Økonomisjef
Solberg & Hansen AS
- Frist 09.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vi søker økonomisjef til Norges største og eldste spesialkaffebrenneri
Solberg & Hansen er ikke bare Norges største og eldste spesialkaffebrenneri – vi er også en kvalitetsleverandør, kulturbygger, kunnskapsbærer og smaksformidler i en bransje som brygger på muligheter. Siden 1879 har vi åpnet dører til nye smaksopplevelser, og hver eneste dag jobber vi for å gi folk den beste koppen kaffe de noensinne har drukket.
Vi søker nå en økonomisjef som vil ha det overordnede ansvaret for økonomistyring, regnskapsføring, budsjettering, finansiering og kostnadskontroll i Solberg & Hansen. Du vil være en viktig operativ støtte og sparringspartner for daglig leder i ledelse og styring av S&H, samt øvrige datterselskaper.
Økonomisjefen inngår i ledergruppen og har personalansvar for tre medarbeidere i økonomiavdelingen.
Hvem er du?
Du ønsker å gjøre ditt beste for å støtte opp om vår visjon om å være «døråpner for verdens beste kopp» og å etterleve våre verdier;
Kvalitet - Vi sikrer kompromissløs kvalitet i alle ledd – fra råvare til ferdig brygg – med presisjon, sporbarhet og stolthet.
Omtanke - Vi viser omtanke for hverandre, kundene våre, bøndene vi samarbeider med og miljøet vi er en del av – det gjør oss menneskelige og ansvarlige.
Kunnskap - Vi bygger og deler kunnskap med kolleger, kunder og leverandører – et fundament for både tillit og utvikling.
Nysgjerrighet - Vi er åpne og utforskende – alltid på jakt etter nye smaker, ideer og løsninger som driver oss videre.
Ellers ser vi for oss en positiv person som er profesjonell og til å stole på. Du arbeider godt selvstendig, er strukturert og har integritet. I rollen må du være villig til å ta ansvar for en bredde av oppgaver, med varierende kompleksitet. Det vil være både store og små oppgaver som havner på ditt bord, men du løser dem alle med samme engasjement. Til sist vil dine gode kommunikasjon- og gjennomføringsevner vil bli verdsatt hos oss.
Dine ansvarsområder
Som økonomisjef skal du sikre god økonomisk drift og kontroll som ivaretar myndighetskrav og styrets behov for informasjon og rapportering, samt å være en aktiv bidragsyter til vekst og lønnsomhet.
Sentrale arbeidsoppgavene vil være:
- Arbeide aktivt etter S&H sin til enhver tid gjeldende strategi, bidra i strategiarbeidet og til å nå vedtatte mål
- Lede økonomiavdelingen og drive utvikling av avdelingens rolle og kompetanse
- Utarbeide og følge opp periodiske økonomi – og resultatrapporter, samt rapportere videre til konsernet
- Ansvar for oppfølging av lønn, pensjon, skatt, moms og forsikringer
- Ansvar for utarbeidelse av årsoppgjør og årsberetning. Hovedkontakt for revisor.
- Være pådriver for utvikling av effektive rutiner, herunder bruk av ny teknologi
- Sikre inntekt – og kostnadskontroll, samt være en støtte til øvrig organisasjon i forhold til dette
Stillingen har også et ansvar for områder innenfor IT og praktisk HR.
Ønsket erfaring og kompetanse
- Høyere utdannelse innen økonomi/administrasjon
- Solid regnskapsforståelse
- 5 års erfaring fra stillinger med god overføringsverdi
- God kompetanse innen bruk av IT-verktøy, og gjerne erfaring med effektivisering og automatisering av manuelle prosesser
Hva får du hos oss?
Hos Solberg & Hansen får du mulighet til å være en del av et sterkt og tradisjonsrikt selskap med tydelig identitet og en spennende fremtid. Du vil få sjansen til å videreutvikle stillingen og sette ditt preg på den. Gjennom deltagelse i ledergruppen vil rollen være en pådriver for å utvikle og gjennomføre strategien for selskapet. Personen vil også være en viktig bidragsyter på tvers av organisasjonen.
Solberg & Hansen er eid av Joh. Johannson Kaffe AS, en del av NorgesGruppen-konsernet. Stillingen rapporterer til daglig leder av Solberg & Hansen.
Har du spørsmål til stillingen er du velkommen til å kontakte Bjarte Eik-Nes, avtroppende økonomisjef og påtroppende daglig leder i Solberg & Hansen, på tlf. 907 45 418, eller rekrutteringsansvarlig Karoline Fossum på tlf. 934 60 226.
Søknadsfrist 9. januar 2026.
FerdigheterAI-generert
- Årsrapport
- Budsjettarbeid
- Kostnadskontroll (Financial controlling)
- Økonomistyring
- Pensjon (personaladministrasjon)
- Rapportering
- Regnskap og bokføring
- Utarbeide årsregnskap
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Enebakkveien 125, 0680 Oslo
- Bransje: Butikk og varehandel, Økonomi og regnskap, Restaurant, mat og uteliv
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
økonomiansvarlig, regnskap, controller, økonomisjef, revisjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441549047
- Sist endret
