Vil du lede hendelseshåndtering i fremste rekke? Deloitte søker en skarp Incident Manager
Deloitte
- Frist 23.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Incident Manager
Technology & Transformation består av ca. 450 engasjerte medarbeidere som tilbyr konsulenttjenester til nasjonale og internasjonale selskaper, innenfor både det offentlige og private. Vi hjelper våre kunder med å transformere deres virksomhet og sikre bærekraftig vekst. Vi tilbyr et bredt spekter av variasjoner når det gjelder kompetanseområder, bransjespesialiteter og prosjekttyper.
Digitale trusler utgjør en stor risiko for norske virksomheter, og evne til å raskt og effektivt håndtere disse er avgjørende for å redusere konsekvensene disse medfører. Deloitte er en av verdens største tilbydere av Cybersikkerhet og vi har støttet i håndteringen av noen av verdens største cyberangrep, både globalt og i Norge.
Som Incident Manager vil du blant annet:
Støtte kunder med å etablere og forbedre evner for å håndtere sikkerhetstruende hendelser
Delta i vårt europeiske responsmiljø som støtter kunder under hendelser og kriser
Iverksette responsoppdrag for våre kunder, og sikre rask etablering av hensiktsmessige team.
Raskt analysere cyberhendelser for å identifisere grunnleggende årsaker og koordinere relevante team for effektiv håndtering
Kommunisere tydelig og proaktivt med ledelsen, interessenter og team – både internt og eksternt
Ta raske og veloverveide beslutninger i pressede situasjoner for å sikre riktig respons og løsning
Samle og analysere data for å identifisere mønstre og forstå hendelsens påvirkning på systemer og brukere
Dokumentere hendelser og iverksette tiltak og løsninger nøyaktig og systematisk
Bruke tekniske verktøy og innsikt i verktøy som gir sanntidsdata og varsler for å muliggjøre proaktiv hendelseshåndtering
Forvalte og videreutvikle interne rutiner og prosedyrer innen fagfeltet
Vi ser etter deg som har:
En innebygget motivasjon og engasjement om å bygge en mer sikker digital fremtid
Utdanning innen informasjonssikkerhet, fortrinnsvis på masternivå. Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell utdannelse
Minimum 5 års erfaring i rollen som Incident Manager eller digital etterforksning, fortrinnsvis i større og komplekse hendelser
Er kunnskapsledende og har meget god forståelse for digitale trusler og utvikling av taktiker, tekniker og metoder som benyttes av ondsinnede aktører
Meget god forståelse om digitale sårbarheter og cybertrusler og hvordan selskaper må jobbe for å beskytte seg mot dette
Meget god innsikt i forskjellige sikkerhetsteknologier (nettverk, endepunkt, data, infrastruktur, identitet) og tjenester (eks SOC, MDR, MXDR) og hvordan de kan brukes til å beskytte virksomheter
Relevante sertifiseringer innen cyber og informasjonssikkerhet, og eventuelt produktsertifiseringer
Meget god forståelse om digitale sårbarheter og cybertrusler og hvordan selskaper må jobbe for å beskytte seg mot dette
God innsikt i relevante regulativer, krav og standarder, eksempel: NIST, DORA, NIS2, SANS, CREST
Sterke kommunikasjonsevner og evner å ha en god dialog med ledelsen og involvere nøkkelpersoner
Har fremragende kommunikasjonsferdigheter og deler kunnskap med team og interessenter
Har sterke prosjektlederferdigheter og evnen til å lede team under enhver situasjon
Kan koble sammen cyber og virksomhetsstrategi for å gi helhetlige anbefalinger
Cybersikkerhet er et globalt satsningsområde i Deloitte, og du vil få direkte tilgang på et av de største profesjonelle nettverkene i verden. I tillegg har vi allianser og partnerskap med de fleste ledende teknologileverandørene. Til sammen gir dette deg en helt unik tilgang på kompetanse og en arena for læring. Vi har mange prosjekter hvor vi jobber tett med noen av Norges største virksomheter og bistår inn i internasjonale prosjekter.
Med en unik sammensetning av ferdigheter, metodikk og strategiske leverandørrelasjoner, bistår Deloitte innen et bredt spekter av tjenester – fra strategisk rådgivning, beskyttende og preventive tiltak, overvåkning og identifisering av hendelser til hendelseshåndtering og krisestøtte, alt med en helhetlig og overgripende tilnærming hvor kunden alltid står i sentrum.
