Head of Finance Operations
Gjensidige Mobility Group
- Frist 5.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Head of Finance Operations / Group Financial Controller
Vil du ha ansvar for finansiell rapportering og compliance i et Nordisk selskap i spennende utvikling?
Gjensidige Mobility Group AS (GMG) søker en engasjert Head of Finance Operations som vil ha ansvar for regnskaps- og myndighetsrapportering, internkontroll og compliance for GMG-konsernet, inkludert personalansvar for ansatte i Norge, Sverige og Finland.
Om oss
Gjensidige Mobility Group er et datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, opprettet i 2022. Selskapet består av veihjelpselskapet REDGO og auto-passutstederen Flyt og omsetter for rundt 1,400 millioner og har ca 450 årsverk. Vi har lokasjoner i hele Norden og i Baltikum, og er en sentral aktør innen mobilitetstjenester i Norden.
Hverdagen din som Head of Finance Operations
Din arbeidsplass er sentralt i Oslo sammen med kollegaer i GMG og REDGO. Du vil lede avdelingen Finance Operations hvor Finance Manager (regnskapssjef) i hvert land har ansvar for inngående og utgåendefakturering, regnskapsføring, rapportering, skatt og avgift. Du vil dermed ha ansvar for å sikre korrekt og tidsriktig regnskapsføring, rapportering og etterlevelse av lover og regler i alle GMGs selskaper. Du vil videre ha ansvar for implementering og vedlikehold av internkontrollsystem for å sikre kvalitet igjennom etterlevelse av rutiner og prosesser og oppfølging av avvik. Du vil lede et kompetent team og gi de støtte, oppmuntring og veiledning. Teamet samarbeider tett med resten av avdelingene i selskapet, ledelsen og eksterne partnere. Det er ønskelig med noe reisevirksomhet til Sverige og Finland. Du rapporterer til CFO i GMG.
Ansvarsområder
- Overordnet ansvar for regnskap, finansiell og offentlig rapportering for GMG og datterselskaper
- Ansvarlig for planlegging og koordinering av månedsrapportering
- Utføre finansielle kontroller av regnskapet og rapportering sammen med Finance Managers
- Være en fagressurs innen regnskap, skatt og avgift for Finance Managers og sikre kvalitet og etterlevelse av regnskapsstandarder (NGAAP/ GRS)
- Prosjektleder for ad-hoc prosjekter knyttet til økonomi-området
- Koordinere revisjonsprosesser og overordnet dialog med revisorer
- Personalansvar for Finane Managers i Norden
Om deg som søker
Vi søker deg som er en nysgjerrig og nytenkende fagperson med en analytisk og systematisk tilnærming til faget. Du er prosessorientert med en høy drive og arbeidskapasitet, og går gledelig ned på detaljnivå samtidig som du har et godt overblikk. Du er dyktig til å sammenstille informasjon for rapporterings- og presentasjonsformål og har gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
Vi jobber hver dag med å skape de gode opplevelsene for både kunder og kollegaer. Som vår fremtidige kollega er det viktig at du kjenner deg igjen i vårt DNA:
- Eierskap: Vi ser for oss at du er en person som tar ansvar og aktivt bidrar til felles måloppnåelse. Du bidrar til å finne de beste løsningene for både kunden og teamet ditt, samtidig som du er proaktiv i å finne løsninger som overgår forventningene.
- Nysgjerrighet: Hos oss verdsetter vi utvikling. Vi håper at du vil bidra til kontinuerlig utvikling av organisasjonen ved å stille gode spørsmål og utforske nye muligheter og forbedringer i alle aspekter av arbeidet. Du søker mulighet for læring og er nysgjerrig på forbedringer.
- Hensikt: Vi tar valg basert på hensikt og målsetning. Du tilnærmer deg arbeidsoppgavene på en hensiktsmessig og målrettet måte for å oppnå fremgang og sikre at våre tjenester gjenspeiler omsorgen og engasjementet vi har for våre kunder og kollegaer.
- Samarbeid: Våre største prestasjoner kommer fra å jobbe sammen mot felles mål. Vi ser etter deg som ønsker å utgjøre en forskjell og omfavner inkludering og mangfold. Du motiveres av å fremme teamarbeid og vet at suksess oppnås gjennom samarbeid.
Vi ønsker at du har følgende
- Høyere økonomisk utdanning, gjerne statsautorisert revisor eller tilsvarende
- Minimum 5 års relevant erfaring fra regnskap, revisjon eller controlling
- Erfaring med ledelse og medarbeideroppfølging er en fordel.
- Erfaring med månedsrapportering og internasjonale virksomheter er en fordel
- God systemforståelse
- Kjennskap til skatt, MVA og konserninterne transaksjoner
Gode grunner til å jobbe hos oss
- Vi bryr oss om våre ansatte og legger til rette for personlig og faglig utvikling. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom fleksitid og gode samhandlings- og arbeidsverktøy. Vi holder til i et åpent kontorlandskap sentralt i Oslo sentrum.
- Fleksibilitet og åpenhet er også helt essensielle egenskaper for at vi skal utvikle oss i takt med tiden. Hos oss er det derfor superhøyt under taket, og nulltoleranse for trangsynthet.
- Av andre goder kan vi skilte med en god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, aksjespareordning og sommertid.
Interessert?
Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg å utforske en fremtid med oss. Derfor oppfordrer vi deg til å søke ved å dele din CV og en kort intro til din motivasjon for stillingen. Det vil gi oss et godt innblikk i din erfaring og dine ferdigheter, og hjelpe oss med å se hvordan du passer inn i rollen hos oss.
Mottatte søknader behandles fortløpende og aktuelle kandidater kontaktes.
Oppstart etter avtale
FerdigheterAI-generert
- Erfaring med Skatteetaten
- Finansiell rapportering
- Generelt aksepterte regnskapsprinsipper (GAAP)
- Internkontroll
- Månedlige rapporter
- Merverdiavgift
- Regnskap og bokføring
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Gjensidige Mobility Group er et datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, opprettet i 2022.
Gjensidige Mobility Groups ambisjon å ta en førende rolle i fremtidens mobilitetsmarked. Selskapet består av REDGO (tidl. Falck Veihjelp) i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen, og utstederselskapet Flyt AS i Norge. Gjensidige Mobility Group skal videreutvikle de operasjonelle forretningsområdene, deriblant utvikle nye tjenester knyttet til det å eie og bruke bil. Kundegruppene er både forbrukere og profesjonelle aktører i bilbransjen.
- Sektor: Privat
- Sted: 0185 Oslo
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Økonomi og regnskap, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Controller, Økonomistyring og budsjettering, Regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Regnskap, Revisor, Økonomi, Controlling, Accounting
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442010290
- Sist endret