
Produktleder Driftsverktøy
Coop Norge SA
- Frist 23.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Produktleder Driftsverktøy – skap fremtidens digitale arbeidsplass i butikk!
I Coop Norge brenner vi for å tilby brukervennlige digitale tjenester til medarbeidere som går på jobb hver dag for å utføre kritiske samfunnsoppgaver. Coop bygger opp teamet som skal skape fremtidens digitale arbeidsplass og har behov for en person som kan lede drift og utvikling av flere sentrale verktøy som brukes daglig av mange tusen medarbeidere ute i den spisse enden.
Som Produktleder Driftsverktøy vil du få hovedansvar for strategi og utvikling av digitale driftsverktøy for butikk- og driftsansatte i Coop. Dette er et område med enormt potensial for verdiskaping, og du vil jobbe med mange engasjerte og kompetente kollegaer for å finne fremtidens løsninger.
Er du er en strukturert problemløser med interesse for å forstå og løse brukerbehov? Da kan dette være rollen for deg!
Om rollen
Som produktleder vil du:
- Ha ansvar for å definere produktstrategi for digitale driftsverktøy
- Lede produktutviklingen innen dette området
- Sikre stabil drift og kontinuerlig forbedring av våre løsninger
- Definere mål, samt sikre fremdrift og resultater for produktet
- Sikre en profesjonell utviklingsmetodikk, som inkluderer involvering av brukere, prioritering av behov, og transparens mot interessenter
- Sikre tilstrekkelig brukeradopsjon og opplæring for valgte løsninger, samt hensiktsmessig involvering av interne ambassadører
- Utforske og se nye muligheter i ulike teknologier/systemer
Om teamet
Som Produktleder blir du en del av teamet Digital Arbeidsplass, som har totalansvar for flere sentrale løsninger brukt av tusenvis av medarbeidere hver dag. Teamet jobber i dag hovedsakelig med løsninger i Microsoft-plattformen, men innenfor driftsverktøy-området benytter vi flere plattformer og strategien er teknologi-uavhengig.
Teamet samarbeider tett med ulike brukergrupper og forretningsområder, og innehar bred kompetanse innenfor brukerorientert utvikling.
Hva vi ser etter
Vi ser etter en Produktleder med 3-8 års relevant erfaring, som brenner for å kunne tilby de beste brukeropplevelsene.
For å lykkes og trives i denne rollen tror vi du må ha følgende:
- Høyere utdanning
- Erfaring med smidig arbeidsmetodikk, samt endrings- og produkt- og/eller prosjektledelse
- Funksjonell kompetanse og teknisk forståelse
- Erfaring innen brukeradopsjon og implementeringsprosjekter
Det er også positivt om du har erfaring med ett eller flere av punktene under:
- Teknisk kompetanse (kunnskap om Microsoft Power Platform eller andre lavkodeplattformer er en fordel)
- Erfaring fra varehandel eller butikkdrift
- Erfaring fra arbeid i store/komplekse organisasjoner
Som person ser vi gjerne at du kjenner deg igjen i følgende egenskaper:
- Relasjonsorientert og tillitsvekkende
Du involverer, lytter og skaper tillit på tvers av fagområder. Du får folk med deg og trives med å samarbeide tett med både brukere og kollegaer.
- Strukturert og selvgående
Du holder oversikt når mye skjer, prioriterer tydelig og sikrer fremdrift. Du tar initiativ, men spør når du trenger sparring.
- Kvalitetsbevisst
Du liker å levere arbeid av høy kvalitet og sørger for at løsninger fungerer som de skal – samtidig som du ser helheten.
- Engasjert i teknologi og gode brukeropplevelser
Du brenner for digitale arbeidsverktøy som forenkler hverdagen, og involverer brukerne for å sikre at løsningene treffer behovene deres.
- God forretningsforståelse
Du setter deg raskt inn i komplekse prosesser og ser sammenhenger på tvers av organisasjonen. Du oversetter innsikt til løsninger som skaper verdi for både ansatte og medlemmer.
Hva vi kan tilby
Coop Norge har et av de beste omdømmene blant arbeidsgivere i Norge, og arbeidslivet her er mer enn en jobb. Vi er et lite samfunn som gjerne ønsker deg velkommen! Vi legger til rette for at du skal vokse og trives. Vi er en stor og kompleks organisasjon, med mangfoldig fagkompetanse på utallige områder. Vi har et stort teknologimiljø som fokuserer på erfaringsutveksling og rom for faglig utvikling, og du vil bli en del av et team med fantastiske kollegaer som samarbeider tett om å løse viktige brukerbehov.
Arbeidshverdagen vil være preget av autonomi til å løse egne arbeidsoppgaver og fleksibilitet til også å arbeide hjemmefra når det er et behov. I våre nyoppussede kontorlokaler på Grorud i Oslo vil du kunne slå av en prat over en kopp kaffe med hjemmebakte fristelser i baristaområdet, eller ta en bedre lunsj i vår kantine. Skulle det bli for mye av det gode kan du ta en treningsøkt i treningssenteret eller en avslappende massasje hvis det skulle være å foretrekke.
Vi har en aktiv sponsoravdeling som frister med ulike arrangementer knyttet til våre sponsorat, og vi har et bedriftsidrettslag med mange ulike tilbud. Cooperaktiv sørger for andre aktiviteter innen kunst, teater og forestillinger.
Skulle du trenge en god og avslappende helg kan du benytte deg av våre firmahytter.
Er du interessert?
Høres dette ut som riktig utfordring for deg? Ta gjerne kontakt med rekrutteringsrådgiver Tuva Brekke Krossli for en uformell prat – eller søk direkte i dag.
Vi ser fram til å høre fra deg!
FerdigheterAI-generert
- Ansvar for digital infrastruktur
- Bruk av Agile-metodikk
- Definere prosjektmetodikk
- Kontinuerlig forbedringsprosess (CIP)
- kunnskap om produktledelse
- Produktutvikling
- Prosjekteringsledelse
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
- Sektor: Privat
- Sted: Østre Aker Vei 264, 0977 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Butikk og varehandel, Internettbaserte tjenester
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Kontor og administrasjon, Produktledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Produktledelse, Digitalisering, Brukeradopsjon, Smidig arbeidsmetodikk, Implementeringsprosjekter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 436625903
- Sist endret

