Bildegalleri
Ford 2.0 ohc pinto turbo motor sugetrim datasprut Retro
Til salgs
28 000 kr
Beskrivelse av varen
Tilstand: Helt ny - Uåpnet/med lapp
Bilmerke: Ford
Etter en vurdering, har Jeg kommet frem til å lufte salg ,av denne første turbo bygg motoren .Har 2 gromme bygg.. Begge er Ohc.
Motor 1 bygget for 500hk+. Motor 2. 600hk+
Kommer egen annonse på denne senere,
Motor 1 som kalles gullmotoren pga gull lakk på blokk.. kalipperlakk. Tåler alt kjemikalier.varme
Dette er motoren som selges her i denne annonsen!
Ønsker selfølgelig å selge alt komplett .Men om det blir flere seriøse,som ønsker eks bunndel for seg.å en annen topplokk. En innsug å en grenrør så skal det være mulighet.
Jeg har drevet Ford trimming nå i 25år..har eget Ford 70/90talls trim verksted.
Solgte cosworth banebilen i mai. Derav å litt grunn til lufte salg av motor nr1.. Da det tok litt mere av med motor nr2. Sånn er Ford galskapen man får med å drive halve livet sitt😁
Blokk er 205 lav km .ingen slitekant i utgangspunktet. Så er det nye smidde høykomp Trw stempler, Disse er sjelde å sterkeste smidde typen.Fra 80 tallet å USA. Tykk stempel krone, Disse gir 11.7:1 med std 127mm ohc råde. Med Cosworth 128.5mm råde blir det 16:1 med en uplane std topp. Sånn at stempla de må planfreses ned til ønsket kompresjon.
Stempla er noen hundredels mm større enn std 90.80mm. Derfor er blokk honet opp til rett klaring. Så strøkent å som nyborret!
Custom bestilt stempelfjører fra Summit Racing.
Disse er av beste kvalitet å kan brukes fra sugetrim til ultimat turbo, lystgass, Etanol.
Toppdeket av blokk er tatt av 0.5mm.
Nytt forsterka Clevite trimetall AUX lager.
Dette er nedre reimhjul på siden til oljepumpe å fordeler.
Veivbukker er planet flate,til bruk av stål straps eller girdle avstivningsplate. Ettersom effekt selfølgelig.
Veivaksel er en strøken std lav km. Ingen synlig slittasje å den er nitrert herdet. Overflaten til lagerbaner blir så harde at det ikke er lett å få ript dette. Overflate hardhet på mener 60-70 rockwell. Veiv er nedkjølt i råolje, derav gråfargen, trenger kun pollere veivtappene blanke før bruk. Har 2 stk veiver, Så kan selge 1 stk utenom også. Eller begge til kjøper av motor om ønsker en reserve.
Rådearmer.
Til denne motoren finnes ett strøkent yb råde sett, fra std utrimmet Escort Cosworth.
Alternativt finnes å ett sett H beam råder fra Maxspeeding, gått en uke i en annen motor.
Disse er å std lengde 128.5mm. Selfølgelig lettere til eks sugetrim. Å høyere turtall. Men std yb råder er solide å tåler høy effekt også.
Til veivbolter er det forsterka stålbolter, kommer ann på hva man velger til veivbukkene. Stålstraps eller girdle i 12mm + krever da ekstra lengde på bolter.
Stempler kan man frese ventil lomming til 16v.
Til bruk med yb cosworth Topplokk. Alle muligheter her, 16v yb høykomp også.
Pris bunndelen 30000,- nå28000,-
Ekstra nitrert herdet Veivaksling salg løs 6000,- med bunndel 35000,-
500hk+hk Hollbay turbo topplokk.
Meget grom turbo topp fra Hollbay i UK.
Anerkjent trimmings firma for Rally å Racing.
Her er det bare det beste av deler.
Kun innkjørt topp
Blyfri topp
Optimal portet,
Store highflow rustfrie ventiler
Dobble ventilfjører
Aluminium retainers
HD mouse trap
Smidde løftere
K-line styringer
Forsterka kamlager
Custom Turbo profil sentersmørt kamaksel
12mm+ max løft. 274/256
Svindyr kamaksel ny
Splasj smøresjold å eget Hollbay Aluminium toppdeksel..2 AN utak for oljedamp trykk.
