniorrådgiver kr. 750 000 - 900 000. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Dersom du har spørsmål om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Jostein Engen på tlf 906 05 424
Du kan lese mer om hvordan det er å jobbe hos oss på jobb.toll.no
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Anskaffelsesbestemmelser
- Gjennomføre kontraktsadministrasjon
- God kjennskap til juss
- Offentlige anskaffelser
- Oppfølging av serviceavtaler
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Tolletatens samfunnsoppdrag er å sikre etterlevelse av lover og regler for grensekryssende vareførsel. Vi bidrar til at det skal være lett å gjøre rett, og ved hjelp av etterretning og ny teknologi kontrollerer vi målrettet. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring. Etaten har i 2025 en samlet budsjettramme på 2,364 milliarder kroner og ca. 1550 ansatte.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Tollbugata 1A, 0152 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Økonomistyring og budsjettering, Rådgivning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442019418
- Sist endret



