
Prosjektsjef med regionansvar
Politiets Fellestjenester
- Frist 04.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du drive faglig utvikling av våre eiendomsprosjekter?
Om stillingen
Brenner du for å jobbe med meningsfulle oppgaver og skape resultater å være stolt av? I Politiets Fellestjenester (PFT) tør vi påstå at vi har noen av de mest spennende stillingene innenfor eiendomsområdet.
Vi har ansvar for innleie, utvikling, forvaltning samt drift og vedlikehold av politiets totale bygningsmasse. Ansvarsområdet dekker hele landet og omfatter vel 810.000 leide kvadratmeter fordelt på ca. 350 lokasjoner.
Vi søker nå etter en prosjektsjef som vil ha faglig ansvar for oppfølging og fagstøtte til prosjektledere i sin egen region. Dette kan omfatte alt fra mindre lokasjoner til de store politihusene.
Stillingen er organisatorisk plassert i PFT Eiendom, seksjon for prosjekt- og eiendomsutvikling. Arbeidssted for seksjonen er Oslo, men vi åpner for at arbeidssted for denne stillingen kan være Trondheim eller Bergen.
Hvis du drives av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet, så kan dette være muligheten du har ventet på!
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter motiverte personer som er interessert i å drive faglig utvikling av våre eiendomsprosjekter. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Kommunisere og operasjonalisere strategiske mål og planer
- Sikre implementering og etterlevelse av politiets instrukser og funksjonspolicy innen eiendom
- Ivareta kundetilfredsheten ved å kjenne kundens behov og forventninger og utvikle profesjonell tjenesteleveranse
- Sørge for god samhandling med Eiendomsforvaltning og strategiske funksjoner for porteføljeplanlegging
- Sikre god samhandling med Eiendomsansvarlig for PD/Særorgan i prosjekt/oppdrag
- Sikre at prosjekter og investeringsoppdrag følger gjeldende prosesser
- Fremlegge helhetlige forslag til budsjetter for prosjektområdet
- Ansvar for gjennomføring av innleieprosjekter og ombygginger
- Ansvar for lovpålagte oppgaver innenfor ansvaret
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Det er ønskelig med utdanning på fortrinnsvis masternivå, men stillingen krever minimum bachelornivå innen eiendomsutvikling, ingeniørfag, prosjektledelse, økonomi eller tilsvarende.
- Erfaring med eiendomsprosjekter og prosjektgjennomføring
- God forståelse for offentlige anskaffelser og konkurranseformer
- Erfaring med budsjettarbeid og økonomisk oppfølging
Det er også ønskelig med:
- Ledererfaring for et fagområde eller geografisk område
- Erfaring med digitale verktøy for prosjektstyring og dokumentasjon
- Kunnskap om HMS og lovpålagte krav
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Personlige egenskaper
- Du har en god gjennomføringsevne gjennom en strukturert og analytisk arbeidsmåte
- Du har evne til å skape gode relasjoner både internt i avdelingen og med resten av
organisasjonen og motiveres av å skape resultater i samhandling med andre - Du er serviceinnstilt, kundeorientert og kommuniserer godt med de rundt deg
- Du er initiativrik og utviklingsorientert
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her (https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/).
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som avdelingsleder (SKO 1407) med årslønn: kr. 930.000 - 990.000,- brutto pr år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her (https://www.spk.no).
- Gode arbeidsbetingelser ( fleksibel arbeidstid, sommer- og vintertid, trening i arbeidstiden).
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsarbeid/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-inkluderer/positiv-saerbehandling-nar-man-soker-jobb-i-staten ).
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsarbeid/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-inkluderer/positiv-saerbehandling-nar-man-soker-jobb-i-staten ).
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
FerdigheterAI-generert
- Budsjettarbeid
- Eiendomsutvikling
- Kontrahering av oppdrag
- Offentlige anskaffelser
- Prosjekteringsledelse
Om arbeidsgiveren
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Prosjektledelse
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440332333
- Sist endret
