Kunderådgiver
Kolumbus AS
- Frist 24.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du serviceinnstilt og ønsker å gjøre en forskjell i regionens offentlige mobilitetsselskap?
Vil du gjøre en forskjell?
Vi søker etter deg som motiveres av å gi gode reiseopplevelser. Som en del av vårt team vil du få muligheten til å påvirke hverdagen til titusenvis av rogalendinger.
- Er du serviceinnstilt og ønsker å gjøre en forskjell i regionens offentlige mobilitetsselskap?
- Har du kundeservice i ryggmargen, og finner du energi og glede i å yte god service?
- Forstår du hvor viktig offentlig transport og mobilitet er for samfunnet?
- Synes du det er spennende å arbeide med tjenester som så mange benytter hver dag?
Kjenner du deg igjen i dette? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Om stillingen
Som kunderådgiver hos Kolumbus vil du være vårt ansikt utad og spille en sentral rolle i å sikre at våre kunder får en førsteklasses opplevelse. Du vil hjelpe reisende med informasjon om våre tjenester, inkludert buss, hurtigbåt, tog, bildeling og bysykkel.
Vi i Kolumbus er ansvarlig for offentlig transport med buss, hurtigbåt og tog i Rogaland. I tillegg jobber vi med bildeling og bysykkel. Vårt mål er å motivere flere til å la bilen stå, ved å tilby attraktive og miljøvennlige transportalternativer. Vi tror på en bærekraftig fremtid og jobber aktivt for å redusere miljøbelastningen gjennom innovative løsninger og høy kvalitet på våre tjenester.
Arbeidsoppgaver
- Besvare kundehenvendelser gjennom alle tilgjengelige kanaler.
- Gi presis og oppdatert informasjon om rutetilbud, billetter og tjenester.
- Håndtere klager og tilbakemeldinger på en profesjonell måte.
- Assistere kunder med tekniske spørsmål relatert til apper og digitale tjenester.
- Distribuere oppdatert rute- og avviksinformasjon.
- Sikre korrekt håndtering av penger og transaksjoner.
- Holde seg oppdatert på alle aspekter ved Kolumbus' tjenester og tilbud.
- Analysere og formidle relevant informasjon til kunder basert på deres behov.
- Vedlikeholde kundedatabaser og registrere kundeinteraksjoner.
- Utarbeide rapporter og statistikk ved behov.
- Bidra til forbedring av interne prosesser og rutiner.
- Være mobilitetsrådgiver for små og mellomstore bedrifter.
Kvalifikasjoner
- Bachelor innen relevant fagområde, eller
fagbrev /fagskolegrad innen relevant fagområde, eller
tilsvarende kombinasjon av utdanning og relevant erfaring. - Dokumentert erfaring fra kundeservice-relatert arbeid.
- Gode digitale ferdigheter, inkludert bruk av sosiale medier, internett og apper.
- Forståelse for og interesse i offentlig mobilitet.
- Evne til å lære raskt og tilpasse seg ny informasjon og teknologi.
- Førerkort klasse B (fordelaktig).
- Flytende norsk, både muntlig og skriftlig.
- Gode engelskkunnskaper.
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.
- Sterk kundeorientering og evne til å yte konsekvent høy kundeservice, selv i travle perioder.
- Analytisk og problemløsende tilnærming.
- Evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ.
- Positiv og løsningsorientert holdning.
- Fleksibilitet og tilpasningsevne.
- Gode samarbeidsevner og teamorientering.
- Bidra aktivt til en positiv servicekultur og et godt arbeidsmiljø.
- Evne til å håndtere flere oppgaver samtidig og prioritere effektivt.
Vi tilbyr
- Interessante og meningsfylte arbeidsdager, spesielt for deg som ser verdien i samfunnsoppdraget vårt.
- Stor variasjon i arbeidsoppgaver, prosjekter og samarbeidspartnere.
- Arbeidssted i nyoppussede lokaler i Stavanger sentrum.
- Gode pensjonsbetingelser gjennom KLP.
- Lønn etter gjeldende tariff.
- HjemJobbHjem-billett eller årskort for inntil to soner, som inkluderer buss, båt, bysykkel og tog.
- Flere ulike treningstilbud via og sammen med bedriftsidrettslaget.
- Kompetanseutvikling.
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Internett
- Kontanthåndtering
- Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Hos oss blir du en del av et sterkt og variert fagmiljø som stadig utvikler seg. Vi har kontor midt i Stavanger sentrum, en uformell tone og et stort engasjement for det vi driver med. Her får du gode muligheter for faglig utvikling, utfordrende arbeidsoppgaver og dedikerte kolleger. Samtidig redder vi verden litt hver dag.
Vi er inne i en enormt spennende fase. Tidligere handlet det om buss og båt. Nå har vi utvidet tilbudet vårt til å omfatte blant annet bysykkel, selvkjørende buss, tog, og mer skal det bli. Merkevaren skal bli langt mer synlig, og vi skal innlemme flere produkter og tjenester i porteføljen. Ved å tilby inkluderende, sømløse og brukervennlige løsninger skal vi gjøre det enklere for kunden å bruke oss.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jernbaneveien 9, 4005 Stavanger
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Kundeservice
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441151049
- Sist endret