Som Cyber Incident Manager i Deloitte vil få direkte tilgang på et av de største profesjonelle nettverkene i verden. I tillegg så har vi allianser og partnerskap med de fleste ledende teknologileverandørene. Til sammen gir dette deg en helt unik tilgang på kompetanse og en arena for læring.
Vi har et stort og variert tilbud til ansatte innen ulike kulturarrangement, idrett og sosiale aktiviteter – og det vi er mest stolt av er fokuset vi har på folka våre. Her er noe av det våre kolleger sier de setter mest pris på som ansatt i Deloitte:
Folka – «Det er ingen spisse albuer, og alle er like viktige, enten du er studentassistent eller partner – du føler deg sett og verdsatt»
Medbestemmelse i egen utvikling – «Rollen din utvikler seg sammen med deg gjennom veiledning fra egen coach som hjelper deg å identifisere og utnytte egne styrker»
Kontinuerlig utvikling – «Variasjon i oppgaver, oppdrag og kunder gir alltid nye utfordringer, men i trygge rammer rundt genuint støttende og hjelpsomme kolleger»
Samholdet i teamet – «Du blir glad i de du jobber med, og får gode venner på jobb»
Fokus på work-life balanse – «Dine behov blir godt tilrettelagt. Det er for eksempel god kommunikasjon og løsning mellom ønsket overtid og faktisk overtid»
Hvordan søke?
Du søker ved å klikke “jeg er interessert” i denne annonsen. Vi ønsker å motta din CV, vitnemål fra høyere utdanning og andre dokumenter du tenker er relevant for oss å se.
Istedenfor et tradisjonelt søknadsbrev, ønsker vi at du heller besvarer disse spørsmålene:
Hva er den viktigste grunnen til at du ønsker denne rollen?
Hvilken kompetanse og erfaring har du som er relevant for denne rollen?
Hvilke egenskaper og ferdigheter har du som du mener er viktig for å lykkes i rollen?
Søknader vurderes fortløpende, vi anbefaler derfor å søke snarest.
Søknadsfrist: Snarest
Arbeidssted: OSLO/BERGEN
Oppstart: Etter avtale
Kontakt: Dersom du har spørsmål om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med
Synne Røstgård | Senior Manager | +47 91 31 23 11
Anders Strangstad | Partner | +47 48 89 01 93
For spørsmål om rekrutteringsprosessen kan du ta kontakt med Johanne K. Ellingsen | Consultant | joellingsen@deloitte.no
Du får muligheten til å jobbe i et selskap som hjelper andre aktører med sin grønne omstilling, samtidig som vi arbeider målrettet med egne ambisjoner innenfor både klima og miljø og samfunnsansvar. Som ansatt i Deloitte integreres bærekraft i arbeidshverdagen, og du får anledning til å bidra i ulike prosjekter og initiativer knyttet til dette.
Som samfunnsaktør, arbeidsgiver og tjenesteleverandør har Deloitte et stort fokus på mangfold og inkludering. Vi ser at ulike perspektiver fremmer nytenkning, gir dypere innsikt og bedre beslutninger, og ikke minst mobiliserer potensialet til medarbeiderne våre! Vi ønsker derfor et stort mangfold blant søkere.
FerdigheterAI-generert
- Analysere data
- Behandling av IKT-feil
- Cybersikkerhet
- Deteksjon, analyse og rapportering av sikkerhetshendelser
- Dokumentering og registrering av informasjon
- Etterforskning av elektroniske spor
- ICT Security
- Sårbarhetsanalyse
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Deloitte leverer fagfelt vi behersker til fingerspissene; revisjon, advokattjenester, finansiell rådgivning, risikoanalyser og konsulenttjenester. Med over 480 000 kolleger i ryggen ser vi verden fra ulike vinkler og skaper verdier på tvers av landegrenser, bransjer, ekspertise, innsikt og generasjoner. Med kunnskapen dette gir oss, bidrar vi til å ruste kundene våre for morgendagens utfordringer. Sammen skaper vi resultater.
- Sektor: Privat
- Sted: 0191 Oslo
- Bransje: Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Rådgivning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 434266913
- Sist endret