
Vi søker Brand Manager (vikariat)
Mills AS
- Frist 15.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi søker Brand Manager (vikariat)
I Mills er vi 17 engasjerte marketinghoder som hver dag får boltre oss med noen av landets mest kjente merkevarer. I tillegg til Mills snakker vi Melange, Delikat, Vita Hjertego’, Soft Flora, Olivero og Plantego’. Med andre ord: kjære produkter som har vært en del av nordmenns hverdagsmat i generasjoner. Vår jobb er å sørge for at de fortsetter å skape matglede i generasjonene som kommer. Synes du det høres gøy ut? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Akkurat nå er en av våre Brand Manager på vei ut i fødselspermisjon, og vi søker en vikar som kan ta over stafettpinnen mens hun er borte.
Som Brand Manager vil du ha to hovedoppgaver: For det første skal du forvalte og utvikle merkevaren Mills i alle kontaktflater mot både shopper og forbruker. For det andre vil du ha et porteføljeansvar for våre majones-, saus og dressingprodukter.
Andre viktige oppgaver i rollen inkluderer:
- sikre en tydelig og relevant posisjonering av merkevaren i markedet
- ta ut merkevaren i både design og media – fra emballasje og visuelt uttrykk til kampanjer og kommunikasjon
- utarbeide markedsplaner for både kort og lang sikt
- utvikle og vedlikeholde merkets identitet og designmanualer
- jobbe med innsikt og analyse for å forstå hvilke drivere som påvirker forbrukerens valg og som bidrar til økt salg
- forvalte og videreutvikle dagens produktportefølje
Heldigvis skal du ikke dra lasset alene! I Mills jobber vi som et lag og samarbeider på tvers av stillinger, team og avdelinger. Verdiene våre – engasjement, lagspill, målfokus og nysgjerrighet – følger oss gjennom hele arbeidshverdagen. Fine, ikke sant?
Så, hvem er du?
Det vet du nok best selv. Men vi ser for oss at du har en Master innen markedsføring eller økonomi, kombinert med noen års relevant erfaring. Du er nysgjerrig og utforskende, og trives med å dykke ned i nye problemstillinger for å forstå muligheter, mekanismer og sammenhenger. Kreativitet faller naturlig for deg, og du ser løsninger der andre kanskje ser utfordringer – samtidig som du klarer å omsette idéer til tiltak som faktisk skaper verdi.
Du har også god faglig tyngde og en god helhetsforståelse. Du vet når du skal løfte blikket og tenke strategisk, og når du skal rulle opp ermene og gjøre planene operative. Med andre ord: en fin kombinasjon av skarp tenkning og praktisk gjennomføringsevne.
Fortsatt interessert? Da er det bare å sende oss en søknad. Vi gleder oss til å bli kjent med deg!
Vikariatet er i utgangspunktet for 2026, men ting endrer seg raskt i en markedsavdeling, så mulighetene for fast ansettelse kan ikke avskrives.
Søknadsfrist 15.12.2025
FerdigheterAI-generert
- Definere merkeidentitet
- Markedsplanlegging
- Markedsposisjonering
- Merkevarebygging
Om arbeidsgiveren
Mills AS er norsk, familieeid mat- og merkevarehus som ble etablert på Grünerløkka i Oslo i 1885. Der holder vi hus fremdeles. Vår oppgave er å gjøre det enklere for dagens og fremtidens generasjoner å samles rundt sunn og god mat. Vi er 340 ansatte i Mills, og hvert år produserer vi rundt 50.000 tonn matvarer til norske husholdninger og storkjøkken.
- Sektor: Privat
- Sted: Sofienberggata 19, 0558 Oslo
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Matvareproduksjon og -industri
- Stillingsfunksjon: Markedsfører
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
brand manager, produktsjef, FMCG
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 439858583
- Sist endret