
Prosjektledere eiendom
Politiets Fellestjenester
- Frist 15.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Politiets Fellestjenester søker prosjektledere til spennende eiendomsprosjekter
Om stillingen
Brenner du for å jobbe med meningsfulle oppgaver og skape resultater å være stolt av? I Politiets Fellestjenester (PFT) tør vi påstå at vi har noen av de mest spennende stillingene innenfor eiendomsområdet.
Vi har ansvar for innleie, utvikling, forvaltning samt drift og vedlikehold av politiets totale bygningsmasse. Ansvarsområdet dekker hele landet og omfatter vel 810.000 leide kvadratmeter fordelt på ca. 350 lokasjoner. PFT Prosjekt og Eiendomsutvikling består av 20 medarbeidere med variert erfaring og allsidig kompetanse. I tillegg er det tilgjengelig tverrfaglig støtte fra egne ressurser innenfor produktutvikling, juss og anskaffelse. Vi utvikler og gjennomfører eiendomsprosjekter fra behovskartlegging til innflytting.
Vi søker nå etter prosjektledere til Eiendomsavdelingen. Avdelingen har hovedkontor i Oslo. I tillegg er vi regionalt lokalisert i Tromsø, Trondheim og Bergen. Det er ønskelig å se om vi kan finne aktuelle prosjektledere, som kan styrke våre lokasjoner. Vi søker etter erfarne prosjektledere til seniorrådgiverstilling for de nevnte lokasjoner, men vi er også åpen for at nyutdannede med noe arbeidserfaring kan søke rådgiverstilling. For rådgiverstilling er arbeidssted Oslo. Stillingene vil medføre noe reisevirksomhet.
Hvis du drives av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet, så kan dette være muligheten du har ventet på!
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter motiverte personer som er interessert i å være prosjektleder for lokasjoner i politiet. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Prosjektledelse av ombyggings- og innleieprosjekter for politiet. Prosjektene gjelder politistasjoner, treningsfasiliteter, arrest, skytebaner m.m. fordelt over hele landet.
- Prosjekt- og prosessledelse av nasjonale eiendomsrelaterte utviklingsprosjekter.
- Oppfølging og samarbeid med utleier og egne leverandører.
- Bidra i arbeid med kontinuerlig utvikling og forbedring
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Det er ønskelig med utdanning på fortrinnsvis masternivå, men stillingen krever minimum bachelornivå, helst innenfor relevante fagområder som for eksempel prosjektledelse, ingeniørfag og eiendom
- Stillingen krever relevant erfaring fra prosjektledelse av tilsvarende prosjekter. Gjerne med erfaring fra leietakers ståsted i eiendomsprosjekter
- Du må ha god formidlingsevne både skriftlig og muntlig
- Førerkort klasse B
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Tilsetting avhenger av at du kan sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Det er også ønskelig med:
- Dokumentert ledererfaring fra prosjekt
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- Erfaring fra næringseiendom
Om vandel og skikkethet:
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold
som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering/
Personlige egenskaper
- Du tar initiativ til nye og gode løsninger og du evner å lede og drive fremgang i prosjekter
- Du evner å arbeide selvstendig og du er trygg på å ta beslutninger
- Du evner å kommunisere godt med interessenter i prosjektet og du er opptatt av å spille dine kolleger gode. Du møter de rundt deg med respekt og toleranse
- Du er strukturert med faglig tyngde.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her (https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/).
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver (stillingskode 1364) med årslønn: kr. 780.000 - 950.000 eller rådgiver (stillingskode 1434) fra kr. 660.000 - 750.000 brutto pr år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her (https://www.spk.no).
- Stort tverrfaglig arbeidsmiljø med mulighet for videreutdanning, kurs og deltakelse på fagseminar.
- Mulighet for å påvirke og delta i beslutningsprosesser for etaten samt utvikle din kompetanse innen offentlig forvaltning.
- Gode arbeidsbetingelser ( fleksibel arbeidstid, sommer- og vintertid, trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsarbeid/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-inkluderer/positiv-saerbehandling-nar-man-soker-jobb-i-staten ).
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
(Hent inn "Søknaden" fra jobbanalysen, og suppler eventuelt med utfyllende informasjon)
FerdigheterAI-generert
- Boligforvaltning
- Eiendomsutvikling
- Kjøre
- Lede utviklingsprosesser
- Prosjekteringsledelse
- Sikkerhetsklarering
Om arbeidsgiveren
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440025188
- Sist endret