Administrasjonssjef
Klagenemndssekretariatet
- Frist 31.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å videreutvikle en viktig samfunnsfunksjon?
Er du Klagenemndssekretariatets nye administrasjonssjef?
Klagenemndssekretariatet er et statlig forvaltningsorgan som bistår flere uavhengige klagenemnder med sekretariatsfunksjoner. Vi har ansvar for saksforberedelse, utredning og administrativ støtte til nemndene, og arbeider for en effektiv, rettssikker og uavhengig klagebehandling. Vår virksomhet er preget av høy faglig kvalitet, integritet og samfunnsansvar. Formålet bak opprettelsen av virksomheten er å oppnå økonomiske og faglige synergieffekter ved å samle sekretariatene til mange klagenemnder.
Virksomheten er i sterk vekst og vil fra 1. januar 2026 betjene elleve klagenemnder. Vi ser etter en administrativ leder som kan utvikle oss videre i takt med økt digitalisering i samfunnet og som ser løsninger for effektivisering av prosesser i virksomheten.
Om stillingen
Vil du være med å videreutvikle en viktig samfunnsfunksjon? Klagenemndssekretariatet søker en strategisk og operativ administrasjonssjef med ledererfaring og erfaring fra offentlig økonomistyring og HR. Som administrasjonssjef får du en sentral rolle i ledelsen og ansvar for økonomistyring, personalforvaltning og administrative støttefunksjoner. Administrasjonsteamet som du skal lede består i dag av 6/7 ansatte med oppgaver innenfor arkiv, budsjett og økonomistyring, økonomi- og personalforvaltning, IT-drift, sikkerhet og beredskap og offentlige anskaffelser.
Arbeidsoppgaver
Lede og utvikle administrative støttefunksjoner
Overordnet ansvar for økonomi, budsjett og regnskap, og rapporteringer til departementene
Personalansvar og utvikling av HR-prosesser i virksomheten
Bidra til strategisk utvikling og organisasjonsutvikling
Sikre etterlevelse av lover og regelverk innen økonomi og HR
Være en aktiv bidragsyter i ledergruppen
Ønskede kvalifikasjoner
Høyere utdanning innen økonomi på masternivå
Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid i offentlig sektor
Erfaring fra HR-arbeid og personalledelse
God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk i staten
Gode digitale ferdigheter og erfaring med relevante systemer, herunder Power BI
Personlige egenskaper
Strukturert og løsningsorientert
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Gode lederegenskaper og evne til å motivere
Strategisk blikk kombinert med operativ gjennomføringsevne
Høy integritet og god rolleforståelse
Vi tilbyr
En spennende og samfunnsnyttig lederstilling
Et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger
Moderne kontorlokaler sentralt i Bergen (Vestlandshuset)
Lønn etter avtale.
Har du flere spørsmål?
Ta gjerne kontakt med direktør Anneline Vingsgård, E-post: anvi@knse.no – telefon: 974 72 717.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, og bli positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen (https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling)
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
For oss er inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Fra lønnen trekkes 2 % til Statens pensjonskasse.
Ferdigheter
- Bokføring
- Bruke IKT-systemer
- Budsjettarbeid
- Digitale ferdigheter
- Kunnskap om relevante lover og forskrifter
- Personaladministrasjon
- Rapportering
Om arbeidsgiveren
Vi i Klagenemndssekretariatet betjener ni ulike klagenemnder innenfor næringslivet; Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA), Konkurranseklagenemnda, Lotterinemnda, Frivillighetsregisternemnda, Medieklagenemnda, Stiftelsesklagenemnda, Markedsrådet, Energiklagenemnda og Finanstilsynsklagenemnda.
Organet er underlagt Nærings -og fiskeridepartementet.
Vi holder til i flotte lokaler i Bergen, med kantine og moderne treningsrom.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Zander Kaaes gate 7, 5015 Bergen
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Kontor og administrasjon, Økonomi og regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
administrasjonssjef, økonomistyring, hr, personalforvaltning, budsjettarbeid
Annonseinformasjon
- FINN-kode 436987879
- Sist endret



