Autorisert sykepleier
Øvre Eiker kommune
- Frist 04.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Autorisert sykepleier
Seksjon Helse og velferd, tjenester til hjemmeboende, sone to, ser etter deg som er autorisert sykepleier. Vi har ledig fast stilling i inntil 100 %, minimum 80 %.
Ønsker du å bli en del av vårt flotte team, oppfordrer vi deg til å søke! Du trives med å ha mange baller i lufta og ta ting på sparket. Vi ser etter deg som har erfaringmed brukergruppen og er trygg i sykepleierfaget ditt.
Sykepleiere i hjemmetjenesten har en variert arbeidshverdag som bl.a. innebærer tett kontakt med innbyggere og pårørende, utførelse av ulike prosedyrer, oppfølging av palliativ omsorg/hjemmedød og administrative oppgaver ved ansvarsvakt. Våre ansvarsvakter innebærer stor grad av faglig veiledning til kollegaer, kliniske vurderinger ved akutte hendelser, samt håndtering av ulike sykepleierprosedyrer.
Øvre Eiker kommune er i en omstillingsprosess. Vi ser derfor etter gode løsninger for hvordan sykepleiertjenesten bør være organisert både nå og framover. Den som ansettes vil få gode muligheter til å påvirke fremtidige arbeidsformer. Oppgavene til hjemmetjenesten vil øke i omfang og kompleksitet som følge av den demografiske utviklingen, og vi ønsker at sykepleierkompetansen brukes hensiktsmessig. Vi jobber aktivt med å implementere fremtidsrettede løsninger som bl.a. helseteknologi. Det er derfor viktig for oss at du har interesse for å lære nye systemer.
Tre av våre fire hjemmetjenestesoner er samlokalisert sentralt i Hokksund, på Eikertun helsehus. Sone tre består av tre fagteam som jobber på tvers av kommunen. De to øvrige sonene er geografisk inndelt og har primært ansvar for oppfølging av geriatriske, somatiske og palliative forløp. Vi er inndelt i primærgrupper, hvor vi samarbeider om å finne gode løsninger for innbyggerne med fokus på hverdagsmestring. Våre sykepleiere samarbeider tett på tvers av soner i dag.
Det er viktig for oss at du kan bidra der det trengs, ser muligheter og at du er en god bidragsyter i arbeidsmiljøet. Du må gjerne ha relevant videreutdanning, men dette er ikke et krav
Arbeidsoppgaver
- Utarbeidelse av tiltaksplaner knyttet til innbyggerens behov for helsehjelp
- Veilederansvar for sykepleierstudenter i praksis og nye kollegaer
- Oppfølging av e-meldinger, benytte kjernejournal og diverse oppgaver på medisinrom
- Samhandle med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Benytte velferdsteknologi
- Primær- og sekundæransvar
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Tilstrekkelige norskkunnskaper både muntlig og skriftlig, minimum bestått B2
- Ønskelig med relevant videreutdanning, men det er ikke et krav
- Relevant digital kompetanse
Stillingen krever førerkort klasse B og godkjent politiattest.
Personlige egenskaper
- Trygg på egne ferdigheter, faglig og personlig
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evner til å oppnå tillit og gode relasjoner
- Fleksibel, trives med endring og pålitelig
- Samarbeids- og løsningsorientert
- En pådriver til å utvikle den faglige kvaliteten på tjenestene våre
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Gode kollegaer og et utviklingsorientert arbeidsmiljø
- Todelt turnus (dag/aften), med muligheter for langvakter på helg
- Velferdsforening
- Tilpasset stillingsstørrelse
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Kjøre
- Velferdsteknologi
Om arbeidsgiveren
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Våre verdier er respekt, mot, samspill og tilhørighet.
Øvre Eiker kommune har over 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Chr. IVs vei 25, 3302 Hokksund
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Sykepleier
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
hjemmetjenesten, sykepleier, fast, turnus, heltid
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440165069
- Sist endret