Brukt med tørrsump sist.
Toppen skulle egentlig til min motor nr2.
Men tenkte bygge en helt ny rollerkam topp
På den orginale toppen det er bilde av .
Men denne Hollbay toppen leverer høy suge effekt om man ønsker å bruke en kvass sugekam også.. bør være en 200hk sugetopp.
Turbo profil har 274 graders innsug durasjon med 12mm+ innsugsløft. Fyller bra inn.
Men for å få optimal effektkurve å tidlig ladetrykk, har den bare 256 grader eksos durasjon med 12,+mm løft, Så denne kan brukes fra 200hk å er effektiv til gate til bane.
Det er bremset 480hk med denne kammen her i Norge i nyere tid. Info kan deles pm.
Toppen her gikk sist på 370hk en kort periode bare. Tidligere eier gjekk igang med å lage sterkere bunndel. Men så stoppet prosjektet opp . J overtok topp å innsug.
Pris på topplokk med Hollbay Aluminium toppdeksel, uten kamdrev. Men evt med fremre termostat hus til bruk med elektrisk vannpumpe. 35000,-
Innsug spjeld hus.
48mm. Mulig det er Bmw M3 spjeldhus modifisert til ohc flens .masse jobb nedlagt her. 2 dyser i diagonal. Er å 2 Aluminium billet fuelrails, bare hadde ikke bilder av de nå..Kan ta mere bilder ved seriøs henv. Innsug er tilpasset toppen.
Er ikke med dyser.
Er med aluminium trykkboks med innvendig store trakter.
Pris innsug komplett 20000,-
Har utenom nye ID1000cc 8 stk dyser som
Kan brukes med Etanol også. Pris kan diskuteres på alt tilegg deler som trengs i tillegg for komplettering av motor.
Lite brukt komplett KMS mp25 datasprut.
4 bar map sensor. Kan styre 8 dyser staged.
Masse finesser i dette sprutet.
Tilsvarende finesser i dagens sprut krever kostnader på 35t+
Er med toppdeksel med høyeffekt tennkoiler
Bunnpanne modifisert til escort mk2
Kan brukes i sierra å andre med sump bak.
Kan følge med vanlig Bunnpanne med sump bak også. Har og med sump foran til M taunus.
Org efi 2.0 innsug med std dyse str.
Turbo grenrør:
3mm veggtykkelse. Sprekker ikke lett.
316 rustfritt
7kg vekt reint grenrør.
60mm wastegate inkl downpipe
Egt bungs eksostemp utak pr runner
Ekstra avstivere,
T4 divided flens. Adapter til t3 finns og.
Utvendig kjemisk beskyttelse mot korrusjon .
Pris turbogrenrør med wg +downpipe v band
Bygget for 500hk+
Men kan fint brukes på mindre effekt selfølgelig
20000,-
Pris datasprut pakken
15000,-
Kan hives rett på en std motor.
Sitter egen Wideband lambasensor å autotune program så mapper motor selv.
Kms er førstegangs sprut for nybegynnere.
Alt av software er gratis å laste ned på hjemmesiden Deres.
Skal forsøke å besvare alle spørsmål.
Mvh Frode
Frofix Motor
Frakt etc for småting fra 200,-
Med postnord.
Større ting etter avtale.
.
Spesifiserer her att bunndelen kan bygges til sugemotor også..uten turbo. En perfekt rally/race motor er mulig også. Eller en rå gatemotor.,
Søkeord:
Verksted
Maskinering
Motor
Motorarbeid
Motorverksted
Honing
Honeutstyr
Balansering
Veivaksling
Topplokk
Planfresing
Overhaling
Borring
Trimming
Porting
Optimalisering
Justering
Feilsøking
Pinto sohc
Cologne v6
Cosworth yb
Cvh
Zetec
Kent
Bda
Essex
Crossflow
Dohc
Ford
Capri
Escort
Cortina
Granada
Consul
Mtaunus
Taunus
Transit
Scorpio
Sierra
Orion
Anglia
Lotus
Explorer
Bronco II
Mustang II
Xr4
Xr4i
XR4I
Xr4x4
Xr2
Xr2i
Xr3
Xr3i
Pinto
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 2.12.2025 kl. 18:41 ・ FINN-kode: 438351724
