Økonomi- og administrasjonssjef
Peter Hepsø Rederi AS
- Frist 30.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Nøkkelrolle i tradisjonsrikt rederi
Er du en erfaren økonom som trives med både tall og administrative oppgaver? Vil du spille en nøkkelrolle i et lite, men solid fiskebåtrederi med stort ansvar og stor påvirkningskraft? Da kan dette være stillingen for deg!
Vi står foran en spennende utvikling med fokus på digitalisering og videre profesjonalisering av økonomi- og administrasjonsfunksjonen. Du vil få varierte og sentrale arbeidsoppgaver innen økonomistyring, rapportering, HR og øvrig administrasjon. Du er tydelig og trygg og motiverer de du har rundt deg, samt bygger en kultur der vi jobber sammen med fokus på kvalitet i alle ledd. Vi ser etter deg med høyrere økonomisk utdanning og relevant erfaring, og som blir inspirert av å jobbe i et selskap som betyr mye for lokalsamfunnet vårt.
Arbeidsoppgaver
Ansvar for selskapets økonomi, regnskap og finansielle rapportering
Utarbeidelse av budsjetter, prognoser og likviditetsstyring
Løpende økonomisk oppfølging av fartøy og fangst
Ansvar for årsoppgjør, revisorkontakt og myndighetsrapportering
Administrasjon av personal- og HR-relaterte oppgaver (lønn, sykefravær, fraværshåndtering etc.)
Oppfølging av fartøyets og rederiets sikkerhetsstyringssystem
Administrativ støtte til daglig leder og ledelsen i selskapet
Utvikling og forbedring av interne rutiner og økonomi-/administrasjonssystemer
Bistå ledelsen med strategisk og økonomisk beslutningsstøtte
Forberedelse av saker til styremøter
Kvalifikasjoner
Høyere utdanning innen økonomi, finans, administrasjon eller tilsvarende (bachelor eller master). Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
Gjerne erfaring fra tilsvarende rolle, innen fiskeri, maritim eller industriell virksomhet
Er trygg med bruk av økonomi- og administrasjonssystemer
Personlige egenskaper
God forretningsforståelse, analytiske evner og interesse for utviklingsarbeid
Har en strukturert og selvstendig arbeidsstil
Liker kombinasjonen av økonomiske og administrative oppgaver
Trives i et miljø med tett samarbeid mellom kontor og fartøy
Fleksibel og opptatt av å finne løsninger
Gode verdier og holdninger
Vi tilbyr
En nøkkelrolle i et solid rederi i utvikling
Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med stor innflytelse
Konkurransedyktige betingelser og fleksible løsninger
Et godt arbeidsmiljø preget av samarbeid, engasjement og lokal forankring
Mulighet til å bo og jobbe i naturskjønne omgivelser i Osen kommune
Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor vår oppdragsgiver.
Søknadsfrist 30.11.25
FerdigheterAI-generert
- Administrere lønn
- Bokføring
- Budsjettarbeid
- Finansiell rapportering
- Likviditetsstyring
- Økonomistyring
- Personaladministrasjon
- Utarbeide årsregnskap
Om arbeidsgiveren
Peter Hepsø Rederi AS er et fiskebåtrederi med lokasjon i Osen kommune. Rederiet har en lang historie siden 1917. Rederiet driver innen havfiske etter pelagiske fiskearter som sild og makrell, og eier den kombinerte ringnotsnurperen/tråleren MS «Rav».
Fangstinntektene var i 2024 over 140 mill NOK og selskapet sysselsetter 24 ansatte og eies i sin helhet av Hepsø Invest AS. Rederiet kjennetegnes av solid økonomi og betydelig erfaring fra pelagisk fiske. Vi er stolt over å være en lokal bedrift som også skaper ringvirkninger for kysten og lokalsamfunnet.
- Sektor: Privat
- Sted: Peter Hepsøs vei 69, 7740 Steinsdalen
- Bransje: Fiskeri og oppdrett, Maritim og offshore
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, HR, personal og rekruttering, Økonomi og regnskap
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Regnskap, Økonomistyring, HR, Ledelse
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 434705432
- Sist endret
